Σε ένα εξαιρετικά ασταθές περιβάλλον, το BMW Group παρέμεινε στην πορεία του το πρώτο εξάμηνο του 2022. Με ευελιξία και τεχνογνωσία, η εταιρεία αντιμετώπισε προκλήσεις όπως οι συνεχιζόμενες διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι ελλείψεις ημιαγωγών και συγκεκριμένων εξαρτημάτων προμηθευτών
Σε ένα εξαιρετικά ασταθές περιβάλλον, το BMW Group παρέμεινε στην πορεία του το πρώτο εξάμηνο του 2022. Με ευελιξία και τεχνογνωσία, η εταιρεία αντιμετώπισε προκλήσεις όπως οι συνεχιζόμενες διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι ελλείψεις ημιαγωγών και συγκεκριμένων εξαρτημάτων προμηθευτών.
Η υποκείμενη δύναμη και λειτουργική αριστεία του BMW Group αντικατοπτρίστηκαν στα κέρδη του πρώτου εξαμήνου. Παρά την αστάθεια, η εταιρεία πέτυχε περιθώριο EBT του Group 24,5% (2ο Τρίμηνο 2022: 11,3%). Η επανεκτίμηση των μετοχών που κατείχε προηγουμένως στην Κινεζική Κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) συνέβαλε στην υψηλή απόδοση. Αυτή η επανεκτίμηση λόγω της πλήρους ενοποίησης στις 11 Φεβρουαρίου αύξησε το οικονομικό αποτέλεσμα κατά € 7,7 δισ.
Το περιθώριο EBIT του αυτοκινητιστικού τομέα το 2ο τρίμηνο ήταν 8,2% ( HY 1 2022: 8,5%). Τα πρώτα δύο τρίμηνα της χρονιάς, η πλήρης ενοποίηση της BBA περιόρισε τα κέρδη του Αυτοκινητιστικού Τομέα. Εξαιρουμένων των επιδράσεων από την πλήρη ενοποίηση,το BMW Group κατέγραψε περιθώριο EBIT στον Αυτοκινητιστικό Τομέα 12,0% το 2ο Τρίμ. ( HY 1 2022: 12,6%) ‒ πολύ πάνω από τον μακροπρόθεσμο στρατηγικό στόχο του 8 -10%.
«Ιδιαίτερα κάτω από δυσμενείς συνθήκες, το BMW Group χαρακτηρίζεται από έναν υψηλό βαθμό ανθεκτικότητας. Η εταιρεία αναγνωρίζει τις αλλαγές στο οικονομικό περιβάλλον σε πρώιμο στάδιο και τις αντιμετωπίζει ανάλογα. Ο υψηλός βαθμός ευελιξίας και η λειτουργική μας απόδοση έχουν αποδειχτεί επανειλημμένα ως ένας αποτελεσματικός συνδυασμός που εξασφαλίζει την επιτυχή πορεία του BMW Group ακόμα και σε ταραγμένα νερά. Αυτή η δύναμη θα είναι τώρα και πάλι σημαντική, καθώς βλέπουμε έναν αυξανόμενο οικονομικό αντίθετο άνεμο να εμφανίζεται πλέον των συνεχιζόμενων ελλείψεων στον ανεφοδιασμό», δήλωσε ο Oliver Zipse , CEO της BMW AGστο Μόναχο την Τετάρτη.
Στη μακροπρόθεσμη επιτυχία του BMW Group συνεισφέρει το πρωτοποριακό πνεύμα και η σταθερή εστίασή του στην καινοτομία. Μια επερχόμενη απόδειξη της καινοτόμου δύναμής του είναι η αμιγώς ηλεκτρική NEUE KLASSE. Αυτή θα είναι πλήρως προσανατολισμένη στη βιωσιμότητα και την κυκλική οικονομία, χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες και μεθόδους παραγωγής από τα μέσα της δεκαετίας και μετά. Τα αμιγώς ηλεκτρικά προϊόντα της NEUE KLASSE θα συμβάλλουν σημαντικά στους όγκους πωλήσεων του BMW Group από τα μέσα της δεκαετίας και μετά και θα επιταχύνουν περαιτέρω την ενίσχυση της ηλεκτρικής κινητικότητας.
