Ακτοφυλακής στο εγγύς μέλλον είναι το P355GR, ένα σκάφος παράκτιας περιπολίας που σχεδιάστηκε από την ιταλική ναυπηγική εταιρεία Cantiere Navale Vittoria (CNV) SpA, όπως αναφέρει το navalanalyses.com.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το 4ο παράκτιο περιπολικό τύπου P355GR της Ελληνικής Ακτοφυλακής «Αρχικελευστής ΛΣ Τατσάκης Σωτήριος» (ΛΣ930) έφτασε χτες στην Πάτρα, ξεκινώντας από το ναυπηγείο της Vittoria κοντά στην Ραβέννα.
Στις 22 Ιανουαρίου 2019, το ελληνικό Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπέγραψε σύμβαση ύψους 42 εκατομμυρίων ευρώ με την Cantiere Navale Vittoria, μέσω του αποκλειστικού αντιπροσώπου της εταιρείας στην Ελλάδα, Gladius PC, για την προμήθεια τριών (3) υπερσύγχρονων περιπολικών σκαφών για το ΓΕΕΘΑ και δικαίωμα προαίρεσης για ένα τέταρτο σκάφος. Η ημέρα αυτή σηματοδότησε την έναρξη ενός φιλόδοξου μίνι εξοπλιστικού προγράμματος για την Ελληνική Ακτοφυλακή, ένα πρόγραμμα που στοχεύει στην ενίσχυση του οργανισμού με σύγχρονα σκάφη με αυξημένες δυνατότητες και νέο εξοπλισμό αλλά και στον εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος εξοπλισμού, όπως σκάφη και αεροσκάφη.
Το 4ο παράκτιο περιπολικό τύπου P355GR της @HCoastGuard Αρχικελευστής ΛΣ Τατσάκης Σωτήριος (ΛΣ930) έφτασε πριν λίγη ώρα στην Πάτρα. Ας ελπίσουμε να ακολουθήσουν περισσότερα της κλάσης! Υπενθυμίζω τον εν εξελίξει διαγωνισμό για 2+2 άνω των 30μ σκάφη όμοιων επιδόσεων. https://t.co/srbdmxDOF7 pic.twitter.com/Szhs1vKJmW
— Naval Analyses (@D__Mitch) January 10, 2022
Το νέο σκάφος της Ελληνικής Ακτοφυλακής είναι μια τροποποιημένη έκδοση του P350 (το 35 δηλώνει το μήκος σε μέτρα), το οποίο υπηρετεί σε σημαντικό αριθμό στην ακτοφυλακή της Λιβύης (P350 LAR) και της Τυνησίας (P350 TN).
Το ελληνικό P355 GR είναι ουσιαστικά ένα νέο μοντέλο και όχι απλά μια έκδοση του υπάρχοντος P350. Το νέο σκάφος είναι βέλτιστα σχεδιασμένο για να εκτελεί ένα ευρύ φάσμα αποστολών, είναι περίπου 1,5 μέτρο μεγαλύτερο (σχεδόν 37 μέτρα ολικό μήκος) προκειμένου να ικανοποιεί τις απαιτήσεις του διαγωνισμού της Ελληνικής Ακτοφυλακής και κυρίως όσον αφορά την αυτονομία, τους χώρους διαμονής και τον τρόπο εκτόξευσης του φουσκωτού σκάφους με άκαμπτο κύτος (RHIB). Υπάρχουν εξαιρετικοί χώροι διαβίωσης, γεννήτρια και κλιματισμός σε όλα τα κλειστά διαμερίσματα. Το εκτόπισμά του πλησιάζει τους 160 τόνους σε πλήρες φορτίο. Η ταχύτητά του με πλήρες φορτίο είναι 38 κόμβοι και με μέσο φορτίο ξεπερνά τους 40 κόμβους, ενώ η μέγιστη εμβέλειά του με ταχύτητα τουλάχιστον 18 κόμβων ξεπερνά τα 1.000 ν.μ.! Το σκάφος διαθέτει 16 κλίνες σε 6 χώρους διαβίωσης (καμπίνες) για το 12μελές πλήρωμα συν 4 επιπλέον επιβάτες λόγω της επιχειρησιακής απαίτησης της Ελληνικής Ακτοφυλακής ενώ έχει επίσης τη δυνατότητα να φιλοξενήσει 20 επιπλέον επιβάτες (ομάδα ειδικών δυνάμεων, ναυαγούς κλπ) σε καθίσματα. Υπάρχουν επίσης κατάλληλες διατάξεις για την υποδοχή και μεταφορά ασθενών και τραυματιών με φορείο.