Quantcast

Bloomberg: Κίνδυνος χρεοκοπίας για αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης – Ποιες απειλούνται

Πιο ευάλωτες θα είναι οι μικρότερες αεροπορικές εταιρείες στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη

Νέα «ρίχτερ» μετά την πανδημία φέρνει η ενεργειακή κρίση στον τομέα των αερομεταφορών που για ακόμη μια φορά βρίσκεται στο επίκεντρο της «δόνησης» κινδυνεύοντας με χρεοκοπία.

Οι πιο αδύναμες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο κατάρρευσης αυτόν τον χειμώνα, γράφει ειδικότερα το οικονομικό πρακτορείο Bloomberg.

Όπως εξηγούν, μάλιστα, αναλυτές της επενδυτικής τράπεζας Sanford Bernstein, τα έθνη που διέσωσαν τις αεροπορικές εταιρείες κατά τη διάρκεια της πανδημίας εστιάζουν πλέον αλλού την υποστήριξή τους, λόγω του αυξανόμενου πληθωρισμού.

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του Bloomberg, ενώ κατά την πανδημία λίγες ήταν οι αεροπορικές εταιρείες που κατέρρευσαν, λόγω της σημαντικής βοήθειας που έλαβαν, οι αερομεταφορείς αντιμετωπίζουν τώρα μια συμπίεση από το υψηλότερο κόστος καυσίμων και εργασίας σε συνδυασμό με την εποχιακή μείωση των ταξιδιών, δήλωσε η επενδυτική τράπεζα Bernstein σε σημείωμα τη Δευτέρα.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Bernstein, πιο ευάλωτες θα είναι οι μικρότερες αεροπορικές εταιρείες στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

Ο κίνδυνος είναι αμελητέος για τις έξι κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης, αναφέρει η Bernstein, με τις εταιρείες χαμηλού κόστους (Ryanair Holdings Plc, EasyJet Plc και Wizz Air Holdings Plc) να διατηρούν τις αξιολογήσεις πιστοληπτικής ικανότητας και τους κραταιούς ομίλους της Ευρώπης (Air France-KLM, IAG SA και Deutsche Lufthansa AG) να βασίζονται στην κρατική βοήθεια, εάν κριθεί απαραίτητο.

Οι αερομεταφορείς που εκτίθενται περισσότερο στην παρούσα κρίση περιλαμβάνουν έναν από την Κύπρο και δύο από την Αλβανία, καθώς και αεροπορικές εταιρείες με έδρα τη Λευκορωσία, τη Βουλγαρία, την Τσεχική Δημοκρατία, τη Γεωργία, τη Μολδαβία και τη Ρουμανία.

Αυτό θα ευνοήσει τους ισχυρότερους παίκτες στην Ανατολική Ευρώπη, κυρίως τη Wizz και τη Ryanair με έδρα τη Βουδαπέστη, αναφέρει η Bernstein, υποστηρίζοντας ότι αυτοί έχουν τη δυνατότητα να κατανέμουν ταχέως τζετ σε αγορές που έχουν αδειάσει πρόσφατα.