«Τα συναισθηματικά προϊόντα και οι καινοτόμες τεχνολογίες είναι και θα παραμείνουν η ραχοκοκαλιά της επιχειρηματικής επιτυχίας μας. Η ραγδαία αναπτυσσόμενη γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μας με το BMW Operating System 8 εντυπωσιάζει πελάτες και ειδικούς εξ ίσου — και είναι ήδη κεντρικός μοχλός των πωλήσεών μας σήμερα», δήλωσε ο Zipse. «Από το 2025, θα κάνουμε το επόμενο μεγάλο βήμα με την NEUE KLASSE: Η NEUE KLASSE προσδιορίζει τί αντιπροσωπεύει το BMW Group για το μέλλον. Στην αρχή, προγραμματίζουμε ένα compact sedan στην κατηγορία της Σειράς 3 και ένα σπορ SUV. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η NEUE KLASSE αναμένεται να αντιπροσωπεύει πάνω από τις μισές πωλήσεις μας».
Υπερδιπλασιάστηκαν οι παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
Το πρώτο εξάμηνο του 2022, το BMW Group κατάφερε να υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων του στις 75.890 μονάδες (2021: 36.087 οχήματα /+110,3%, 2ο Τρίμηνο 2022: 40.601 μονάδες, +85,2%). Κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξήθηκαν σημαντικά, σημειώνοντας άνοδο 20,4% στις 184.468 μονάδες (2021: 153.243 οχήματα, 2ο Τρίμηνο 2022: 94.799 μονάδες, +14,2%). Το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων επί των συνολικών παραδόσεων αυξήθηκε στο 15,9% (1ο Εξάμηνο 2021: 11,4%).
Η BMW iX 3* (2022: 21.548 οχήματα, 1ο Εξάμηνο 2021: 10.009 οχήματα) και το MINI Cooper SE * (2022: 18.428 οχήματα, 1ο Εξάμηνο 2021: 13.454 οχήματα) παρέμειναν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα με την υψηλότερη ζήτηση, καταγράφοντας σημαντικά υψηλότερες πωλήσεις σε σχέση με το τρίμηνο της περσινής χρονιάς. Το 69% αυτών των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων παραδόθηκε στους πελάτες στην Ευρωπαϊκή περιοχή. Οι καινοτόμες BMW iX και BMW i 4, που ακόμα λανσάρονται στις αγορές, έχουν επίσης τύχει θετικής υποδοχής και έχουν συμβάλλει στον εξαιρετικά υψηλό αριθμό παραγγελιών του BMW Group. Περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς – κυρίως από την αμιγώς ηλεκτρική BMW i 3 που κατασκευάζεται στην Κίνα, αλλά και από την BMW iX 1* και την πολυτελή BMW i 7* sedan.
Χαμηλότερες πωλήσεις λόγω ελλείψεων στον ανεφοδιασμό – επίπτωση από την προηγούμενη χρονιά.
Τα συνεχιζόμενα προβλήματα εφοδιασμού ημιαγωγών και οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα που ακολούθησαν τα lockdown λόγω Covid στην Κίνα, επηρέασαν την παραγωγή και τις παραδόσεις κατά τη διάρκεια των πρώτων έξι μηνών. Με συνολικά 1.160.094 οχήματα, οι πωλήσεις του BMW Group απέτυχαν να φτάσουν στο ιστορικό υψηλό προηγούμενης χρονιάς (1ο Εξάμηνο 2021: 1.339.047 μονάδες; -13,4%, 2ο Τρίμηνο 2022: 563.187 μονάδες, -19,8% από το 2ο Τρίμηνο του 2021). Παρόλα αυτά, η εταιρεία επέκτεινε την ηγετική της θέση στην παγκόσμια κατηγορία πολυτελών αυτοκινήτων.
Σημαντικά υψηλότερα έσοδα για το Group το πρώτο εξάμηνο.
Παρά το αρνητικό πρόσημο που κατέγραψαν οι πωλήσεις, τα έσοδα του Group αυξήθηκανκατά 19,1% το πρώτο εξάμηνο του 2022 φτάνοντας τα € 65,91 δισ. (1ο Εξάμηνο 2021: € 55,36 δισ., 2ο Τρίμηνο 2022: 34.770, +21,6%). Η πλήρης ενοποίηση της Κινεζικής θυγατρικής BBA ήταν ένας μείζων συνεισφέρων παράγοντας, με έσοδα περίπου στα € 11 δισ.
Το κόστος πωλήσεων του Groupαυξήθηκε επίσης σημαντικά για τον ίδιο λόγο, φτάνοντας τα € 54,39 δισ. (1ο Εξάμηνο 2021: € 44,10 δισ. +23,3%, 2ο Τρίμηνο 2022: € 28,78 δισ., 2ο Τρίμηνο 2021: € 22,52 δισ., +27,8%).
