Νίκος Μιχαλόπουλος
Οι προοπτικές είχαν ήδη μειωθεί τον Μάρτιο λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, αλλά τώρα έχει μειωθεί περαιτέρω λόγω πολλών ζητημάτων όπως «μια αρκετά αργή ανάκαμψη των προμηθειών ημιαγωγών, ο αντίκτυπος περαιτέρω περιοριστικών μέτρων που συνδέονται με την Covid-19 στην Κίνα και τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις των υψηλότερων τιμών των εμπορευμάτων «στις τιμές των αυτοκινήτων». Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία ερευνών, κάποτε μέρος του τμήματος Automotive της IHS Markit, αναμένει από τα εργοστάσια σε όλο τον κόσμο να παράγουν περίπου 80,625 εκατομμύρια ελαφρά οχήματα φέτος, περισσότερα από 930.000 λιγότερα από τις εκτιμήσεις του Μαρτίου.
Η γεωγραφική τάση
Όσον αφορά τις γεωγραφικές περιοχές, η Κίνα και η Ευρώπη είναι οι περιοχές με τις χειρότερες επιδόσεις. Τα κινεζικά εργοστάσια αναμένεται να συναρμολογήσουν 24,625 εκατομμύρια οχήματα, 1,6% λιγότερα από ό,τι αναμενόταν τον Μάρτιο, ενώ οι ευρωπαϊκοί όγκοι αναμένεται να είναι περίπου 16,5 εκατομμύρια, από σχεδόν 17 εκατομμύρια πριν από έναν μήνα. Αντίθετα, η S&P Global Mobility έχει αναθεωρήσει προς τα πάνω τις προοπτικές για τη Βόρεια Αμερική. Τα τοπικά εργοστάσια αναμένεται να παράγουν 14,745 εκατομμύρια οχήματα, 9,245 περισσότερα από την προηγούμενη πρόβλεψη. Στον υπόλοιπο κόσμο, οι όγκοι παραγωγής φαίνονται λίγο πάνω από 24,76 εκατομμύρια, 45.265 λιγότεροι από τον Μάρτιο. «Αυτή τη στιγμή – εξηγεί ο εκτελεστικός διευθυντής της S&P Global Mobility, Mark Fulthorpe πως ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τις προοπτικές προέρχεται από την απειλή περαιτέρω ή παρατεταμένων lockdown στην ηπειρωτική Κίνα και από την αρνητική επίδραση στις ήδη υποφέρουσες παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού».