Την μεγάλη μέση ηλικία των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους αναδεικνύει η νέα – ετήσια – έκθεση του ACEA σχετικά με τα οχήματα που βρίσκονται σε χρήση στην Ευρώπη. Η έκθεση της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων καλύπτει επίσης τα ελαφρά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα, όπως van, φορτηγά και λεωφορεία.
Σε σύνολο σχεδόν 282 εκ. οχημάτων που κυκλοφορούσαν στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2020, τα 6.491.063 ήταν στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα το 2020 στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούσαν 5.315.875 επιβατικά, 921.776 ελαφρά φορτηγά, 225.216 φορτηγά και 28.196 λεωφορεία.
Όμως ενώ ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη είναι στα 11,8 χρόνια, στην Ελλάδα εκτοξεύεται στα 16,6 χρόνια. Ο νεαρότερος στόλος στην Ευρώπη είναι του Λουξεμβούργου, με μέση ηλικία 6,7 χρόνια, ενώ ο γηραιότερος είναι της Λιθουανίας με 17 χρόνια και ακολουθούν η Ρουμανία με 16,9 και η Εσθονία με 16,7 χρόνια (αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τη Βουλγαρία).
Στην Ελλάδα τα επιβατικά αυτοκίνητα με ηλικία άνω των 10 ετών κατά το 2020 ανήλθαν σε 4,5 εκ, δηλαδή περίπου το 85% του συνόλου, ενώ μόλις το 8,6% έχουν έτος παραγωγής την τελευταία πενταετία (2016-2020). Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οδηγούμε παλιά αυτοκίνητα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κατανάλωση καυσίμου, τις εκπομπές ρύπων αλλά κυρίως την ασφάλεια.
Το 2020, ο στόλος επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 1,2% σε σύγκριση με το 2019, ενώ για την Ελλάδα η αύξηση ήταν 1,3%. Η υψηλότερη ανάπτυξη σημειώθηκε στη Ρουμανία με 5,4% και στη Σλοβακία με 5,1%, ενώ ο γαλλικός στόλος αυτοκινήτων συρρικνώθηκε ελαφρά κατά 0,3%.
Πηγή: Motorone.gr