Οι Βρετανοί εγκαταλείπουν τις υπηρεσίες streaming όπως το Netflix και το Disney+ προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα καθώς υφίστανται τη μεγαλύτερη περικοπή στο διαθέσιμο εισόδημά τους από τη δεκαετία του 1950.
Οι υπηρεσίες streaming σημείωσαν άνθηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας καθώς πολλοί άνθρωποι αναγκάστηκαν να περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι. Με την άρση των περιορισμών του lockdown, οι Βρετανοί ακύρωσαν περίπου 1,5 εκατομμύριο συνδρομές τους πρώτους τρεις μήνες του 2022, αυξημένες κατά περίπου 500.000 σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Πάνω από το ένα τρίτο προέβη σε μια τέτοια επιλογή ώστε να εξοικονομήσει χρήματα, σύμφωνα με νέα έκθεση της εταιρείας συμβούλων μέσων ενημέρωσης Kantar.
Ο αυξανόμενος πληθωρισμός στο Ηνωμένο Βασίλειο — ο οποίος έφτασε στο 7% τον περασμένο μήνα, σε υψηλό 30ετίας — ανάγκασε πολλά νοικοκυριά να περικόψουν τις μη βασικές δαπάνες τους και οι συνδρομές σε πλατφόρμες ροής βίντεο μειώνονται διαρκώς.
Αλλάζουν οι προτεραιότητες
«Τα νοικοκυριά αρχίζουν να δίνουν σοβαρά προτεραιότητα στο πού και πώς δαπανάται το διαθέσιμο εισόδημά τους», αναφέρει η έκθεση.
Η έκθεση του Kantar έδειξε ότι ο αριθμός των βρετανικών νοικοκυριών με τουλάχιστον μία συνδρομή μειώθηκε κατά 215.000 κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, με ένα ρεκόρ 38% των πελατών να σχεδιάζει επίσης να ακυρώσει συνδρομές τους επόμενους τρεις μήνες λόγω ανησυχιών για τα οικονομικά τους.
«Το ποσοστό των καταναλωτών που σχεδιάζουν να ακυρώσουν υπηρεσίες streaming και δηλώνουν ως κύριο λόγο ότι «θέλουν να εξοικονομήσουν χρήματα», έχει αυξηθεί στο υψηλότερο επίπεδο 38%, από 29% που ήταν το τέταρτο τρίμηνο του 21ου», σημειώνει η έκθεση.
Οι αυξανόμενες τιμές της ενέργειας και των τροφίμων αναμένεται να μειώσουν το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών κατά 2,2% ανά άτομο τους επόμενους 12 μήνες, σύμφωνα με το Γραφείο Υπευθυνότητας Προϋπολογισμού του Ηνωμένου Βασιλείου. Αυτή είναι η μεγαλύτερη πτώση του βιοτικού επιπέδου από το 1956, όταν ξεκίνησαν να τηρούνται οι σχετικές κρατικές στατιστικές.
Ο Dominic Sunnebo, διευθυντής παγκόσμιας πληροφόρησης στο τμήμα Worldpanel της Kantar, σημείωσε ότι τα τελευταία στοιχεία ήταν «καταθλιπτικά» για τους streamers.