Quantcast

Σέρρες: Εξιχνιάστηκε η απάτη με τα 150.000 ευρώ – Δήθεν υπάλληλοι της ΔΕΗ είπαν σε ηλικιωμένες ότι υπάρχει βλάβη στο σπίτι τους

Η έρευνα των αστυνομικών συνεχίζεται προκειμένου να εξακριβωθεί η τυχόν συμμετοχή τους και σε άλλες παρόμοιες αξιόποινες πράξεις

Εξιχνιάστηκε από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Σερρών η απάτη σε βάρος δύο ηλικιωμένων αδερφών 76 και 80 ετών, στο Αηδονοχώρι Σερρών , με λεία 150.000 ευρώ.

 

Συγκεκριμένα, την Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2023, δύο άνδρες Ρομά 37 και 31 ετών, επιβαίνοντας σε όχημα πήγαν στο σπίτι των δύο ηλικιωμένων γυναικών, όπου ο 37χρονος μπήκε στο σπίτι ως δήθεν υπάλληλος της ΔΕΗ και ισχυρίστηκε ότι υπάρχει βλάβη στο δίκτυο ηλεκτροδότησης.

Ζήτησε από τις δύο ηλικιωμένες να βάλουν τα συγκεντρώσουν τα χρήματα που έχουν στο σπίτι, με το πρόσχημα ότι δήθεν κινδυνεύουν να καταστραφούν, καθώς υπάρχει πιθανότητα να προκληθεί πυρκαγιά. Οι δύο γυναίκες τα έβαλαν μέσα σε μία μαξιλαροθήκη.

Ο 37χρονος -στη συνέχεια- αφαίρεσε τα χρήματα που ανέρχονταν στις 150.000 ευρώ, σύμφωνα με δήλωση των παθουσών και διέφυγε επιβιβαζόμενος στο όχημα που τον ανέμενε ο δεύτερος άνδρας.

Η έρευνα των αστυνομικών συνεχίζεται προκειμένου να εξακριβωθεί η τυχόν συμμετοχή τους και σε άλλες παρόμοιες αξιόποινες πράξεις.

Η δικογραφία που σχηματίσθηκε υποβλήθηκε στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Σερρών.

 

Για την αποφυγή εξαπάτησης η ΕΛ.ΑΣ. συμβουλεύει τους πολίτες:

• Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.
• Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.
• Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
• Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.
• Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
• Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
• Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.
• Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
• Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα – εταιρείες για αγορά αγαθών – προσφορά υπηρεσιών.
• Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
• Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).

 

Περισσότερες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης πολιτών υπάρχουν αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (www.hellenicpolice.gr), στην ενότητα « Οδηγός του πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές ».