«Υγραεριοκίνητη» εξόρμηση με το Renault Clio 1.0 TCe LPG (Φωτό)

Μία εβδομάδα με το Renault Clio LPG ήταν αρκετή για να εκτιμήσουμε τα πλεονεκτήματα της υγραεριοκίνησης!

Νίκος Μιχαλόπουλος

Και φυσικά μια ξεχωριστή εξόρμηση ήταν επιβεβλημένη. Η επιλογή ήταν ένα οδοιπορικό σε εμβληματικά μέρη του νόμου Βοιωτίας για μια αξέχαστη μονοήμερη εκδρομή!

Γνωριμία

Το Renault Clio εκπροσωπεί την γαλλική εταιρεία στην δημοφιλή κατηγορία Β. Παρουσιάστηκε το 1990 αντικαθιστώντας ουσιαστικά το θρυλικό Renault 5. Το όνομα του εμπνευσμένο από την Μούσα Κλειώ της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας, την μούσα της ιστορίας και της πιστότητας του αρχικού λόγου. Πλέον το αυτοκίνητο βρίσκεται στην πέμπτη του γενιά από το 2019, συνεχίζοντας ακατάπαυστα την επιτυχημένη του πορεία.

Εξωτερική σχεδίαση

Εξωτερικά, το νέο Renault Clio είναι μια σχεδιαστική συνέχεια του προκατόχου του, εμπλουτισμένο με σχεδιαστικές λεπτομέρειες του μεγαλύτερου Megane, με αποτέλεσμα να το θυμίζει και να μοιάζει μεγαλύτερο.

Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν οι μεγάλοι τραπεζοειδείς LED προβολείς που εκτείνονται στο κάτω μέρος, δημιουργώντας την αίσθηση πως «κουμπώνουν» στον προφυλακτήρα. Η μάσκα με τον ευδιάκριτο «ρόμβο» δίνει μια σπορτίφ πινελιά, ενώ παράλληλα δείχνει επιβλητική και σοβαρή.

Το μυώδες πλαϊνό μέρος αποτελείται από έναν συνδυασμό καμπύλων και ακμών, στο οποίο ξεχωρίζει η πίσω πόρτα με την κρυφή λαβή, η οποία ενισχύει την σπορ φιλοσοφία του αυτοκινήτου.

Το σχεδόν κάθετο πίσω μέρος είναι μια σχεδιαστική συνέχεια του προκατόχου του, ακολουθώντας τις ίδιες γραμμές και το ίδιο ύφος. Δίνει μια πιο άγρια εικόνα, καθώς τα μακρόστενα φώτα είναι τοποθετημένα με ελαφριά καθοδική κλίση προς το κέντρο της πέμπτης πόρτας, η οποία χωρίζεται περίπου στην μέση με έντονο νεύρο. Η οροφή καταλήγει σε μια μεγάλη και όμορφη αεροτομή.

Γενικά το Renault Clio ξεχωρίζει από τις σπορ και επιθετικές γραμμές που του δίνει μια δυναμική εικόνα!

Εσωτερικό

Η καμπίνα είναι σύγχρονη και ποιοτική. Στο ταμπλό κυριαρχούν οι καθαρές και λιτές γραμμές παραμένοντας μοντέρνο ενώ κεντρικά δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη αφής 7” που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple Airplay. Χαμηλά στην αριστερή πλευρά βρίσκεται ο διακόπτης εναλλαγής καυσίμου.

Τα καθίσματα είναι άνετα, παρέχοντας εξαιρετική στήριξη του σώματος. Οι χώροι επίσης είναι άπλετοι τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες.

Το ψηφιακό καντράν πίσω από το τιμόνι προβάλει σε οθόνη TFT όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 391 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, φτάνει τα 1.069.    

Στον δρόμο

Η παρακαταθήκη της Renault όσον αφορά την οδική συμπεριφορά δημιούργησε μεγάλες προσδοκίες για το Clio 1.0 TCe LPG. Ας διαπιστώσουμε σε ποιο βαθμό ανταποκρίνεται σε αυτές.

Στην πόλη έχει την τυπική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου της κατηγορίας Β. Οι συμπαγείς διαστάσεις του το βοηθούν να παρκάρει με ευκολία και να κινείται ευέλικτα εντός του αστικού ιστού. Με την χρήση του LPG  στις καθημερινές μετακινήσεις εντός της πόλης, αφενός θα ξεχνάτε να το γεμίσετε, αφετέρου θα δείτε μεγάλη διαφορά στο πορτοφόλι σας!

Στο επαρχιακό και ορεινό δίκτυο το Renault Clio ξεδιπλώνει τις κρυφές αρετές του. Η άνεση της ανάρτησης συνδυάζεται με εξαιρετικό κράτημα, χαρακτηριστικό της μάρκας και της γαλλικής σχολής, αυξάνοντας το αίσθημα ασφάλειας και προσφέροντας οδηγική απόλαυση!

Στον αυτοκινητόδρομο προσφέρει άνετο και ασφαλές ταξίδι, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, ενώ καταπίνει τα χιλιόμετρα εύκολα και οικονομικά. Τα αναπαυτικά καθίσματα είναι ένα ακόμα πλεονέκτημα του αυτοκινήτου, αφού δεν κουράζουν τους επιβαίνοντες, ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια.

