Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στο Ηνωμένο Βασίλειο προειδοποίησαν ότι το αυξανόμενο κόστος ενέργειας απειλεί την ανάκαμψη της παραγωγής οχημάτων.
Η παραγωγή από εργοστάσια αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε 8,6 τοις εκατό τον περασμένο μήνα σε 58.043 αυτοκίνητα μετά τη βελτίωση των περιορισμών στην εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά εξακολουθεί να είναι σχεδόν 50 τοις εκατό κάτω από τα προ της πανδημίας επίπεδα, δήλωσε την Πέμπτη η Society of Motor Manufacturers and Traders.
Ο περσινός Ιούλιος ήταν ο χειρότερος για τον κλάδο σε περισσότερες από έξι δεκαετίες, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες πάλευαν με έντονες ελλείψεις τσιπ και απουσίες που σχετίζονται με την COVID.
Οι τιμές χονδρικής του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας στο Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκονται σε επίπεδα σχεδόν ρεκόρ, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης φυσικού αερίου επί του παρόντος να είναι 10 φορές υψηλότερα από τα κανονικά επίπεδα για αυτήν την εποχή — μια εξέλιξη που η SMMT ονομάζει “ανησυχητική”.
Η αγορά ενέργειας έχει συγκλονιστεί από τη μείωση των προμηθειών από τη Ρωσία στην ηπειρωτική Ευρώπη και τους φόβους για ελλείψεις αυτόν τον χειμώνα.
«Αν θέλουμε να προσελκύσουμε τις πολύ απαραίτητες επενδύσεις για να οδηγήσουμε την παραγωγή οχημάτων μηδενικών εκπομπών, απαιτείται επείγουσα δράση για να μετριαστεί αυτό το κόστος για να γίνει το Ηνωμένο Βασίλειο πιο ανταγωνιστικό στην κατασκευή», δήλωσε ο Mike Hawes, Διευθύνων Σύμβουλος της SMMT.
«Αυτό πρέπει να είναι προτεραιότητα για τον επόμενο πρωθυπουργό, διαφορετικά θα μείνουμε πιο πίσω από τους παγκόσμιους αντιπάλους μας, διακινδυνεύοντας θέσεις εργασίας και οικονομική ανάπτυξη», είπε ο Χάους.
Η αύξηση της παραγωγής συνεχίστηκε τον Ιούλιο για τρίτο συνεχόμενο μήνας
«Ένας τρίτος συνεχόμενος μήνας ανάπτυξης για την παραγωγή αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι, φυσικά, ευπρόσδεκτος και δίνει κάποια ελπίδα ότι τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που πλήττουν τον κλάδο μπορεί τελικά να αρχίσουν να χαλαρώνουν», δήλωσε ο Hawes. «Όμως άλλες προκλήσεις παραμένουν, κυρίως το ενεργειακό κόστος που αυξάνεται με ανησυχητικούς ρυθμούς».
Οι εξαγωγές αντιστοιχούσαν σε οκτώ στα 10 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο. Οι εξαγωγές στις κορυφαίες αγορές –την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις ΗΠΑ– μειώθηκαν 7,3% και 23% αντίστοιχα. Οι παραγγελίες από την Κίνα αυξήθηκαν κατά 54%, ενώ αυξήθηκαν κατά 40% για την Ιαπωνία.
Οι ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι διαρθρωτικές αλλαγές και οι αδύναμες εξαγωγές, μαζί με την κρίση στην Ουκρανία, αποτελούν σημαντικό κόμβο για ανταλλακτικά αυτοκινήτων, καθώς και τα lockdown στην Κίνα, έχουν πλήξει την παραγωγή αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο.