Νίκος Μιχαλόπουλος
Η τρίτη γενιά του δημοφιλούς SUV της Nissan έρχεται να συνεχίσει τον θρύλο που δημιούργησε το όνομα «Qashqai», έχοντας την παρακαταθήκη των προκατόχων της. Το νέο μοντέλο υπόσχεται να καλύψει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς οδηγούς ξεπερνώντας κάθε προσδοκία.
Γνωριμία
Το Nissan Qashqai έχει δημιουργήσει μια εξαιρετική φήμη, επιτυγχάνοντας παράλληλα να γίνει γνωστό σε όλους. Ουσιαστικά αποτελεί την ενσάρκωση της ιδέας ενός μικρομεσαίου SUV που θα μπορούσε, δικαιωματικά, να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα Hatchback και Sedan, εξού και ο χαρακτηρισμός του ως «Crossover». Η πρώτη γενιά παρουσιάστηκε το 2006 και έμεινε στην παραγωγή έως το 2013 αφήνοντας την σκυτάλη στην δεύτερη γενιά του μοντέλου.
Η δεύτερη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε το 2013 και έμεινε στην παραγωγή έως το 2021 διατηρώντας την φιλοσοφία του προκατόχου του. Η επιτυχία του μοντέλου φαίνεται από τις συνολικές πωλήσεις του, που αγγίζουν τις 2.852.000 μονάδες.
Τον Φεβρουάριο του 2021 παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά του Qashqai, που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-C της συμμαχίας Renault – Nissan. Έτσι το νέο μοντέλο είναι αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, σύγχρονο και εξηλεκτρισμένο δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης της ηγετικής του θέσης από τον ανταγωνισμό. Ας το γνωρίσουμε καλύτερα.
Εξωτερική Σχεδίαση
Οι σχεδιαστές της Nissan είχαν να αντιμετωπίσουν την πρόκληση να δημιουργήσουν ένα σύγχρονο και μοντέρνο αυτοκίνητο, χωρίς να παρεκκλίνουν από την γνώριμη σιλουέτα του μοντέλου, διατηρώντας έτσι την απαιτούμενη σχεδιαστική συνέχεια.
Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από τους λεπτούς led προβολείς σε σχήμα μπούμερανγκ, χαρίζοντας του μια φρέσκια εμφάνιση. Η χαρακτηριστική V Motion μάσκα έχει ανανεωθεί, διατηρώντας το Family Look της εταιρείας.
Το πλαϊνό μέρος χαρακτηρίζεται από τις ανάγλυφες επιφάνειες και έντονες ακμές που οδηγούν στους καλά γραμμένους πίσω ώμους του αμαξώματος, οι οποίοι ενώνονται «έξυπνα» με την ελαφρά κεκλιμένη οροφή, δημιουργώντας ένα εφέ πως αιωρείται.
Το πίσω μέρος αποπνέει πιο έντονο δυναμισμό σε σχέση με το παρελθόν. Οι όμορφοι σχιστοί προβολείς αγκαλιάζουν το πλαϊνό μέρος. Η πέμπτη πόρτα καταλήγει σε μια όμορφη αεροτομή και φέρει στο κέντρο της το νέο λογότυπο της Nissan καθώς και την ονομασία «Qashqai» με την νέα γραμματοσειρά. Τέλος ο προφυλακτήρας έχει τονισμένες ποδιές που ενισχύουν την SUV εμφάνιση.
Συνολικά το αυτοκίνητο έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις σε σχέση με την απερχόμενη γενιά, ενώ η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος δίνει έμφαση στον Off-Road χαρακτήρα.
Εσωτερικό
Η εικόνα του εσωτερικού έχει ανεβεί επίπεδο σε ποιότητα και συναρμογή και πλέον «φλερτάρει» με αντίστοιχα Premium μοντέλα της κατηγορίας. Τα καθίσματα Monoform της έκδοσης N-Connecta της δοκιμής προσφέρουν εξαιρετικά επίπεδα άνεσης και στήριξης του σώματος του οδηγού και των επιβατών.