Τα κέρδη του Group προ φόρων ανήλθαν στα € 16,15 δισ. μετά από έξι μήνες (1ο Εξάμηνο 2021: € 9,73 δισ., +65,9%), καταγράφοντας νέο ρεκόρ όλων των εποχών. Σε αυτό το αποτέλεσμα συνετέλεσαν τα € 7,7 δισ. που προήλθαν από την επανεκτίμηση των μετοχών που κατείχε προηγουμένως στην BBA σε πραγματική εμπορική αξία.
Το δεύτερο τρίμηνο ( Q 2 2022: € 3,92 δισ., Q2 2021: € 5,97 δισ., ‑34.3%), τα Κέρδη Προ Φόρων (EBT) τουGroup ήταν χαμηλότερα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Από τη μία πλευρά, αυτό αντικατοπτρίζει το εφάπαξ κέρδος του € 1 δισ. το δεύτερο τρίμηνο του 2021 από τη μερική αναστροφή της διάταξης για τις αντιμονοπωλιακές διαδικασίες της Ε.Ε. Από την άλλη, οι αντίθετοι άνεμοι από τη πλήρη ενοποίηση της BBA το δεύτερο τρίμηνο της φετινής χρονιάς επηρέασαν το EBT του Group κατά περίπου € 1,1 δισ.
Το περιθώριο ΕΒΤ του Group EBTγια το πρώτο εξάμηνο ήταν 24,5% (HY1 2021: 17,6%, Q 2 2022: 11,3%, Q2 2021: 20,9%).
Τα καθαρά κέρδη του Groupανήλθαν σε € 13,23 δισ. (HY1 2021: € 7,62 δισ., +73,6%, Q 2 2022: € 3,04 7 δισ., Q2 2021: € 4,79 δισ., -36,4%).
Τα κόστη έρευνας & εξέλιξης του Group ( IFRS ) για το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς ανήλθαν σε € 3,12 δισ. (HY1 2021: € 2,73 δισ.,+14,3%, Q 2 2022: € 1,56 δισ., Q2 2021: € 1,30 δισ./+19,6%) και ως εκ τούτου ήταν σημαντικά υψηλότερα από της προηγούμενης χρονιάς. Οι δαπάνες επικεντρώθηκαν κυρίως σε νέα μοντέλα, καθώς και στον περαιτέρω εξηλεκτρισμό και την ψηφιοποίηση της γκάμας. Προκαταβολικές επενδύσεις έγιναν επίσης για την NEUE KLASSE και την αυτοματοποιημένη οδήγηση.
Η αναλογία R & D ( HGB ) του 4,5% (HY1 2021: 4,6%, Q 2 2022: 4,5%, Q2 2021: 4,5%) ήταν στο ίδιο επίπεδο με την προηγούμενη χρονιά. Ο δείκτης R&D, ο οποίος ορίζεται ως ο λόγος των επενδύσεων στον τομέα προς τα έσοδά της εταιρείας, για όλη τη χρονιά αναμένεται να είναι εντός του εύρους στόχου 5-5,5%.
Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες του Groupβρέθηκαν σε σημαντικά υψηλότερο επίπεδο κατά τη διάρκεια των πρώτων έξι μηνών, στα € 2,92 δισ. (HY1 2021: € 1,70 δισ., +71,4%, Q 2 2022: € 1,83 δισ., Q2 2021: € 950 εκατ., +92,7%). Η αύξηση οφείλεται κυρίως στις προκαταβολικές δαπάνες για την ενίσχυση της ηλεκτρικής κινητικότητας και τις επενδύσεις στην BBA. Ο δείκτης κεφαλαιοποίησης διαμορφώθηκε στο 4,4% στο τέλος του πρώτου εξαμήνου.
«Οι επενδυτές μας γνωρίζουν ότι το BMW Group έχει την οικονομική δύναμη να επενδύσει σήμερα στην επιτυχία του αύριο. Κατευθύνουμε την εταιρεία μέσω του τρέχοντος μετασχηματισμού με στρατηγική προνοητικότητα. Την τοποθετούμε με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούμε να αξιοποιούμε τις καινοτόμες ικανότητες και την τεχνογνωσία των εργαζομένων μας προκειμένου να διαδραματίσουμε ηγετικό ρόλο στη βιώσιμη κινητικότητα σήμερα και στο μέλλον» δήλωσε ο Nicolas Peter, μέλος Δ.Σ. υπεύθυνος Οικονομικών.
