Συγκρίνουμε το ηλεκτροκίνητο Lexus UX 300e με το υβριδικό UX 250h

Πρωτοπόρος στον εξηλεκτρισμό, ο Όμιλος Toyota παρουσιάζει με τα σήματα της Lexus το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο UX 300e το οποίο δοκιμάζουμε δίπλα στο υβριδικό UX 250h

Όταν η Toyota παρουσίαζε εξηλεκτρισμένα μοντέλα, πίσω στο 1997, με την πρώτη γενιά του υβριδικού Prius, δημιούργησε το δικό της… ρεύμα, κάνοντας την επανάσταση, που ο ανταγωνισμός υποχρεώθηκε υπό μία έννοια να ακολουθήσει. Στους κόλπους του ομίλου η  Lexus παρουσίασε αρκετά νωρίς, το 2005, τη δική της πρόταση. Με τη μορφή ενός μεγάλου SUV και τα διακριτικά RX 400h, με το τελευταίο γράμμα του ονόματος, το “h” να συμβολίζει το hybrid.

Μια τεχνολογία στην οποία ο Όμιλος Toyota έχει επενδύσει πολλά και πιστεύει δυνατά σε αυτή, όπως μαρτυρούν τα σχεδόν 25 χρόνια -επιτυχημένης- εμπλοκής της. Πλέον, τα υβριδικά της συστήματα έχουν περάσει στην τέταρτη γενιάς τους, με την ιαπωνική εταιρεία να προπορεύεται των εξελίξεων και όχι να ακολουθεί τις τάσεις.

Η Lexus τα τελευταία 10 χρόνια έχει εξηλεκτρίσει πλήρως τη γκάμα της, μένοντας όμως σχετικά πίσω όσον αφορά την παρουσίαση ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου. Το κενό αυτό ήρθε φέτος τον Απρίλιο να καλύψει το Lexus UX 300e. Ένα μοντέλο με παρουσία που μετρά ήδη δυο χρόνια, αλλά σε έκδοση full hybrid, το UX 250h.

Ομοιότητες και διαφορές

Καταρχάς αυτό που τα ενώνει είναι ο κοινός στόχος, δηλαδή αυτός του περιορισμού των εκπεμπόμενων ρύπων, κάτι που η Lexus καταφέρνει εξαιρετικά, συγκρατώντας από το 2005 έως σήμερα, 19 εκατομμύρια τόνους CO2 από την έκλυσή τους στο περιβάλλον. Για να έχετε μια πιο σαφή εικόνα, το νούμερο αυτό αντιστοιχεί με τις εκπομπές CO2 300.000 οχημάτων ετησίως, τα τελευταία 15 χρόνια.

Αισθητικά, κοινός παρονομαστής είναι η φουτουριστική γωνιώδης σχεδίαση, που συνδυάζεται αρμονικά με τις πληθωρικές καμπύλες και έχει ως κύριο χαρακτηριστικό τη μεγάλη μάσκα που δεσπόζει και δίχως άλλο έλκει τα βλέμματα. Οι ακμές φαίνεται να παίζουν το παιχνίδι της κυριαρχίας, ξεπηδώντας από τη μάσκα, πηγαίνουν στα λεπτά φωτιστικά σώματα, ακολούθως στις κάθετες εμπρός εισαγωγές αέρα, στα φτερά, εμπρός και πίσω, ενώ δείχνουν ακόμα και τη διάθεση να τετραγωνίσουν τον κύκλο, εισβάλλοντας στους θόλους για να δημιουργήσουν μια γωνία σε αυτούς.

Οι διαφορές μεταξύ του UX 300e και UX 250h εξελίσσεται σε ένα παιχνίδι για παρατηρητικούς. Ανεπαίσθητες στην πράξη, με τα logo της έκδοσης που συναντάμε στο κάτω μέρος των πίσω θυρών, Electric και Hybrid να αποτελούν το διακριτικό τους. Κάτι που ισχύει και στο πίσω δεξιά σημείο της πέμπτης πόρτας.

Από μέσα…

Η απλότητα της σχεδίασης και η ποιότητα είναι αυτά που κυριαρχούν στην καμπίνα των επιβατών. Η Lexus έχει φροντίσει να δώσει στο UX ιαπωνική αύρα, η οποία υπογραμμίζεται από την επένδυση “Washi” στο άνω μέρος του ταμπλό. Πρόκειται για ένα υλικό που χρησιμοποιούν στα παραδοσιακά σπίτια τους οι Ιάπωνες και όπως φημίζεται, χαρίζει ηρεμία και κάνει ζεστή την ατμόσφαιρα.

Η οθόνη του συστήματος πολυμέσων έχει διάσταση 7 ίντσες στη βασική έκδοση και 10,25 ίντσες στις ανώτερες, προσφέροντας συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto. Βρίσκεται τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό και μακριά από τον οδηγό και δεν είναι αφής. Η επιλογή των λειτουργιών γίνεται από ένα εύκολο στη χρήση και εργονομικά τοποθετημένο στην κεντρική κονσόλα, touch-pad, ενώ υπάρχουν περιμετρικά αυτού και λίγο πιο πάνω διάφορες συντομεύσεις που καθιστούν ακόμα πιο απλό το έργο του οδηγού.