«Ερχεται ο παπάς µε την τζιπάρα του» – Η χλιδάτη ζωή του πατρός Αντωνίου και της πρεσβυτέρας του

Porsche Cayenne, εντυπωσιακή μεζονέτα στη Ραφήνα και ερωτήματα για τα έσοδα και τα πλεονάσματα της «Κιβωτού του Κόσμου»

Μεζονέτες, πολυτελή εξοχικά, κρουαζιέρες, πανάκριβα αυτοκίνητα, παιδιά σε ιδιωτικά σχολεία, καταθέσεις, τραπεζικές θυρίδες, χλιδή και καλοπέραση, την ώρα που εκατοντάδες ορφανά και εγκαταλελειµµένα παιδάκια έψαχναν µια αγκαλιά, µια παρηγοριά, έναν γλυκό λόγο στην «Κιβωτό του Κόσµου», που, όπως προκύπτει από µαρτυρίες τους, ήταν για εκείνα στρατώνας του υποκόσµου.

Οι µαρτυρίες ότι ο πατέρας Αντώνιος και η πρεσβυτέρα του, Σταµατία Γεωργαντή, κυκλοφορούσαν µε Porsche Cayenne και Μercedes, βάζοντας τα ανήλικα να τους κάνουν τους υπηρέτες, τους µασέρ, τους οδηγούς και τις πλύστρες, προκαλούν δέος αλλά και προβληµατισµό στην κοινή γνώµη, η οποία απορεί για το πώς τόσα χρόνια µια από τις πιο προβεβληµένες δοµές της χώρας παρέµενε χωρίς τον παραµικρό έλεγχο, µε τα έσοδα να ανέρχονται σε εκατοµµύρια ευρώ και το ζευγάρι να αντιµετωπίζει µε έπαρση όχι µόνο τα παιδιά που φιλοξενούσε, αλλά ακόµα και τους χορηγούς τους, όταν οι τελευταίοι τους χαλούσαν τα χατίρια. «Ερχεται ο παπάς µε την τζιπάρα του», φώναζαν ειρωνικά τα ανήλικα κάθε φορά που τον έβλεπαν να µπαίνει στο κτίριο του Κολωνού, φράση την οποία έχουν µεταφέρει περίοικοι αυτές τις ηµέρες στα social media.

Στην κατοχή του ζεύγους φέρεται να βρίσκεται µια εντυπωσιακή µεζονέτα στη Ραφήνα, µε τρία διαφορετικά διαµερίσµατα, στο κουδούνι της οποίας φιγουράρει το όνοµα της πρεσβυτέρας Σταµατίας Γεωργαντή. Το συγκεκριµένο κτίριο φέρεται να το απέκτησε ο πατέρας Αντώνιος το 2005, µετά την πώληση ενός άλλου πολυτελούς ακινήτου στη Βραυρώνα. Εκείνο το είχε αγοράσει µόλις έναν χρόνο πριν, µε το συµβόλαιο να αναγράφει ως ποσό απόκτησης την αντικειµενική αξία του ακινήτου, περίπου 70.000 ευρώ. Ωστόσο, σύµφωνα µε κατοίκους της περιοχής, εκείνη την εποχή κανένα ακίνητο δεν πωλούνταν κάτω από 210.000 ευρώ. Η µεζονέτα της Βραυρώνας, κατά τις ίδιες πηγές, µεταπωλήθηκε αστραπιαία σε εργαζόµενο της «Κιβωτού», στον οποίο εικάζεται ότι είχε δοθεί κάποιο δάνειο, ίσως από τον ίδιο τον ιδρυτή της. Το ερώτηµα πλέον που τίθεται είναι αν οι µεζονέτες αγοράστηκαν µε χρήµατα του πατέρα Αντωνίου ή από τις δωρεές. Αναφέρθηκε ακόµη ότι η Στ. Γεωργαντή είχε µεταβεί την περασµένη εβδοµάδα σε κατάστηµα τράπεζας, όπου η «Κιβωτός» διατηρεί λογαριασµό ύψους 2 εκατ. ευρώ, στο κέντρο της Αθήνας, και άδειασε την τραπεζική της θυρίδα. Μάλιστα, αφού ανέλαβε το περιεχόµενο, προγραµµάτισε ραντεβού µε άλλη τράπεζα, για να νοικιάσει νέα θυρίδα.

Στο µεταξύ, αίτηµα στην Ενωση Ελληνικών Τραπεζών υπέβαλε η Οικονοµική Αστυνοµία, ζητώντας να ενηµερωθεί για τους λογαριασµούς και τις θυρίδες του πατέρα Αντωνίου, της πρεσβυτέρας Σταµατίας Γεωργαντή και των µελών του ∆ιοικητικού Συµβουλίου της «Κιβωτού». Σύµφωνα µε πληροφορίες ανώτατων πηγών του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, το αίτηµα περιλαµβάνει και εταιρείες συνδεδεµένες µε τα ως άνω πρόσωπα, τα οποία λόγω της νοµικής φύσης της ΜΚΟ δεν υποχρεούνται σε υποβολή «πόθεν έσχες», άρα δεν µπορούσε να είναι γνωστό το εύρος της οικονοµικής τους δραστηριότητας. Αλλες πηγές επισηµαίνουν ότι όσον αφορά τα παιδιά υπάρχουν σοβαρές καταγγελίες σεξουαλικής βίας εις βάρος τους από εργαζοµένους και στελέχη της δοµής τόσο στην Αθήνα όσο και στην περιφέρεια. Σηµειώνεται πως ο οργανισµός κάθε χρόνο είχε έσοδα 4-5 εκατ. ευρώ, ενώ παρουσίαζε πλεόνασµα της τάξης των 0,5-1 εκατ. ευρώ, παρά τις συνεχείς παρακλήσεις των δοµών για επιπλέον δωρεές, για να καλυφθούν τρέχοντα έξοδα.

Εως τώρα η Οικονοµική Αστυνοµία σε συνεργασία µε την Αρχή ξεπλύµατος βρώµικου χρήµατος έχει υπολογίσει έσοδα από δωρεές, φιλανθρωπίες και επιδοτήσεις άνω των 85 εκατ. ευρώ σε βάθος 12ετίας. Τέλος, η κατάθεση του 19χρονου, που ενέπλεξε τον πατέρα Αντώνιο ακόµα και σε περιστατικά ασελγών πράξεων, επιφύλασσε ακόµα µία δυσάρεστη έκπληξη. Ο ιερέας τού είχε αγοράσει κινητό τηλέφωνο αξίας 800 ευρώ, παπούτσια αξίας 180 ευρώ και άλλα δώρα. «Ο,τι ήθελα το είχα», κατέθεσε ο νεαρός, προσθέτοντας πως ο πάτερ Αντώνιος ήθελε ουσιαστικά υπηρέτες, αφού τα παιδιά αναγκάζονταν ακόµα και να του βάζουν ή να του βγάζουν τα παπούτσια ή και το ράσο του σε άλλες περιπτώσεις.

Δημοσιεύτηκε στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ στις 26/11