Η πλήρης ενοποίηση επηρεάζει τους οικονομικούς δείκτες του Αυτοκινητιστικού Τομέα.
Οι κύριοι οικονομικοί δείκτες για τον Τομέα Αυτοκινήτου δείχνουν σημαντικές επιρροές από την πλήρη ενοποίηση της BBA κατά τη διάρκεια της περιόδου αναφοράς. Τα έσοδα του τομέα αυξήθηκαν σημαντικά στα € 56,74 δισ. (HY1 2021: € 47,74 δισ./+18,8%, Q 2 2022: € 30,01 δισ., Q2 2021: € 24,98 δισ., +20,1%).
Όπως και πριν, το BMW Group συνέχισε να επωφελείται από τις θετικές επιδράσεις στην τιμολόγηση και το μείγμα προϊόντων καθώς και από την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του μετά την πώληση. Τα έσοδα αυξήθηκαν επίσης από τη ευνοϊκή συναλλαγματική ισοτιμία. Ειδικότερα, η θετική κατάσταση στις αγορές μεταχειρισμένων οχημάτων σε ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία οδήγησε σε υψηλότερα έσοδα από τη μεταπώληση οχημάτων που ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα leasing.
Το κόστος πωλήσεων του τομέα αυξήθηκε στα € 48,09 δισ. (HY1 2021: € 39,06 δισ./+23,1%, Q 2 2022: € 25,46 δισ., 2021: € 20,34 δισ. /+25,2%), με το κόστος πωλήσεων της κοινοπραξίας BBA να συμβάλλει σημαντικά σε αυτή την αύξηση. Επιπλέον, οι αντίθετοι άνεμοι από την πλήρη ενοποίηση, όπως οι αποσβέσεις από την κατανομή των τιμών αγοράς και την απαλοιφή των ενδοεταιρικών κερδών, ανήλθαν συνολικά σε περίπου € 2,3 δισ. Η αύξηση των τιμών των πρώτων υλών και της ενέργειας καθώς και οι δαπάνες λόγω των υψηλότερων τιμών και του κόστους έρευνας & εξέλιξης, αύξησαν επίσης το κόστος πωλήσεων. Η αυξανόμενη αναλογία ηλεκτροκίνητων οχημάτων φέτος αύξησε επίσης τα κόστη συγκριτικά με το 2021.
Τα κέρδη προ φόρων & τόκων ( EBIT ) ανήλθαν σε € 4,83 δισ. για την περίοδο αναφοράς (HY1 2021: € 6,18 δισ./-22,0%, Q 2 2022: € 2,46 δισ., Q2 2021: € 3,95 δισ., -37,7%). Το περιθώριο EBIT του Αυτοκινητιστικού Τομέαήταν 8,5% (HY1 2021: 13,0%, Q 2 2022: 8,2%, Q2 2021: 15,8%). Εξαιρουμένου των αντίθετων ανέμων από την πλήρη ενοποίηση της BBA, το περιθώριο EBIT του τομέα ήταν 12,6% για το πρώτο εξάμηνο και 12,0% για το δεύτερο τρίμηνο.
Το οικονομικό αποτέλεσμα του τομέα ανήλθε στα € 8,11 δισ. (HY1 2021: € 1,33 δισ., Q 2 2022: € 63 εκατ., Q2 2021: € 797 εκατ.). Αυτό περιλαμβάνει το όφελος από την επανεκτίμηση των μετοχών της BBA που κατείχε προηγουμένως, το Φεβρουάριο, όπως έχει ήδη αναφερθεί. Το αποτέλεσμα ιδίων κεφαλαίων, από τις 11 Φεβρουαρίου, που δεν περιλαμβάνει πλέον τα κέρδη της BBA, διαμορφώθηκε σε € 137 εκατ. και ως εκ τούτου ήταν σημαντικά χαμηλότερο (HY1 2021: € 975 εκατ., -85,9%, Q 2 2022: € -123 εκατ., Q2 2021: € 546 εκατ.).
Λόγω των προαναφερθέντων επιπτώσεων, τα κέρδη προ φόρων ( EBT ) του τμήματος για το πρώτο εξάμηνο του 2022 ανήλθαν σε € 12,94 δισ. (HY1 2021: € 7,52 δισ., Q 2 2022: € 2,52 δισ., Q2 2021: € 4,75 δισ., -46,8%).