Κεντρικά στο ταμπλό δεσπόζει η οθόνη του συστήματος πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής των 9 ιντσών. Στο πάνω μέρος ξεχωρίζει η επένδυση από δερματίνη και τα μαλακά υλικά, ενώ στο κάτω μέρος, για λόγους ανθεκτικότητας διακρίνουμε τα σκληρότερα πλαστικά αλλά εξίσου ποιοτικά.
Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ένας έγχρωμος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, ενώ χάρη στην υψηλή θέση οδήγησης, προσφέρει εξαιρετική ορατότητα. Η πρόσβαση στις πίσω θέσεις είναι εύκολη ακόμα για μεγαλόσωμους επιβάτες χάρη στο μεγάλο εσωτερικό ύψος, αλλά και στο άνοιγμα 90 μοιρών των πίσω θυρών. Τέλος, ο χώρος αποσκευών πλέον αγγίζει τα 504 λίτρα.
Κινητήρας
Κάτω από το καπό συναντάμε τον νέο 4κύλινδρο αλουμινένιο κινητήρα 1.3 DiG-T με ήπιο υβριδικό σύστημα 12V ALiS (Advanced Lithium ion battery System), που αποδίδει 140 ίππους και 240 Nm, το οποίο συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Η λειτουργία του Start & Stop είναι αρκετά ομαλή και δεν προβληματίζει τον οδηγό. Χάρη στον ήπιο υβριδισμό έχει ελεύθερη πρόσβαση στον δακτύλιο.
Στον δρόμο
Η πρώτη γνωριμία και τα χαρακτηριστικά του προμηνύουν ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον αυτοκίνητο. Ας το δούμε αναλυτικά σε κάθε δυνατή συνθήκη και καθημερινή χρήση.
Στη πόλη παρά όγκο του, είναι αρκετά ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Χάρη στην εξαιρετική ορατότητα και στις καθαρές γωνιές, σε συνδυασμό με την ψηλή θέση οδήγησης δεν θα προβληματίσει εντός του αστικού ιστού. Έχοντας ως δεδομένο την άνετη θέση οδήγησης, το Qashqai γίνεται ο ιδανικός καθημερινός σύντροφος για καθημερινή χρήση.
Στο επαρχιακό δίκτυο το νέο Nissan Qashqai ξεδιπλώνει τις αρετές του και αποδεικνύει έμπρακτα γιατί θεωρείται από τους ηγέτες της κατηγορίας. Οι μηχανικοί της Nissan βρήκαν την χρυσή τομή στην ρύθμιση της ανάρτησης πετυχαίνοντας την απόλυτη σταθερότητα σε συνδυασμό με την άνεση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το αμάξωμα δεν παρουσιάζει κλίσεις, ούτε στις απότομες στροφές του επαρχιακού δικτύου, ενώ η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά τις αναταράξεις από οποιοδήποτε έδαφος.
Στον αυτοκινητόδρομο αποκαλύπτεται ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας του παραμένοντας απόλυτα σταθερό και ασφαλές ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. Αρκετά ξεκούραστο τόσο για τον οδηγό, όσο και για τους επιβάτες, προκαλεί για μικρές και μεγάλες εξορμήσεις.
Γενικά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με κορυφαία ποιότητα κύλισης. Στα αξιοσημείωτα είναι πως η αίσθηση στην οδήγηση είναι αντίστοιχη ενός μικρομεσαίου Hatchback. Αρκετά ευχάριστο σε κάθε συνθήκη, άνετο και ασφαλές. Το σημαντικότερο πλεονέκτημα του, ειδικότερα στην εποχή μας, είναι η εξοικονόμηση καυσίμου η μέση κατανάλωση της οποίας δεν ξεπέρασε τα 7 λίτρα / 100 χιλιόμετρα. Συνολικά μέσα σε μια εβδομάδα διανύθηκαν περισσότερα από 500 χιλιόμετρα χωρίς την παραμικρή ανησυχία για τον δείκτη του καυσίμου. Δεν πρέπει να παραλείψουμε και την ωραία αίσθηση του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων. Οι κοντές σχέσεις που κουμπώνουν ομαλά και είναι πολύ ευχάριστο στην χρήση.
