Quantcast

Απολύθηκαν 14 εργαζόμενοι από τον ΟΑΣΘ: Για ποιο λόγο

Στην «έξοδο» από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), βρίσκονται 14 εργαζόμενοι

Στην «έξοδο» από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), βρίσκονται 14 εργαζόμενοι καθώς μετά από έλεγχο διαπιστώθηκε πως είτε είχαν πλαστά απολυτήρια, είτε δεν είχαν καθόλου.

 

 

Η υπόθεση σύμφωνα με το voria.gr, διαρκεί εδώ και σχεδόν έναν χρόνο όταν έπειτα από πρώτο έλεγχο που είχε γίνει διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν απολυτήρια γυμνασίου ή λυκείου τα οποία εμφανίζονταν να μην είναι γνήσια.

Μάλιστα, τον Ιούνιο του 2021 ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας είχε προβεί σε δημόσια καταγγελία κάνοντας λόγο για χρήση πλαστών τίτλων σπουδών από εργαζόμενους του Οργανισμού.

Οι καταγγελίες

Οι καταγγελίες εκείνες του κ. Σκόδρα είχαν προκαλέσει την παρέμβαση του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης ο οποίος είχε ζητήσει να διενεργηθεί προκαταρκτική έρευνα για να ελεγχθούν ποινικά τα καταγγελλόμενα. Τα προς διερεύνηση αδικήματα ήταν αυτά της πλαστογραφίας και της παράβασης καθήκοντος ή της υπόθαλψης εγκληματία σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι η κατάσταση αυτή τελούσε σε γνώση των αρμόδιων οργάνων του ΟΑΣΘ και έκαναν τα στραβά μάτια, όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Τους επόμενους μήνες υπήρξε λεπτομερής έλεγχος της γνησιότητας των απολυτηρίων. Από αυτόν διαπιστώθηκαν 14 περιπτώσεις κατά τις οποίες τα απολυτήρια ήταν είτε παραποιημένα είτε ανύπαρκτα.

Η κατοχή απολυτηρίου ήταν προϋπόθεση για την πρόσληψη στον ΟΑΣΘ και γι’ αυτό οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι προέβησαν σε πλαστογραφία.

Παρενέβη και η Εθνικη Αρχή Διαφάνειας

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr στην υπόθεση παρενέβη και η Εθνική Αρχή Διαφάνειας η οποία ζήτησε να πληροφορηθεί ποια ήταν τα αποτελέσματα της έρευνας για τη γνησιότητα των απολυτηρίων και κατά συνέπεια και ποια η τύχη των συγκεκριμένων εργαζομένων που είχαν προβεί σε αυτές τις ενέργειες.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, με την ολοκλήρωση όλων των ελέγχων η διοίκηση του ΟΑΣΘ έδωσε εντολή να κινηθεί η διαδικασία απόλυσης των εργαζομένων, κάτι που αναμένεται να γίνει ακόμη και εντός της εβδομάδας.

Πρόκειται για εργαζόμενους με περισσότερα από δέκα χρόνια εργασίας καθώς οι τελευταίες προσλήψεις στον ΟΑΣΘ έγιναν πριν από έντεκα χρόνια. Σύμφωνα με αρμόδια πηγή, οι περισσότεροι από τους 14 είναι οδηγοί.

Ερωτηθείς, σχετικά ο κ. Σκόδρας, δήλωσε στην Voria.gr ότι «δεν είναι κάτι ευχάριστο αυτό που συμβαίνει, όμως είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε ό,τι προβλέπει ο νόμος, διαφορετικά θα κατηγορηθούμε για παράβαση καθήκοντος».