Οι ελεύθερες ταμειακές ροές του Αυτοκινητιστικού Τομέα ανήλθαν σε € 7,77 δισ. για την περίοδο αναφοράς (HY1 2021: € 4,90 δισ., Q 2 2022: € 2,95 δισ., Q2 2021: € 2,38 δισ.). Η απόκτηση ρευστών κεφαλαίων της BBA, μείον την τιμή αγοράς που μεταφέρθηκε τον Φεβρουάριο, συνεισέφερε € 5,01 δισ. στο ποσό αυτό. Εν όψει της ισχυρής ζήτησης για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, το BMW Group θα αυξήσει τις επενδύσεις του στην ηλεκτρική κινητικότητα από το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς. Επιπλέον η εταιρεία αναμένει ελαφρά μείωση στις παραδόσεις για όλη τη χρονιά. Αυτό θα αντισταθμιστεί εν μέρει από τις θετικές επιπτώσεις τιμολόγησης και το μείγμα προϊόντων καθώς και από την ανάπτυξη των αγορών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Κατά συνέπεια, θα στοχεύσει τώρα σε μια ελεύθερη ταμειακή ροή στον Τομέα Αυτοκινήτων για όλη τη χρονιά, τουλάχιστον €10 δις.
Κέρδη ελαφρώς υψηλότερα για το τμήμα Financial Services .
Το τμήμα Financial Servicesδιαχειρίστηκε συνολικά 5.411.274 συμβάσεις χρηματοδότησης και leasing με πελάτες λιανικής στο τέλος του δεύτερου τριμήνου (31 Δεκεμβρίου 2021: 5.577.011/-3,0%). Η περιορισμένη διαθεσιμότητα καινούργιων αυτοκινήτων – σε συνδυασμό με τον έντονο ανταγωνισμό στον τομέα χρηματοοικονομικών υπηρεσιών – καθρεπτίστηκε επίσης στον αριθμό των νέων συμβάσεων. Το πρώτο εξάμηνο του 2022, πραγματοποιήθηκαν συνολικά 815.448 νέες συμβάσεις χρηματοδότησης και leasingμε πελάτες λιανικής(HY1 2021: 1.029.345, -20,8%, Q 2 2022: 382.019, Q2 2021: 540.279, -29,3%).
Χάρη στο υψηλής ποιότητας μείγμα προϊόντων, ο όγκος χρηματοδότησης ανά όχημα αυξήθηκε, αντισταθμίζοντας μερικώς τη μείωση νέων συμβάσεων. Ο όγκος νέου κύκλου εργασιών από όλες τις συμβάσεις χρηματοδότησης και leasingμε πελάτες λιανικήςανήλθε σε € 28,44 δισ. (HY1 2021: € 32,44 δισ.) και κατά συνέπεια ήταν μόλις 12,3% χαμηλότερος από την ίδια περίοδο πέρσι.
Τα υψηλά έσοδα από τη μεταπώληση οχημάτων που έχουν ολοκληρώσει το πρόγραμμα leasing, κυρίως στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, σε συνδυασμό με τις θετικές επιπτώσεις της συναλλαγματικής ισοτιμίας, ωφέλησαν τόσο τα έσοδα όσο και τα κέρδη του τμήματος.
Με αύξηση 2,3%, τα κέρδη προ φόρων ( EBT ) του τμήματος Financial Servicesαυξήθηκαν ελαφρώς στα € 1,98 δισ. (HY1 2021: € 1,93 δισ., Q 2 2022: € 974 εκατ., Q2 2021: € 1,14 δισ., -15,2%).
Το ποσοστό νέων οχημάτων του BMW Groupπου μισθώθηκαν ή χρηματοδοτήθηκαν από το τμήμα Financial Services ήταν 44,4% στο τέλος του δεύτερου τριμήνου (2021: 50,2%/-5,8 %-ποσοστιαίες μονάδες).
Το τμήμα Μοτοσικλετών αύξησε τις παραδόσεις και τα έσοδά του.
Το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, ο όγκος πωλήσεων στον τομέα Μοτοσικλετών παρέμεινε στα ίδια υψηλά επίπεδα σε σχέση με την ισχυρή προηγούμενη χρονιά. Συνολικά 107.555 BMW μοτοσικλέτες και scooters παραδόθηκαν σε πελάτες. (HY1 2021: 107.610 μονάδες, ‑0,1%, Q 2 2022: 60.152 μονάδες; (Q2 2021: 65.018 μονάδες, -7,5%). Τα έσοδα αυξήθηκαν ελαφρώς στα € 1,66 δισ. (HY1 2021: € 1,62 δισ., +2,6%; Q 2 2022: € 864 εκατ., Q2 2021: € 868 εκατ., -0,5%).
Τα κέρδη του τμήματος προ φόρων & τόκων (EBIT) ανήλθαν σε € 235 εκατ. (HY1 2021: € 284 εκατ., -17,3%, Q 2 2022: € 127 εκατ., Q2 2021: € 149 εκατ., ‑14,8%), με περιθώριο EBIT 14,1% (HY1 2021: 17,5%, Q 2 2022: 14,7%; Q2 2021: 17,2%).
Προοπτικές – η υψηλή αστάθεια αναμένεται να συνεχιστεί.
Το BMW Group αναμένει ότι οι επιχειρηματικές συνθήκες θα παραμείνουν δύσκολες το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς. Τα συνεχιζόμενα προβλήματα στον εφοδιασμό, ιδιαίτερα σε ημιαγωγούς, ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι διακοπές στις εφοδιαστικές αλυσίδες έχουν οδηγήσει σε μείωση των παραδόσεων στον Αυτοκινητιστικό τομέα το πρώτο μισό της χρονιάς. Αν και η εταιρεία αναμένει ότι οι όγκοι πωλήσεων το δεύτερο μισό της χρονιάς θα είναι σταθερά υψηλότεροι από την ίδια περίοδο της προηγούμενης χρονιάς, αυτό δεν θα αντισταθμίσει πλήρως τον χαμένο όγκο του 1ου εξαμήνου του 2022. Ως εκ τούτου, οι παραδόσεις όλης της χρονιάς αναμένεται να είναι ελαφρώς χαμηλότερες από πέρσι.
Η αναλογία ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα εξακολουθεί να αυξάνεται σημαντικά και οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν.
Οι εκπομπές CO₂ στο στόλο νέων αυτοκινήτων της Ε.Ε. αναμένονται να είναι ελαφρώς μειωμένες. Η σημαντική αύξηση στην αναλογία ηλεκτροκίνητων οχημάτων επί των συνολικών παραδόσεων του BMW Group είναι αποφασιστική για κάτι τέτοιο.
Όπως και πριν, η εταιρεία αναμένει σημαντικά υψηλότερα κέρδη προ φόρων για το Group, λόγω της πλήρους ενοποίησης της BBA.
Στον Αυτοκινητιστικό Τομέα, το περιθώριο EBITπροβλέπεται να είναι της τάξης του 7 έως 9%, όπως και πριν. Η αναμενόμενη μείωση στις παραδόσεις υπολογίζεται να αντισταθμιστεί εν μέρει από το θετικό αντίκτυπο της τιμολόγησης και του προϊοντικού μείγματος και τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη των αγορών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Ο δείκτης απόδοσης απασχολούμενου κεφαλαίου (RoCE) του αυτοκινητιστικού τομέα αναμένεται επίσης να παραμείνει στο εύρος μεταξύ 14 και 19%.
Μία μικρή αύξηση των παραδόσεων προβλέπεται για όλη τη χρονιά για τον Τομέα Μοτοσικλετών. Το περιθώριο EBIT αναμένεται να είναι εντός του εύρους στόχου 8 – 10% και ο δείκτης ROCE του τμήματος να κυμαίνεται από 19 έως 24%.
Στο τμήμα Financial Services, οι σταθερά καλές επιδόσεις στις αγορές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, οδήγησαν σε ένα αυξημένο οικονομικό αποτέλεσμα. Αναλόγως, ο δείκτης απόδοσης ιδίων κεφαλαίων Return on Equity (RoE) αναμένεται τώρα να κυμαίνεται μεταξύ 17 και 20% (προηγουμένως: 14 – 17%).
Με βάση τις τρέχουσες εκτιμήσεις, ο τομέας Financial Services έχει αναγνωρίσει κατάλληλα επίπεδα προβλέψεων/περιθωρίων για την κάλυψη υπολειμματικών αξιών και πιστωτικών κινδύνων.
Οι στόχοι που περιγράφονται ανωτέρω προορίζονται να επιτευχθούν με σημαντικά υψηλότερο αριθμό εργαζομένων, που προκύπτουν από την πλήρη ενοποίηση της BBA. Η αναλογία γυναικών σε διοικητικές θέσεις του BMW Group θα πρέπει να αυξηθεί ελαφρώς ανεξάρτητα από την πλήρη ενοποίηση.
