Τα πρώτα Citroen Ami στην Ελλάδα «ντύθηκαν» περιπολικά!

Τα λιλιπούτεια ηλεκτρικά οχήματα θα αναλάβουν δράση στη Χάλκη για λογαριασμό της Αστυνομίας και του Λιμενικού

Τα πρώτα Citroen Ami έφθασαν ήδη στο νησί της Χάλκης – μετά από ολιγοήμερη παραμονή στη Ρόδο – ντυμένα στα χρώματα της Ελληνικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης είναι δωρεά της Citroen και του Ομίλου Συγγελίδη, στο πλαίσιο του προγράμματος μετατροπής της Χάλκης στο πρώτο GR-eco island. Αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλα ηλεκτρικά Citroen στο νησί των 478 κατοίκων, καλύπτοντας τις ανάγκες του Δήμου Χάλκης αλλά και των σωμάτων ασφαλείας.

Το Citroen Ami είναι ένα μίνι διθέσιο ηλεκτρικό, με μήκος 2,41 μέτρα, πλάτος 1,39 μέτρα και βάρος μόλις 485 κιλά. Η μπαταρία του φορτίζει σε τρεις ώρες και παρέχει μέγιστη αυτονομία 75 χιλιομέτρων. Ο ρόλος του δεν είναι πάντως να κάνει καταδιώξεις, καθώς η μέγιστη ταχύτητά του περιορίζεται στα 45 χλμ/ώρα. Η βασική τιμή του Ami στη Γαλλία έχει οριστεί στα 6.990 ευρώ και στην Ελλάδα εκτιμάται ότι θα κοστίζει περίπου 7.000 ευρώ μαζί με την έκπτωση από την κρατική επιδότηση. Δικαίωμα να το οδηγούν στη χώρα μας θα έχουν και έφηβοι άνω των 16 ετών.

Το σχετικό Μνημόνιο Συνεργασίας για την μετατροπή της Χάλκης σε GR-eco island υπεγράφη τον περασμένο Ιούλιο από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, παρουσία της Γενικής Γραμματέως Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρας Σδούκου, με συνυπογράφοντες την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, τον Δήμο Χάλκης, τη ΔΕΗ, τον Όμιλο Συγγελίδη/Citroen, την AKUO ENERGY GREECE, την OMEXOM/Vinci Energies, τη Vodafone Eλλάδας και την ALD Automotive.

Τι είναι τα GR-eco islands

H εθνική πρωτοβουλία GR-eco Islands στοχεύει στην προώθηση μιας ολοκληρωμένης πράσινης μετατροπής μικρών νησιών, τα οποία θα υπογράψουν μια χάρτα δεσμεύσεων, που περιλαμβάνει τομείς όπως η χρήση ΑΠΕ, η ενεργειακή απόδοση, η αειφόρος διαχείριση των αποβλήτων και των υδάτων, η κινητικότητα μηδενικών ρύπων και το «πρασίνισμα» του τουρισμού, μέσω ειδικών επιδοτήσεων και προγραμμάτων του ΥΠΕΝ.

Στόχος είναι η αντιμετώπιση του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής, προάγοντας συγχρόνως τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ενδυνάμωση της πράσινης οικονομίας και των τεχνολογιών αιχμής. Επίσης, καλλιεργεί ένα πλαίσιο ενεργειακής δημοκρατίας, καθώς κάτοικοι και τοπικοί φορείς γίνονται ενεργοί συμμέτοχοι στην παραγωγή και στην κατανάλωση ενέργειας, με απτά οφέλη για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.

Σημαντικός σύμμαχος στην όλη προσπάθεια είναι το πλούσιο ανανεώσιμο δυναμικό, δηλαδή ο αέρας και ο ήλιος που θα προσφέρουν άφθονη καθαρή ενέργεια και μαζί με τις πρωτοβουλίες για πιο αποδοτική διαχείριση των αποβλήτων και για πιο πράσινες θαλάσσιες και οδικές μεταφορές θα οδηγήσουν τα ελληνικά νησιά στην εποχή της αειφορίας.

σιτροέν2