Quantcast

Σπάτα: Ο θάνατος του 22χρονου «θα μπορούσε να οδηγήσει σε αναθεώρηση των κανόνων ασφαλείας»

«Νομίζω ότι προληπτικά, για προφανείς λόγους ασφαλείας, θα προτείνουμε να αλλάξει η διαδικασία και να σβήσουν οι κινητήρες»

Ο θάνατος του Βρετανού τουρίστα που σκοτώθηκε από στροφείο ελικοπτέρου θα μπορούσε να οδηγήσει σε αναθεώρηση των μέτρων ασφαλείας.

 

Καθώς οι έρευνες για το περιστατικό συνεχίζονται, ο επικεφαλής ερευνητής αεροπορικών ατυχημάτων της Ελλάδας είπε στον Guardian ότι το κύριο μέλημά του ήταν γιατί οι κινητήρες του αεροσκάφους ήταν ακόμα ενεργοποιημένοι όταν ο Τζακ Φέντον και οι φίλοι του αποβιβάστηκαν από αυτό τη Δευτέρα.

Τι ισχύει μέχρι στιγμής

«Αυτή ήταν η ερώτηση που έκανα στον πιλότο και στους μηχανικούς εδάφους: γιατί οι κινητήρες λειτουργούσαν ακόμα;» δήλωσε ο Ιωάννης Κονδύλης, επικεφαλής του Συμβουλίου Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Αεροπορικής Ασφάλειας της χώρας. «Και απάντησαν ότι έχουν δύο διαδικασίες, και οι δύο εγκεκριμένες από την πολιτική αεροπορία».

Το πρώτο, είπε, επέτρεπε στους επιβάτες να αποβιβαστούν όταν οι έλικες του αεροσκάφους ήταν ακόμη σε κίνηση, εάν οι πόρτες άνοιγαν από το εξωτερικό και το προσωπικό εδάφους τους συνόδευε στον τερματικό σταθμό. Το δεύτερο απαιτούσε να σβήσουν οι κινητήρες.

«Νομίζω ότι προληπτικά, για προφανείς λόγους ασφαλείας, θα προτείνουμε να αλλάξει η διαδικασία και να σβήσουν οι κινητήρες», πρόσθεσε, λέγοντας ότι ο κρατικός οργανισμός θα στείλει τα αποτελέσματα της δικής του έρευνας όχι μόνο στο Ελληνική κυβέρνηση αλλά και προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου.

Ο Φέντον, 22 ετών, σκοτώθηκε ακαριαία όταν χτυπήθηκε από το στροφείο ενός ελικοπτέρου Bell 407 που μετέφερε τον ίδιο και μια ομάδα φίλων από τη Μύκονο. Το ιδιωτικά ναυλωμένο αεροσκάφος, μέρος στόλου που εκμεταλλεύεται η εταιρεία Superior Air με έδρα τα Μέγαρα, είχε προσγειωθεί μόλις λίγα λεπτά νωρίτερα στο ελικοδρόμιο του Λώλου κοντά στο διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας.

Περιστρέφοντας με έως και 500 περιστροφές το δευτερόλεπτο, ο έλικας θα ήταν ουσιαστικά αόρατη, λένε οι ειδικοί.

Τα σενάρια της αστυνομίας

Η ελληνική αστυνομία αρχικά ανέφερε ότι το περιστατικό συνέβη όταν ο φοιτητής του Oxford Brookes, αψηφώντας τους κανονισμούς, προσπάθησε να βγάλει selfie αφού αποβιβάστηκε με ασφάλεια. Τοπικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι ο Φέντον έτρεχε προς την ουρά του αεροσκάφους με το κινητό του τηλέφωνο στο χέρι, καθώς τρομοκρατημένοι θεατές του φώναζαν να σταματήσει.

Ωστόσο, ένας φίλος του σχολείου που ταξίδευε με τον Fenton, φέρεται να αρνήθηκε αυτή την εκδοχή των γεγονότων, ισχυριζόμενος ότι δεν είχαν συνοδευτεί στο τερματικό του ελικοδρόμιο ούτε είχαν λάβει οδηγίες καθώς έβγαιναν από το αεροσκάφος. 

«Το μόνο που έκαναν ήταν να μας ανοίξουν τις πόρτες», φέρεται να είπε ο πατέρας του 22χρονου στο Mail Online. «Αποβιβαστήκαμε μόνοι μας και κανείς δεν εμπόδισε τον Τζακ να πάει στο πίσω μέρος του ελικοπτέρου».

Ο πιλότος του αεροσκάφους και δύο μηχανικοί εδάφους συνελήφθησαν για λίγο, αλλά αφέθηκαν ελεύθεροι εν αναμονή των αποτελεσμάτων επείγουσας έρευνας που διέταξε Έλληνας εισαγγελέας. Όλοι θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν κατηγορίες για ανθρωποκτονία από αμέλεια.

Υπάρχουν αποδείξεις;

Ο Κονδύλης παραδέχθηκε ότι οι συνεχιζόμενες έρευνες θα εξαρτηθούν τελικά από καταθέσεις μαρτύρων και οποιαδήποτε άλλη τεκμηριωμένη πληροφορία, επειδή, σε αντίθεση με τα αεροπλάνα, τα ελικόπτερα δεν είχαν δεδομένα πτήσης και καταγραφείς φωνής στο πιλοτήριο.

«Δεν μπορούμε απλώς να δεχτούμε αυτά που λένε», είπε, αναφερόμενος στην Superior Air. «Πρέπει να υπάρχουν αποδείξεις. Περιμένουμε στοιχεία για τις γραπτές διαδικασίες τους και το εγχειρίδιο των αεραγωγών τους. Έμαθα ότι υπήρχαν άλλοι πέντε επιβάτες που περίμεναν στον τερματικό σταθμό [του αεροδιάδρομου] [για να επιβιβαστούν σε ελικόπτερα] και θα έχουν δει τι συνέβη. Τα στοιχεία τους θα είναι πολύ σημαντικά. Ίσως ένας από αυτούς τράβηξε ένα βίντεο, πραγματικές πληροφορίες που δεν μπορούν να αρνηθούν».