Γενικά είναι ένα ευχάριστο και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, ικανό να καλύψει τις ανάγκες μετακίνησης του οδηγού με μικρό κόστος.

Κινητήριο σύνολο

Κάτω από το καπό συναντάμε τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα του 1.0 λίτρου TCe ισχύος 100 ίππων και 160 Nm, που δημιουργήθηκε εξαρχής για χρήση σε συνεργασία με υγραέριο και η εγκατάστασή του γίνεται εργοστασιακά. Η δεξαμενή υγραερίου, χωρητικότητας 32 λίτρων, έχει κατασκευαστεί από ατσάλι υψηλής αντοχής και βρίσκεται στο σημείο της ρεζέρβας, χωρίς να επηρεάζει τον χώρο αποσκευών. Εφόσον το υγραέριο τελειώσει, ο κινητήρας επιστρέφει αυτόματα στην βενζίνη.

Προορισμός

Το Renault Clio LPG προκαλεί για εξορμήσεις και χιλιόμετρα. Ο προορισμός ήταν ένα οδοιπορικό στην Βοιωτία, αρχίζοντας από το Κυριάκι και το δάσος της Αρβανίτισσας και καταλήγοντας στην Αράχοβα, ενώ στην επιστροφή ήταν επιβεβλημένη μια στάση στην πόλη της Λειβαδιάς. Για όλα αυτά, θα μιλήσουμε αναλυτικά σε άλλο άρθρο.

Σε ποιους απευθύνεται

Έχοντας ως άσο στο μανίκι την οικονομία και την αυτονομία, το Renault Clio 1.0 TCe LPG είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για όσους κάνουν καθημερινά πολλά χιλιόμετρα, αλλά θα το εκτιμήσουν και όσοι δεν αρέσκονται σε άσκοπες δαπάνες. Επίσης αποτελεί επιλογή και σε όσους κάνουν συχνά μικρές και μεγάλες εξορμήσεις, τόσο λόγω της άνεσης στο ταξίδι, όσο και της οικονομίας.

Συμπέρασμα

Με τις τιμές των καυσίμων να αυξάνονται συνεχώς λόγω της πρωτοφανούς γεωπολιτικής κρίσης, το Renault Clio 1.0 TCe LPG φαντάζει η ιδανική λύση και μάλιστα με μικρό κόστος κτήσης, αφού κοστίζει μόλις 700 ευρώ περισσότερα από το αμιγώς βενζινοκίνητο Clio. Κόστος το οποίο θα αποσβέσει εξαιρετικά γρήγορα, αποτελώντας μια από τις πιο συμφέρουσες “Value for Money” προτάσεις της αγοράς!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΑΜΑΞΩΜΑ

Τύπος

Hatchback

Καθίσματα

5

Πόρτες

5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕΙΣ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ

Μικτή Κατανάλωση Καυσίμου (WLTP)

5.2 l/100 km

Εκπομπές CO2 (WLTP)

117-118 g/km

Εκπομπές CO2 (LPG) (NEDC)

94-100 g/km

Τύπος καυσίμου

Βενζίνη / υγραέριο (LPG)

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

12.5 δευτ

Μέγιστη ταχύτητα

188 km/h

Προδιαγραφές Καυσαερίων

Euro 6

Αναλογία βάρους/ισχύος

11.4 κιλά/Hp, 88 Hp/τόνος

Αναλογία βάρους/Ροπή

7.1 κιλά/Nm, 140.7 Nm/τόνος

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ισχύς

100 Hp @ 5000 σ.α.λ.

Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού

100.1 Hp/l

Ονομαστική ροπή του κινητήρα

160 Nm @ 2750 σ.α.λ.

Θέση του κινητήρα

Εμπρός, εγκάρσια

Κυβισμός κινητήρα

999 cm3

Αριθμός κυλίνδρων

3

Θέση των κυλίνδρων

Σε σειρά

Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο

4

Σύστημα καυσίμου

Ψεκασμός πολλαπλών σημείων

Αναρρόφηση κινητήρα

Στροβιλοσυμπιεστής

ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ

Βάρος

1137 κιλά

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο

494 κιλά

Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών

391 l

Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών

1069 l

Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων

39 l

Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων (LPG)

32 l

Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%)

900 κιλά

Διαστάσεις

Μήκος

4050 mm

Πλάτος

1798 mm

Ύψος

1440 mm

Μεταξόνιο

2583 mm

Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής)

10.42 m

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Κίνηση

Στους μπροστινούς τροχούς

Αριθμός ταχυτήτων (μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων)

5

Εμπρός ανάρτηση

Ανεξάρτητη τύπου McPherson

Πίσω ανάρτηση

Ημι-ανεξάρτητη ανάρτηση με ελατήρια

Βοηθητικά συστήματα

ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)

Τροχοί

185/65 R15 88H; 195/55 R16 87H; 205/45 R17 88H

 

Τιμή

Η έκδοση 1.0 TCe 100 PS LPG EQUILIBRE PLUS, LPG με τα 100 PS κοστίζει 20.370€, δηλαδή 700 ευρώ περισσότερα από το αμιγώς βενζινοκίνητο με τα 90 άλογα αντίστοιχης έκδοσης. Η βάση στον τιμοκατάλογο είναι τα 16.990€ της αμιγώς βενζινοκίνητης έκδοσης 1.0 SCe 65 PS AUTHENTIC με 65 ίππους.