Προορισμός
Μέσα σε μια εβδομάδα διανύθηκαν περισσότερα από 500 χιλιόμετρα, μάλιστα εν μέσω της κακοκαιρίας «Φίλιππος». Παρόλο το τσουχτερό κρύο, ένα αυτοκίνητο σαν το νέο Qashqai προκαλεί για απόδραση. Η επιλογή ένας από τους γραφικότερους και πιο ξεχωριστούς προορισμούς της Αττικής. Το σπάνια ήσυχο Σούνιο με τον επιβλητικό Ναό του Ποσειδώνα, να λούζεται κάτω από το ψυχρό φως του χειμωνιάτικου ήλιου.
Ο Ναός του Ποσειδώνα κατασκευάστηκε από μάρμαρο της Αγριλέζας Λαυρίου, 4 χλμ. βόρεια από το ακρωτήριο του Σουνίου, όπου σώζονται σε καλή κατάσταση τόσα τα λατομεία, από τα οποία εξορύχθηκε το μάρμαρο για την οικοδόμηση του ναού, όσο και η αρχαία οδός μεταφοράς τους προς το ακρωτήριο του Σουνίου, το νοτιότερο άκρο του Νόμου Αττικής.
Το οδοιπορικό τελειώνει με την επίσκεψη στον Αρχαίο Ναό, τον οποίο κάθε Αθηναίος πρέπει να επισκεφτεί. Το τοπίο και η θέα μαγευτική που δημιουργεί δέος.
Σε ποιους απευθύνεται
Το νέο Qashqai, όπως και οι προκάτοχοι του, απευθύνεται στον νέο οικογενειάρχη που έχει την περιπέτεια στο αίμα του και δεν χάνει ευκαιρία για αποδράσεις. Σε όσους χρειάζονται ένα αυτοκίνητο με άπλετους χώρους. Όλα αυτά με προίκα την απόλυτη ασφάλεια και τεχνολογία αιχμής.
Συμπέρασμα
Η Nissan κατά την παρουσίαση του Qashqai είχε να αντιμετωπίσει μια πρόκληση. Έχοντας βάλει ήδη τον πήχη ψηλά με την απερχόμενη γενιά, έπρεπε να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο καλύτερο σε όλους τους τομείς. Το αποτέλεσμα είναι ένα C-SUV της «Mainstream «αγοράς που φλερτάρει με τα «Premium» και μάλιστα σε πολύ προνομιακή τιμή.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
SUV , Κροσόβερ |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ – ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ |
|
Κατανάλωση καυσίμου – Μικτός κύκλος (NEDC, WLTP ισοδύναμος) σύμφωνα με την Nissan |
5.8 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (NEDC, WLTP ισοδύναμος) |
131 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
10.2 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
196 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
EURO 6d-ISC-FCM |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
9.5 κιλά/Hp, 105.3 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
5.5 κιλά/Nm, 180.5 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
140 Hp @ 5000 σ.α.λ. |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα |
240 Nm @ 1650-4000 σ.α.λ. |
Θέση του κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Κυβισμός κινητήρα |
1332 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Θέση των κυλίνδρων |
Σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου |
72.2 mm |
Διαδρομή εμβόλιου |
81.35 mm |
Βαθμός συμπίεσης |
10.5 |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Στροβιλοσυμπιεστής |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα / Φίλτρο σωματιδίων |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1330-1459 κιλά |
Μέγιστο βάρος |
1935 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
476-605 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
479-504 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1447 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
55 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1400 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4425 mm |
Πλάτος |
1835 mm |
Ύψος |
1625 mm |
Μεταξόνιο |
2665 mm |
Εμπρός ίχνος |
1580-1596 mm |
Πίσω ίχνος |
1586-1602 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
11.1 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Αρχιτεκτονική του συστήματος κίνησης |
O κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας κινούν τους εμπρόσθιους τροχούς του αυτοκινήτου με δυνατότητα κίνησης μόνο σε μικτή λειτουργία. |
Κίνηση |
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός ταχυτήτων (μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων) |
6 |
Εμπρός φρένα |
αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Τιμόνι |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Ελαστικά |
215/65 R17; 235/55 R18; 235/50 R19 |
Τιμή
Η γκάμα των εκδόσεων του νέου Qashqai ξεκινάει από την πιο προσιτή έκδοση Elite με τιμή από 26.990€ με πλούσιο εξοπλισμό και καταλήγει στην Techno Plus για αυτούς που τα «θέλουν όλα».