Quantcast

Ανδραβίδα: Υποθαλάσσια χαράδρα στο σημείο των ερευνών για τον κυβερνήτη του Φάντομ – Την Πέμπτη η κηδεία του υποσμηναγού

Η συγκλονιστική μαρτυρία αλιέα για την πτώση του Φάντομ

Ακαρπες παραμένουν οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη του μοιραίου Φάντομ της πολεμικής αεροπορίας, που κατέπεσε το πρωί της Δευτέρας, νότια της Ανδραβίδας, ενώ εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση.

Στον Κυπαρισσιακό κόλπο, 8 ναυτικά μίλια ανοιχτά του Κατάκολου, οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη, Στάθη Τσιτλακίδη, συνεχίζονται με τρία ελικόπτερα, πλωτά μέσα και ομάδα βατραχανθρώπων με την βοήθεια ρομποτικού οχήματος ενώ χρησιμοποιείται και υποβρύχιο drone.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, εκτιμάται ότι στο σημείο συντριβής, το βάθος της θάλασσας φτάνει έως και τα 1000 μέτρα, ενώ η μορφολογία του βυθού παρουσιάζει μια χαράδρα μήκους άνω των 100 μέτρων.

Την Πέμπτη η κηδεία του υποσμηναγού – «Δεν θέλω να τον θυμάμαι έτσι»

Ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους, Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας, εντοπίστηκε νεκρός  από τις πρώτες ώρες των ερευνών και η κηδεία του, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο πατέρας του στην δημόσια τηλεόραση, θα πραγματοποιηθεί, αύριο, Πέμπτη.

Οι γονείς του συγκυβερνήτη του μοιραίου Φάντομ, καλούνται σήμερα για αναγνώριση του πτώματος του γιου τους, μια επώδυνη διαδικασία στην οποία ο πατέρας του Κωνσταντίνος Τουρούτσικας όπως είπε στην ΕΡΤ δεν θα παραστεί.

«Δεν θέλω να τον θυμάμαι έτσι. Θέλω να τον θυμάμαι όπως ήταν» είπε με σπασμένη τη φωνή τονίζοντας πως στον γιο του «δεν θα άρεσε να τον λένε ήρωα, έλεγε πως ήρωες έχουμε σε καιρό πολέμου. Είχε πρότυπο τον Ηλιάκη».

«Από το Φάντομ έβγαινε καπνός για πολύ ώρα»

Ψαράς που είδε το μοιραίο Phantom, ελάχιστα λεπτά πριν συντριβεί στη θάλασσα και που μετείχε στις έρευνες εντοπισμού καταθέτει τα όσα έζησε.
Ο πρόεδρος των αλιέων Ζακύνθου,  Παναγιώτης Ρούσσος, μιλώντας στην protinews.com.gr ανέφερε πως «τα δύο αεροσκάφη πέρασαν ακριβώς από πάνω μου, ενώ εγώ βρισκόμουν στην περιοχή νότια της Γλύφας για αλιεία. Μετά από δέκα λεπτά, με ειδοποίησαν από το λιμεναρχείο Ζακύνθου, για την πτώση του ενός εκ των δύο αεροσκαφών.

Αυτό που μου έκανε τεράστια εντύπωση ήταν ο πολύς καπνός που έβγαινε από το συγκεκριμένο αεροσκάφος κατά τη διάρκεια της πτήσης, σε βαθμό που το κοιτούσα επίμονα για αρκετή ώρα, μέχρι που το έχασα από τα μάτια μου. Πετούσαν πάρα πολύ χαμηλά».

«Πιστεύαμε ότι θα καταφέρουμε να βρούμε τα παιδιά ζωντανά»

Συνεχίζοντας ο κ. Παναγιώτης Ρούσσος μίλησε για την συμμετοχή του, στις έρευνες εντοπισμού των δύο πιλότων αλλά και τμημάτων του αεροσκάφους, τονίζοντας:

«Με κάλεσαν από το λιμεναρχείο να συμμετέχω στις έρευνες ως ιδιώτης. Καθυστέρησα αρκετά να πάω, αφού η απόσταση ήταν περίπου στα 20 ναυτικά μίλια από το σημείο που βρισκόμουν. Έφτασα περίπου στη μία το μεσημέρι και το πρώτο πράγμα που αντίκρισα στην επιφάνεια της θάλασσας ήταν μια μεγάλη πετρελαιοκηλίδα, από τα καύσιμα του αεροσκάφους.

Το παιδί το είχαν βρει ήδη. Πάρα πολλά σκάφη του λιμενικού και δύο αλιευτικά ιταλικά που έτυχε να βρίσκονται στην περιοχή, συμμετείχαν στις έρευνες. Συγκλονίστηκα, στεναχωρήθηκα  πάρα πολύ. Πίστευα ότι όλοι αυτοί που ήμασταν εκεί, θα καταφέρναμε να βρούμε τα δύο αυτά παιδιά ζωντανά».

Ερευνες για τα αίτια της τραγωδίας

Την ώρα που οι έρευνες για την εύρεση του κυβερνήτη συνεχίζονται, οι εμπειρογνώμονες αναζητούν τα αίτια για την πτώση του Φάντομ, ενώ πολλά είναι τα σενάρια που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, με τα  επικρατέστερα να είναι τρία: Μηχανική βλάβη, λάθος χειρισμός και βέρτιγκο. Το μαχητικό διενεργούσε πτήση «χαμηλής ναυτιλίας», ελάχιστα μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Ο Γιώργος Γερούλης, Αντιπτέραρχος εν αποστρατεία ανέφερε σχετικά: «Οποιοδήποτε απρόοπτο που μπορεί να αποσπάει την προσοχή των πιλότων είναι μοιραίο, καθώς ο χρόνος αντίδρασης είναι ελάχιστος. Ένα μηχανικό πρόβλημα στα πηδάλια θα μπορούσε να κάνει μία ανωμαλία, να δημιουργήσει μία ταλάντευση, έναν ”δελφινισμό” που λέμε, κι έτσι ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις που μπορεί να σωθεί κάποιος σε τέτοια ύψη».

«Ηταν ακαριαίο»

Όπως είπε στο MEGA, «το γεγονός ότι, σε αυτή την περίπτωση, δεν ανέβηκαν σε ύψος δείχνει ότι ήταν ένα ακαριαίο το μοιραίο γεγονός»
Και πρόσθεσε ο αντιπτέραρχος ε.α. σχετικά με την εκπαίδευση που κάνουν οι πιλότοι: «Κατά την διάρκεια της άσκησης επιβάλλεται μόνο οπτική επαφή μεταξύ των πιλότων και σιγή ασυρμάτου. Ο πύργος ελέγχου δεν ακούει σε τέτοια ύψη, ο μόνος που ακούει είναι ο νούμερο 1. Σε περίπτωση βλάβης ή ατυχήματος αυτομάτως όλα ενεργοποιούνται και ανεβαίνουν σε ύψος και το αναφέρουν. Το γεγονός ότι σε αυτή την περίπτωση δεν ανέβηκαν, δείχνει ότι ήταν ένα ακαριαίο το μοιραίο γεγονός».

Σχετικά με τις έρευνες που έχουν βγει άκαρπες για τον κυβερνήτη του αεροσκάφους σημείωσε ο κ. Γερούλης: «Στις διαδικασίες εγκατάλειψης του αεροσκάφους ή πρόσκρουσης, φεύγει χρονικά πρώτα ο πίσω πιλότος και στην συνέχεια ο κυβερνήτης, αυτή η αλληλουχία χρόνου».