Η Subaru έδωσε μια ιδέα του πώς θα μπορούσε να δείχνει η υψηλών επιδόσεων έκδοση του νέου ηλεκτρικού SUV, Solterra. Το Solterra STI Concept αποκαλύφθηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου του Τόκιο και είναι προς το παρόν μόνο ένα πρωτότυπο μοντέλο. Όμως μια έκδοση παραγωγής θα μπορούσε να ανταγωνιστεί το Volkswagen ID.4 GTX, καθώς και τις κορυφαίες εκδόσεις των Ford Mustang Mach-E και Kia EV6.
Το STI Concept έχει ένα εντυπωσιακό εμπρός σπόιλερ, πλαϊνές ποδιές και πινελιές στο πίσω μέρος σε κόκκινο χρώμα, μια γυαλιστερή μαύρη αεροτομή με το διάσημο λογότυπο STI της μάρκας, καθώς και μαύρες ζάντες αλουμινίου με μια κόκκινη ακτίνα. Δεν έχουν αποκαλυφθεί τεχνικές προδιαγραφές, αλλά θα περιμένουμε ένα STI παραγωγής να διαθέτει μια πιο ισχυρή εκδοχή του συστήματος δύο ηλεκτροκινητήρων της κορυφαίας τετρακίνητης έκδοσης του Solterra. Μια αντίστοιχη έκδοση του «αδελφού» του Solterra, Toyota bZ4X, που ονομάζεται «GR Sport Concept» έκανε επίσης το ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο.
Η Subaru αποκάλυψε τον Νοέμβριο του 2021 το Solterra, το οποίο μοιράζεται την πλατφόρμα του, εκτός από το bZ4X και με το Lexus RZ. Το μοντέλο που θα ανταγωνιστεί τα Audi Q4 e-tron, Ford Mustang Mach-E, Kia EV6 και Tesla Model Y όταν θα κυκλοφορήσει την επόμενη χρονιά.
Οι δύο εκδόσεις του Solterra θα είναι διαθέσιμες από την αρχή της κυκλοφορίας του και θα τροφοδοτούνται από μπαταρία 71,4 kWh. Η προσθιοκίνητη έκδοση θα παράγει 204 ίππους από έναν ηλεκτροκινητήρα και θα μπορεί να διανύσει απόσταση έως και 531 χιλιομέτρων με μια φόρτιση. Το τετρακίνητο Solterra θα διαθέτει έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, ο οποίος αυξάνει την ισχύ στους 218 ίππους, αλλά μειώνει την αυτονομία στα 458 χιλιόμετρα.
Η έκδοση με τους δύο κινητήρες διαθέτει μια νέα ρύθμιση, την «X-Mode AWD» που σύμφωνα με τη Subaru έχει σχεδιαστεί για χρήση σε πιο σκληρές διαδρομές, ενώ η νέα λειτουργία «Grip Control» επιτρέπει στο αυτοκίνητο να έχει καλύτερη πρόσφυση σε εκτός δρόμου διαδρομές. Το Solterra θα έχει περίπου το ίδιο μέγεθος με το Forester που κυκλοφορεί σήμερα και είναι κατασκευασμένο πάνω στη νέα παγκόσμια πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα της Subaru. Η πλατφόρμα αυτή, που αναπτύχθηκε από κοινού με την Toyota, χρησιμοποιεί τη μπαταρία ως μέρος της δομής του αυτοκινήτου, προσφέροντας χαμηλό κέντρο βάρους και ισχυρή ακαμψία.
Το νέο SUV της Subaru μοιράζεται τους μαύρους θόλους, το έντονο στυλ και τους αιχμηρούς προβολείς με το Toyota, αλλά ξεχωρίζει από τη διαφορετική διάταξη της μάσκας και τα πίσω φώτα. Το ίδιο ισχύει και στο εσωτερικό, με το Solterra να διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής για το infotainment.
Ίδια είναι και η δυνατότητα ταχυφόρτισης του Solterra και του bZ4X με 150 kW. Επομένως η φόρτιση από 0 έως 80% σε έναν αρκετά γρήγορο φορτιστή μπορεί να διαρκέσει περίπου μισή ώρα. Ο χώρος αποσκευών αναμένουμε επίσης να είναι ανάλογος με αυτόν του Toyota bZ4X (452 λίτρα).