Ο Oliver Zipse προειδοποιεί: «Τα αυτοκίνητα θα γίνουν μόνο για τους πλούσιους, αυτό είναι επικίνδυνο»

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει ο CEO της BMW και πρόεδρος της ACEA για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας

Νίκος Μιχαλόπουλος

Ο Oliver Zipse, Διευθύνων Σύμβουλος της BMW και πρόεδρος της ACEA, επιστρέφει με δηλώσεις του για να προειδοποιήσει για τους κινδύνους σχετικά με την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων, λίγες μόλις ημέρες μετά τις καταιγιστικές δηλώσεις άλλων εκπροσώπων του κλάδου.  Συγκεκριμένα, ο Γερμανός μάνατζερ επέκρινε την απόφαση να οριστεί ημερομηνία για τη λεγόμενη «σταδιακή κατάργηση» των κινητήρων εσωτερικής καύσης, επειδή κινδυνεύει να εξαφανιστούν τα «φθηνά οχήματα» από την αγορά και να μετατραπούν οι τέσσερις τροχοί σε ένα ενιαίο προϊόν για λίγους τυχερούς.  «Δεν θέλουμε τα αυτοκίνητα να αφαιρεθούν από τα βασικά τμήματα της αγοράς. Πολιτικά είναι εξαιρετικά επικίνδυνο», εξήγησε ο Zipse σε συνέντευξή του στο Reuters λίγο πριν την ανακοίνωση μιας νέας επένδυσης 1,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη κατασκευή αυτοκινήτων στο Spartanburg των Ηνωμένων Πολιτειών.  «Αν ξαφνικά κάνεις την ιδιοκτησία αυτοκινήτου κάτι μόνο για τους πλούσιους, κάνεις μόνο ζημιά», πρόσθεσε, επαναλαμβάνοντας τους ισχυρισμούς του Carlos Tavares της Stellantis και του Luca de Meo της Renault για απρόσιτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, απευθυνόμενα στην ελίτ.

Όχι στις απαγορεύσεις

Η BMW, όπως αποδεικνύεται επίσης από τις στρατηγικές ηλεκτροκίνησης, υποστηρίζει φιλόδοξους κανονισμούς στο μέτωπο των εκπομπών, αλλά φοβάται τις συνέπειες της απαγόρευσης, επειδή θα μπορούσε να αναγκάσει τους Ευρωπαίους να «συνεχίσουν να οδηγούν τα παλιά τους αυτοκίνητα. Δεν είναι αυτό που θέλουμε», τόνισε ο Zipse. , υπογραμμίζοντας τη σημασία της προσφοράς στην αγορά ευρείας επιλογής λύσεων και όχι της επιβολής «περιορισμών».  Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η BMW αποφάσισε να μην ορίσει ημερομηνία για τη διακοπή της πώλησης των θερμικών αυτοκινήτων, σε αντίθεση με πολλούς από τους ανταγωνιστές της και παρά το γεγονός ότι πολλά κράτη έχουν επιβάλει την απαγόρευση για το 2035. Από την άλλη πλευρά, για τον Zipse, “δεν υπάρχει κανένα σημάδι «Σε παγκόσμιο επίπεδο σχετικά με την παραδοσιακή τεχνολογία πρόκειται να καταστεί παρωχημένη μέσα στα επόμενα 15 χρόνια.  «Ως πολιτικός θα ήμουν πολύ προσεκτικός» να ακυρώσω «αυτοκίνητα βάσει κανονισμού», παρατήρησε ο Γερμανός μάνατζερ.  Σε κάθε περίπτωση, η BMW είναι έτοιμη να προσαρμοστεί στις κανονιστικές διατάξεις με μια γκάμα που αποτελείται από έναν αριθμό ηλεκτρικών μοντέλων επαρκή για να ικανοποιήσει μια αγορά που εξακολουθεί να αναπτύσσεται χάρη όχι μόνο στις κανονιστικές επιβολές, αλλά και στην αυξανόμενη τάση για αγορά από τους καταναλωτές.

Διαβάστε επίσης 

Πρόβλεψη σοκ από ACEA: Το 2022 θα είναι ακόμα πιο αρνητικό για την αγορά αυτοκινήτου