Quantcast

Αποζημίωση 380.000 ευρώ στην οικογένεια πιλότου που έπεσε στην Κίναρο

Ο Κωνσταντίνος Πανανάς έχασε τη ζωή του στην πτώση του ελικοπτέρου Agusta Bell

Αποζημίωση ύψους 380.000 ευρώ καλείται να καταβάλει το Ελληνικό Δημόσιο στην οικογένεια του 34χρονου Κωνσταντίνου Πανανά, ο οποίος έχασε τη ζωή του στην πτώση του ελικοπτέρου Agusta Bell στην Κίναρο στο πλαίσιο στρατιωτικής άσκησης.

Το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών έκανε με απόφασή του δεκτή εν μέρει την αγωγή της οικογένειας και υποχρέωσε το Ελληνικό Δημόσιο να πληρώσει 380.000 ευρώ.

Η οικογένεια ζητούσε 1,5 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για λάθη και παραλείψεις που οδήγησαν στο τραγικό ατύχημα. Ο δικηγόρος της οικογένειας του αδικοχαμένου πιλότου και συγκυβερνήτη του ελικοπτέρου Agusta Bell, Γιάννης Μαρακάκης, είπε ότι «οι διοικητικοί δικαστές -προς τιμήν τους- απεφάνθησαν ότι για το θανατηφόρο δυστύχημα στην Κίναρο υπάρχουν σοβαρές ευθύνες των επιτελικών που έδωσαν διαταγή να συνεχιστεί η άσκηση αγνοώντας τις αντίξοες συνθήκες, τον απαγορευτικό καιρό, αλλά και όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας. Έστειλαν με ένα ακατάλληλο ελικόπτερο τρεις νέους ανθρώπους σε αποστολή αυτοκτονίας».

Το τραγικό ατύχημα σημειώθηκε στις 11 Φεβρουαρίου 2016 όταν το μοιραίο ελικόπτερο προσέκρουσε στο όρος Παπάς στην περιοχή της Κίναρου και συνετρίβη παρασύροντας στο θάνατο τους τρεις Έλληνες αξιωματικούς, Κωνσταντίνο Πανανά, Αναστάσιο Τουλίτση και ο Ελευθέριο Ευαγγέλου.

Από τα πορίσματα των εμπειρογνωμόνων, τις εκτιμήσεις και τις καταθέσεις προέκυψε ότι οι εξαιρετικά άσχημες καιρικές συνθήκες, μαζί με το γεγονός ότι το συγκεκριμένο ελικόπτερο δεν είχε προδιαγραφές για αυτού του είδους τις νυχτερινές πτήσεις, οδήγησαν στην πτώση.

Η απόφαση του Πρωτοδικείου, που δημοσιεύθηκε στις 26 Οκτωβρίου του 2021, στηρίχθηκε εν μέρει στο γεγονός ότι οι άσχημες καιρικές συνθήκες συνετέλεσαν στο δυστύχημα.

Μάλιστα, πιλότος που πέταξε με ίδιου τύπου ελικόπτερο εκείνο το βράδυ στην περιοχή ανέφερε ότι «λόγω της εντάσεως του ανέμου, τόσο κατά τη στροφή του ελικοπτέρου αλλά και κατά την ευθεία – οριζόντια πτήση, διαπίστωσε έντονη μετατόπιση (drift) του Ε/Π, της τάξεως των τριάντα (30) μοιρών από την επιθυμητή πορεία, γεγονός που τον ανάγκασε να εκτελέσει δραστικούς διορθωτικούς χειρισμούς, προκειμένου να ανακτήσει τον έλεγχο πλοήγησής του».

Επιπλέον το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων ανέφερε ότι ο συγκεκριμένος τύπος ελικοπτέρου δεν έχει τις απαραίτητες συσκευές προκειμένου να κάνει πτήσεις μέσα σε νέφη με άσχημες καιρικές συνθήκες. «Τα ελικόπτερα Αugusta Βell-212, λόγω έλλειψης απαραίτητων ραδιοναυτιλιακών συσκευών, δεν δύνανται να εκτελούν IFR πτήση σε IMC συνθήκες (δηλαδή πτήση εντός νεφών-πτήση με κακές καιρικές συνθήκες).

Ωστόσο δύνανται να εκτελούν IFR πτήση (πτήση διά οργάνων) σε VMC συνθήκες κατά τις οποίες οι χειριστές, έχουν επαρκή ορατότητα ώστε να εκτελέσουν πτήση διατηρώντας οπτικό διαχωρισμό από το έδαφος ή άλλο εναέριο μέσο ή νύχτα με χρήση τού υφιστάμενου εξοπλισμού», τονίζεται στο πόρισμα.

Πηγή: parapolitika.gr