Ο συνεχιζόμενες αυξήσεις του πληθωρισμού και των επιτοκίων θα συνεχίσουν να διαμορφώνουν το μακροοικονομικό περιβάλλον τους επόμενους μήνες και να επηρεάζουν τη ζήτηση.
Αντίστοιχα, ο άνω του μέσου όρου αριθμός παραγγελιών — κυρίως στην Ευρώπη— αναμένεται να ομαλοποιηθεί προς το τέλος της χρονιάς.
Περαιτέρω σημαντική αυστηροποίηση των κυρώσεων κατά της Ρωσίας ή ‘δραστικά μέτρα’ ως αντίποινα από τη Ρωσία, η διακοπή της παροχής φυσικού αερίου που επηρεάζει τα εργοστάσια και τις τοποθεσίες των ίδιων των προμηθευτών, καθώς και η πιθανότητα επέκτασης της σύγκρουσης εκτός Ουκρανίας και τα περαιτέρω παρατεταμένα και συνεχιζόμενα lockdown λόγω Covid δεν λαμβάνονται υπόψη σε αυτή την πρόβλεψη.
Η πραγματική επιχειρηματική απόδοση του BMW Group μπορεί να διαφέρει από τις τρέχουσες προσδοκίες δεδομένων των πολυάριθμων αβεβαιοτήτων και των υφιστάμενων κινδύνων και ευκαιριών.
Το BMW Group σε αριθμούς: 2ο Τρίμηνο/ 2022 | Q2 2022 | Q2 2021 | Διαφορά σε % | |
Παραδόσεις σε πελάτες | ||||
Αυτοκίνητα 1 | μονάδες | 563 . 187 | 702 . 441 | -19 , 8 |
thereof: BMW | μονάδες | 496.432 | 617.667 | -19,6 |
MINI | μονάδες | 65.188 | 83.165 | -21,6 |
Rolls-Royce | μονάδες | 1.567 | 1.609 | -2,6 |
Μοτοσικλέτες | μονάδες | 60 . 152 | 65 . 018 | -7 , 5 |
Εργαζόμενοι (έως 31 Δεκ. 2021) | 118.909 | |||
Περιθώριο EBIT τομέα αυτοκινήτων | % | 8,2 | 15,8 | -48,1 |
Περιθώριο EBIT τομέα μοτοσικλετών | % | 14,7 | 17,2 | -14,5 |
Περιθώριο EBT BMW Group 2 | % | 11 , 3 | 20 , 9 | -45 , 9 |
Έσοδα | € δισ. | 34,77 | 28,58 | 21,6 |
από: Αυτοκίνητα | € δισ. | 30,01 | 24,98 | 20,1 |
Μοτοσικλέτες | € εκατ. | 864 | 868 | -0,5 |
Financial Services | € δισ. | 8,76 | 8,20 | 6,9 |
Λοιπές εγγραφές | € εκατ. | 2 | 1 | – |
Απαλοιφές | € δισ. | -4,87 | -5,47 | -10,9 |
Κέρδη προ φόρων & τόκων ( EBIT ) | € δισ. | 3,42 | 5,00 | -31 , 5 |
από: Αυτοκίνητα | € δισ. | 2,46 | 3,95 | -37,7 |
Μοτοσικλέτες | € εκατ. | 127 | 149 | -14,8 |
Financial Services | € εκατ. | 982 | 1.128 | -12,9 |
Λοιπές εγγραφές | € εκατ. | -142 | 1 | – |
Απαλοιφές | € εκατ. | -4 | -226 | -98,2 |
Κέρδη προ φόρων (EBT) | € δισ. | 3,92 | 5,97 | -34 , 3 |
από: Αυτοκίνητα | € δισ. | 2,52 | 4,75 | -46,8 |
Μοτοσικλέτες | € εκατ. | 128 | 149 | -14,1 |
Financial Services | € εκατ. | 974 | 1.149 | -15,2 |
Λοιπές εγγραφές | € εκατ. | 277 | 124 | – |
Απαλοιφές | € εκατ. | 24 | -193 | – |
Φόροι εισοδήματος | € εκατ. | -882 | -1 . 189 | -25 , 8 |
Καθαρό κέρδος | € δισ. | 3,04 | 4,79 | -36 , 4 |
Κέρδη ανά μετοχή (κοινή/προνομιούχο)3 | € | 4 , 30/4 , 31 | 7 , 23/7 , 24 | -40 , 5/-40 , 5 |
1 Παραδόσεις συμπεριλαμβανομένης της κοινοπραξίας BMW Brilliance Automotive Ltd., Shenyang.
