Quantcast

Τα ρωσικά τρόφιμα και λιπάσματα πρέπει να φθάσουν στις αγορές, δηλώνει ο Γκουτέρες

Ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ ανακοίνωσε ότι οι κυβερνήσεις και ο ιδιωτικός τομέας θα πρέπει να συνεργαστούν για να φέρουν τα ρωσικά τρόφιμα και λιπάσματα, όπως και τα ουκρανικά σιτηρά, στις παγκόσμιες αγορές

Τα ρωσικά λιπάσματα και αγροτικά προϊόντα πρέπει να μπορούν να έχουν πρόσβαση στις παγκόσμιες αγορές “ανεμπόδιστα”, απέναντι στον κίνδυνο μιας παγκόσμιας επισιτιστικής κρίσης ήδη από την επόμενη χρονιά, δήλωσε σήμερα από την Κωνσταντινούπολη ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες.

 

Ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ ανακοίνωσε ότι οι κυβερνήσεις και ο ιδιωτικός τομέας θα πρέπει να συνεργαστούν για να φέρουν τα ρωσικά τρόφιμα και λιπάσματα, όπως και τα ουκρανικά σιτηρά, στις παγκόσμιες αγορές βάσει της συμφωνίας που επιτεύχθηκε τον περασμένο μήνα.

“Είναι σημαντικό οι κυβερνήσεις και ο ιδιωτικός τομέας να συνεργαστούν για να τα φέρουν στην αγορά”, δήλωσε ο Γκουτέρες από το κοινό κέντρο συντονισμού (JCC), που έχει επιφορτιστεί με την επιτήρηση της εφαρμογής της συμφωνίας για τις εξαγωγές ουκρανικών σιτηρών, η οποία υπογράφηκε τον Ιούλιο από το Κίεβο και τη Μόσχα υπό την αιγίδα του ΟΗΕ και της Τουρκίας.

Η συμφωνία αυτή εγγυάται επίσης ότι η Ρωσία μπορεί να εξάγει τα γεωργικά της προϊόντα και τα λιπάσματά της παρά τις δυτικές κυρώσεις.

“Αυτό που βλέπουμε εδώ στην Κωνσταντινούπολη και την Οδησσό (τη μεταφορά ουκρανικών σιτηρών, σ.σ.) δεν είναι παρά η πιο ορατή πλευρά της λύσης. Η άλλη πλευρά αυτής της συνολικής συμφωνίας είναι η απρόσκοπτη πρόσβαση στις παγκόσμιες αγορές των ρωσικών τροφίμων και λιπασμάτων, τα οποία δεν υπόκεινται σε κυρώσεις”, είπε ο Γκουτέρες, τονίζοντας ότι παρά ταύτα, οι εξαγωγές ρωσικών λιπασμάτων και αγροτικών προϊόντων εξακολουθούν να προσκρούουν σε “εμπόδια”.

“Χωρίς λιπάσματα το 2022, μπορεί να μην υπάρχει αρκετή τροφή το 2023. Η εξαγωγή περισσότερων τροφίμων και λιπασμάτων από την Ουκρανία και τη Ρωσία είναι πολύ σημαντική για τον περαιτέρω κατευνασμό των αγορών εμπορευμάτων και τη μείωση των τιμών για τους καταναλωτές”.