Οι εξαγωγές της Κίνας σε πολλές από τις μεγαλύτερες εμπορικές αγορές της, συρρικνώθηκαν τον Σεπτέμβριο, κάτι που αποδεικνύει την επιβράδυνση της παγκόσμιας ζήτησης, παρά τα καλύτερα του αναμενόμενου ονομαστικά στοιχεία.
Οι εξαγωγές στις ΗΠΑ υποχώρησαν 11,6% τον προηγούμενο μήνα έναντι του προηγουμένου έτους, υποχωρώντας ταχύτερα από την πτώση 3,8% τον Αύγουστο, σύμφωνα με τη γενική διεύθυνση τελωνείων.
Τα προϊόντα που πουλήθηκαν στη Γερμανία και στη Γαλλία, μεταξύ των μεγαλύτερων εμπορικών εταίρων εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μειώθηκαν κατά 5,6% και 7,6% αντιστοίχως, ενώ οι εξαγωγές στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν 11,8% τον Σεπτέμβριο.
Το εμπόριο ήταν μια αξιόπιστη πηγή οικονομικής ανάπτυξης για την Κίνα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά γρήγορα έχασε τη δυναμική του τους τελευταίους μήνες, καθώς η ζήτηση παγκοσμίως εξασθενεί και οι φόβοι για ύφεση σαρώνουν τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Ενώ η επέκταση των εξαγωγών (σε δολάριο) κατά 5,7% ήταν υψηλότερες από το +4% που αναμενόταν, η πτώση με τους βασικούς εμπορικούς εταίρους δείχνει ότι η ανθεκτικότητα μπορεί να μη διαρκέσει.
Σε αντίθεση με την εξασθένηση του εμπορίου με άλλες χώρες, οι εξαγωγές στη Ρωσία αυξήθηκαν 21,2% τον Σεπτέμβριο, για τρίτο συνεχόμενο μήνα που παρουσιάστηκε διψήφια αύξηση.
Το συνολικό εμπόριο με τη Ρωσία έχει αυξηθεί 32,5% φέτος, και πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ των μεγάλων εταίρων.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων συνέχισαν να αποτελούν ένα φωτεινό σημείο, με την αύξηση των εξαγωγών να εκτινάσσεται λόγω της ζήτησης για κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.
Η αξία των αποστολών σε δολάρια αυξήθηκε 129% σε σχέση με το προηγούμενο έτος τον Σεπτέμβριο, ενώ αυτές των ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν 231%.