Quantcast

Goldman Sachs: Η αγορά πετρελαίου θα αντιμετωπίσει πρόβλημα παραγωγής το 2024

Με τις κυρώσεις να είναι πιθανό να προκαλέσουν πτώση των ρωσικών εξαγωγών πετρελαίου και την κινεζική ζήτηση να αναμένεται να ανακάμψει καθώς η χώρα τερματίζει την πολιτική του Covid Ζerο, οι τιμές θα αυξηθούν πάνω από τα 100 δολάρια από το σημερινό επίπεδο των περίπου 80 δολαρίων, σύμφωνα με την Goldman

Το πετρέλαιο θα αυξηθεί και πάλι πάνω από τα 100 δολάρια το βαρέλι φέτος και μπορεί να αντιμετωπίσει σοβαρό πρόβλημα προσφοράς το 2024, καθώς εξαντλείται η εφεδρική παραγωγική ικανότητα, σύμφωνα με την Goldman Sachs Group, αναφέρει το Bloomberg .

Με τις κυρώσεις να είναι πιθανό να προκαλέσουν πτώση των ρωσικών εξαγωγών πετρελαίου και την κινεζική ζήτηση να αναμένεται να ανακάμψει καθώς η χώρα τερματίζει την πολιτική του Covid Ζerο, οι τιμές θα αυξηθούν πάνω από τα 100 δολάρια από το σημερινό επίπεδο των περίπου 80 δολαρίων, σύμφωνα με την Goldman.

Η έλλειψη δαπανών στη βιομηχανία για την παραγωγή που απαιτείται για την κάλυψη της ζήτησης θα αποτελέσει επίσης μοχλό αύξησης των τιμών και αυτή η έλλειψη παραγωγικής ικανότητας μπορεί να γίνει μεγάλο ζήτημα μέχρι το 2024, δήλωσε ο αναλυτής Τζεφ Κάρι στο περιθώριο συνεδρίου στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας σήμερα.

“Ο σούπερ κύκλος των εμπορευμάτων είναι μια ακολουθία από αιχμές τιμών με κάθε υψηλό υψηλότερο και κάθε χαμηλό υψηλότερο”, δήλωσε ο Κάρι, ο οποίος είναι επικεφαλής της έρευνας εμπορευμάτων στην Goldman. Μέχρι τον Μάιο, οι αγορές πετρελαίου θα πρέπει να γυρίσουν σε έλλειμμα προσφοράς σε σχέση με τη ζήτηση, είπε. Αυτό θα μπορούσε να εξαντλήσει μεγάλο μέρος της αχρησιμοποίητης δυναμικότητας που έχουν οι παγκόσμιοι παραγωγοί, γεγονός που θα είναι θετικό για τις τιμές, είπε.

Οι τιμές του πετρελαίου έχουν περάσει μερικά ασταθή χρόνια, καθώς έπεσαν κάτω από τα 20 δολάρια κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κοροναϊού, προτού εκτιναχθούν κοντά στα 130 δολάρια, αφού η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία διέκοψε την προσφορά που ήδη υπολειπόταν της παγκόσμιας ζήτησης. Το κόστος των καυσίμων μεταφοράς αυξήθηκε ακόμη περισσότερο, καθώς τα διυλιστήρια εξάντλησαν τη δυναμικότητά τους, προτού υποχωρήσει, καθώς οι χώρες προσπαθούσαν να βρουν εναλλακτικές λύσεις.

Ο Σαουδάραβας υπουργός Ενέργειας πρίγκιπας Αμπντουλαζίζ Μπιν Σάλμαν χρησιμοποίησε επίσης τις παρατηρήσεις του στο συνέδριο του Ριάντ χθες για να καταγγείλει την έλλειψη επενδύσεων σε δυναμικότητα διύλισης που έχει αφήσει τον κόσμο υποεφοδιασμένο. Επανέλαβε ότι ο ΟΠΕΚ+ θα παραμείνει προσεκτικός στην απόφαση για το πότε θα αυξήσει την παραγωγή.