Ειδικά στην περίπτωση που χιλιομετρικά ο προορισμός του είναι μεγαλύτερος από την αυτονομία της μπαταρίας. Μπορεί οι μετακινήσεις με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι φθηνές και να φαντάζουν ιδανικές μέσα στην πόλη, όμως χρειάζεται ένας σωστός προγραμματισμός όταν θα βγούμε εκτός αστικού ιστού και αναγκαστούμε να διανύσουμε πολλά χιλιόμετρα.
Η ηλεκτροκίνηση έχει κανόνες σωστής, υπεύθυνης και οικονομικής λειτουργίας. Δεν μπορούμε για παράδειγμα να πηγαίνουμε διαρκώς με μεγάλη ταχύτητα και να έχουμε την απαίτηση η αυτονομία της μπαταρίας να παραμείνει ψηλά. Η ενέργεια σε αυτή την περίπτωση μειώνεται γρήγορα, σε αντίθεση με την χρήση στις πόλεις όπου ενδεχόμενα η αυτονομία να γίνει ακόμη και μεγαλύτερη, έπειτα από την χρήση του φρένου και της επιβράδυνσης γενικότερα.
Είναι γνωστό σε όλους ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν σχεδιαστεί, τουλάχιστον σε αυτή την φάση, κυρίως για τις πόλεις. Εκεί όπου χρειάζεται σβελτάδα για τις καθημερινές μετακινήσεις, οικονομία μετακίνησης λόγω της υψηλής κυκλοφορίας, αλλά και χαμηλές εκπομπών ρύπων.
Στο ταξίδι ο οδηγός θα πρέπει να κάνει ένα προγραμματισμό για τις στάσεις που θα πραγματοποιήσει κατά τη διάρκειά του, εκμεταλλευόμενος την ευκαιρία της επαναφόρτισης του αυτοκινήτου σε φάση ξεκούρασης. Το τελευταίο χρονικό διάστημα οι ταχυφορτιστές στους αυτοκινητόδρομους, αλλά και σε κεντρικές οδικές αρτηρίες αυξάνονται συνεχώς. Αυτό διευκολύνει το ταξίδι ενός ηλεκτρικού οχήματος, χωρίς γεμίζει με περαιτέρω άγχος τον οδηγό.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα στην Ευρώπη υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων οι οποίοι λειτουργούν ακόμη και με ηλιακή ενέργεια, συμβάλλοντας στην μείωση του συνολικού αποτυπώματος. Η αναζήτηση τέτοιων σταθμών θα πρέπει να είναι η πρώτη επιλογή, ενώ πάντα χρειάζεται διαδικτυακή έρευνα εκ των προτέρων, θα την επίλυση των προβλημάτων.
Ωστόσο υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που συμβάλλουν στην σωστή προετοιμασία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η πίεση των ελαστικών παίζουν σημαντικό ρόλο στην αυτονομία κυρίως εάν το όχημα είναι φορτωμένο . Από την άλλη αν τα ελαστικά είναι πολύ φουσκωμένα, τότε το αυτοκίνητο θα χάσει μέρος της πρόσφυσης, αλλά κυρίως να γίνει περισσότερο θορυβώδες, καθώς οι ανωμαλίες και οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος θα περνούν μέσα στην καμπίνα.
Κατά βάση, όμως θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο τρόπος οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πολύ διαφορετικός από αυτόν ενός συμβατικού οχήματος. Η εκμετάλλευση της κατηφόρας και η σωστή ταχύτητα θα δώσουν την προβλεπόμενη αυτονομία. Από την άλλη η γρήγορη επιτάχυνση καταναλώνει την μπαταρία και αυξάνει την κατανάλωση, ενώ η οδήγηση ξεφεύγει από την οικολογική και «πράσινη» λογική…
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