Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η JATO Dynamics από 26 ευρωπαϊκές αγορές, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 24% τον Ιούλιο, φτάνοντας στα επίπεδα του Ιουλίου 2012.
Η ζήτηση όμως των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων βρίσκεται σε συνεχή άνοδο.
Συγκεκριμένα καταχωρήθηκαν συνολικά 160.646 οχήματα BEV και PHEV, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 17% των συνολικών ταξινομήσεων. Αυτό είναι το δεύτερο υψηλότερο μηνιαίο μερίδιο αγοράς μετά τον Ιούνιο του 2021 και το τρίτο υψηλότερο ποτέ στην Ευρώπη. Τα ηλεκτρικά οχήματα (BEV) αντιπροσωπεύουν το 47% αυτού του συνόλου.
Στην κατάταξη των μοντέλων BEV, το Volkswagen ID 3 εξασφάλισε την πρώτη θέση με 5.433 μονάδες, εμπρός από το Renault Zoe με 3.976 μονάδες και το Kia Niro με 3.953 μονάδες. Ελάχιστα πίσω τους βρέθηκε το Skoda Enyaq iV με διαφορά 5 οχήματα από το Fiat 500e.
Με μόλις ένα αυτοκίνητο λιγότερο, στην έκτη θέση των πωλήσεων για τον Ιούλιο, είναι το Volkswagen ID4 και ακολουθεί με 3.314 μονάδες η Ford Mustang Mach-E. Τη δεκάδα συμπληρώνουν τα Volkswagen Up με 3.197 πωλήσεις, το Hyundai Kona με 3.174 και το Peugeot 208 με 2.623.
Ο Felipe Munoz, Global Analyst της Jato Dynamics δήλωσε: «Οι καταναλωτές συνεχίζουν να ανταποκρίνονται θετικά στα κίνητρα που συνδέονται με τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και τα κάνουν πιο ανταγωνιστικά ως προς τις τιμές τους. Όμως, παρά το γεγονός ότι γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, οι πωλήσεις τους δεν ήταν αρκετές για να αντισταθμίσουν τη μεγάλη πτώση που σημείωσαν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα».
Τα δεδομένα της Jato δείχνουν ότι μεταξύ Ιουλίου 2019 και Ιουλίου 2020, το μερίδιο αγοράς για τα οχήματα ντίζελ μειώθηκε λίγο περισσότερο από 2 μονάδες, ενώ το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε κατά σχεδόν 8 μονάδες μεταξύ Ιουλίου 2020 και Ιουλίου 2021. Κατά την ίδια περίοδο, το μερίδιο αγοράς για τα ηλεκτρικά οχήματα αυξήθηκε κατά το ίδιο ποσό που χάθηκε για τα οχήματα ντίζελ.
Πηγή: Motorone.gr