2 Κέρδη του Group προ φόρων ως ποσοστό των εσόδων του Group.
3 Κοινές/ Προνομιούχες μετοχές – τα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή υπολογίζονται με τη διανομή των κερδών που απαιτούνται για την κάλυψη του πρόσθετου μερίσματος 0,02 € ανά προνομιούχο μετοχή αναλογικά στα τρίμηνα του αντίστοιχου οικονομικού έτους.
Το BMW Group σε αριθμούς: 1ο Εξάμηνο/ 2022 | HY1 2022 | HY1 2021 | Διαφορά σε % | |
Παραδόσεις σε πελάτες | ||||
Αυτοκίνητα 1 | μονάδες | 1 . 160 . 094 | 1 . 339 . 047 | -13 , 4 |
thereof: BMW | μονάδες | 1.016.228 | 1.178.210 | -13,7 |
MINI | μονάδες | 140.675 | 157.848 | -10,9 |
Rolls-Royce | μονάδες | 3.191 | 2.989 | 6,8 |
Μοτοσικλέτες | μονάδες | 107 . 555 | 107 . 610 | -0 , 1 |
Εργαζόμενοι (έως 31 Δεκ. 2021) | 118 . 909 | |||
Περιθώριο EBIT τομέα αυτοκινήτων | % | 8,5 | 13,0 | -34,6 |
Περιθώριο EBIT τομέα μοτοσικλετών | % | 14,1 | 17,5 | -19,4 |
Περιθώριο EBT BMW Group 2 | % | 24 , 5 | 17 , 6 | 39 , 2 |
Έσοδα | € δισ. | 65,91 | 55,36 | 19 , 1 |
από: Αυτοκίνητα | € δισ. | 56,74 | 47,74 | 18,8 |
Μοτοσικλέτες | € δισ. | 1,66 | 1,62 | 2,6 |
Financial Services | € δισ. | 17,25 | 16,10 | 7,1 |
Λοιπές εγγραφές | € εκατ. | 3 | 2 | 50,0 |
Απαλοιφές | € δισ. | -9,74 | -10,11 | -3,6 |
Κέρδη προ φόρων & τόκων ( EBIT ) | € δισ. | 6,81 | 8,03 | -15 , 1 |
από: Αυτοκίνητα | € δισ. | 4,83 | 6,18 | -22,0 |
Μοτοσικλέτες | € εκατ. | 235 | 284 | -17,3 |
Financial Services | € δισ. | 1,94 | 1,89 | 2,8 |
Λοιπές εγγραφές | € εκατ. | -174 | -5 | – |
Απαλοιφές | € εκατ. | -22 | -333 | -93,4 |
Κέρδη προ φόρων (EBT) | € δισ. | 16,15 | 9,73 | 65 , 9 |
από: Αυτοκίνητα | € δισ. | 12,94 | 7,52 | 72,0 |
Μοτοσικλέτες | € εκατ. | 237 | 284 | -16,5 |
Financial Services | € δισ. | 1,98 | 1,93 | 2,3 |
Λοιπές εγγραφές | € εκατ. | 962 | 265 | – |
Απαλοιφές | € εκατ. | 30 | -275 | – |
Φόροι εισοδήματος | € δισ. | -2,92 | -2,11 | 38,4 |
Καθαρό κέρδος | € δισ. | 13,23 | 7,62 | 73,6 |
Κέρδη ανά μετοχή (κοινή/προνομιούχο)3 | € | 19 , 63/19 , 64 | 11 , 49/11 , 50 | 70 , 8/70 , 8 |
1 Παραδόσεις συμπεριλαμβανομένης της κοινοπραξίας BMW Brilliance Automotive Ltd., Shenyang.
2 Κέρδη του Group προ φόρων ως ποσοστό των εσόδων του Group.
3 Κοινές/ Προνομιούχες μετοχές – τα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή υπολογίζονται με τη διανομή των κερδών που απαιτούνται για την κάλυψη του πρόσθετου μερίσματος 0,02 € ανά προνομιούχο μετοχή αναλογικά στα τρίμηνα του αντίστοιχου οικονομικού έτους.