Quantcast

Μετάλλαξη Όμικρον: Και πάλι χάος στις εφοδιαστικές αλυσίδες

Διαψεύδονται οι ελπίδες για βελτίωση της κατάστασης

Τα «καλά νέα» για τις εφοδιαστικές αλυσίδες δεν κράτησαν πολύ, και ελπίδες για αποσυμφόρηση φαίνεται ότι διαψεύδονται…

Από τους ναυτικούς που αρνούνται να επιστρέψουν στα πλοία, μέχρι τους οδηγούς φορτηγών των οποίων η ανησυχία για το κλείσιμο των συνόρων που σχετίζονται με την Covid υπερτερεί του δέλεαρ των υψηλότερων αμοιβών, η βιομηχανία μεταφορών προετοιμάζεται για άλλη μια χρονιά με διακοπές στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Όπως γράφει το Bloomberg, καθώς η παραλλαγή Όμικρον εξαπλώνεται και οι κυβερνήσεις αυστηροποιούν τους περιορισμούς, οι εταιρείες logistics σε όλο τον κόσμο, από παγκόσμιους κολοσσούς έως μικρές επιχειρήσεις, δεν μπορούν να βρουν αρκετό προσωπικό.

Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Οδικών Μεταφορών , περίπου το ένα πέμπτο όλων των επαγγελματικών θέσεων οδήγησης φορτηγών είναι κενές, παρά το γεγονός ότι πολλοί εργοδότες προσφέρουν αυξημένους μισθούς.

Ορισμένοι θύλακες της ναυτιλίας κρούουν επίσης το προειδοποιητικό καμπανάκι σχετικά με τις μελλοντικές προοπτικές προσλήψεων.

Καθώς η παραλλαγή Όμικρον κυριαρχεί, οι εργαζόμενοι που παραδίδουν αγαθά σε πλοία και φορτηγά επωμίζονται το κύριο βάρος μιας υποδομής της εφοδιαστικής αλυσίδας που εξακολουθεί να βυθίζεται στο χάος.

Αντιμέτωποι με πολλές εβδομάδες καραντίνας σε συνδυασμό με την επισφαλή φύση της διέλευσης των συνόρων και τους φόβους ότι θα αρρωστήσουν, ορισμένοι άνθρωποι αρνούνται να συνάψουν συμβόλαια ενώ άλλοι αναζητούν εργασία αλλού, λένε οι εταιρείες.

Στη Ρουμανία, πολλοί οδηγοί φορτηγών δεν θέλουν να δεχτούν θέσεις εργασίας μεγάλων αποστάσεων σε άλλα μέρη της Ευρώπης, λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης μήκους 48 χιλιομέτρων του περασμένου έτους και αναμονής έως και 18 ωρών στα σύνορα της ΕΕ.

Οι χώρες όπου οι μολύνσεις αυξάνονται είναι ιδιαίτερα προβληματικές, σύμφωνα με τον Alex Constantinescu, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Alex International Transport 94 SRL , η οποία διαχειρίζεται 130 φορτηγά που παραδίδουν φαρμακευτικά και τρόφιμα σε όλη την ήπειρο.

Η εταιρεία χρειάστηκε να αυξήσει τους μισθούς κατά περίπου 30% τα τελευταία τρία χρόνια, για να προσελκύσει οδηγούς.