Ωστόσο, από την αρχή της ανθρωπότητας, αυτό το χρώμα έχει αιχμαλωτίσει τη φαντασία των ανθρώπων όσο καμία άλλη. Όταν οι πρόγονοί μας στην προϊστορική εποχή ανέμειξαν αλεσμένες πέτρες ώχρας με νερό, τότε δημιούργησαν την πρώτη ερυθρή πάστα, δηλαδή το πρώτο χρώμα που φτιάχτηκε από ανθρώπους.
Από τότε, το κόκκινο έχει πάρει πολλές έννοιες ανά πολιτισμούς, από τη φλεγόμενη αγάπη και τον λυσσασμένο θυμό μέχρι τη βασιλική δύναμη, την ευημερία και την ευτυχία. Ποιο είναι όμως το κοινό τους; Σε όλο τον κόσμο ανά τους αιώνες, το κόκκινο συνδέεται με ισχυρά συναισθήματα. Βαθιά στο υποσυνείδητό μας, μας παρακινεί να σκεφτόμαστε τον αισθησιασμό, το πάθος – και ναι, εμπεριέχει και έναν υπαινιγμό κινδύνου. Δεν είναι καθόλου περίεργο λοιπόν, ότι στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας το κόκκινο χρώμα έχει συνδυαστεί ιστορικά με τη συναρπαστική και συγκινητική κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων.
Τα αυτοκίνητα με κόκκινο χρώμα θεωρούνται πιο γρήγορα και πιο σπορ, ενώ οι οδηγοί τους, τολμηροί και αντισυμβατικοί. Αντίθετα στην κατηγορία των μεσαίων και των SUV επικρατούν ουδέτερα χρώματα, όπως το λευκό, το μαύρο και το γκρι, διότι τα συναισθήματα που προβάλλονται μέσα από το κόκκινο χρώμα είναι πιο δυνατά και έρχονται σε αντίθεση με αυτές τις κατηγορίες.
Ας πάρουμε ως παράδειγμα τη Γερμανία: Το 2020, μόνο το 6.7% όλων των νέων ταξινομημένων αυτοκινήτων ήταν κόκκινα. Ύστερα, εξετάζοντας μόνο τα αυτοκίνητα Mazda, ο αριθμός αυτός είναι στο 27.1%. Είναι λοιπόν ξεκάθαρο ότι η Mazda και οι υποστηρικτές της έχουν αναπτύξει μια ιδιαίτερη σχέση με το κόκκινο χρώμα. Το πάθος και η συναισθηματική σύνδεση μεταξύ του αυτοκινήτου και του οδηγού βρίσκονται πάντα στην καρδιά του DNA της μάρκας.
Η Mazda έκανε την είσοδό της στην κατηγορία επιβατικών αυτοκινήτων με το Mazda R360 Coupé και η επιλογή του Mazda Red ήταν ήδη μία από τις επιλογές που είχαν στη διάθεσή τους οι πελάτες. Με τα χρόνια, το κόκκινο σταδιακά καθιερώθηκε ως το χρώμα που ήρθε για να ξεχωρίσει για την Ιαπωνική αντισυμβατική μάρκα. Κατά τη διάρκεια των δεκαετιών, υπήρξαν πολλές επαναλήψεις της εμβληματικής απόχρωσης: από τον πορτοκαλί τόνο “Sunrise Red” του RX-7, το βαθύ βουργουνδί “Burgundy Ice Metallic” των δημοφιλών σειρών 323 και 626, έως το τολμηρό αλλά και λαμπερό “Classic Red” που παρουσιάστηκε με το θρυλικό Mazda MX-5. Συνολικά, περισσότερες από 100 αποχρώσεις του κόκκινου έχουν χρησιμοποιηθεί στα αυτοκίνητα της Mazda.
Το 2012, ξεκίνησε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του κόκκινου με την έλευση της σχεδίασης Kodo. Η σχεδιαστική γλώσσα στόχευε στο να αποτυπώσει την ομορφιά της κίνησης σε ένα ακίνητο αντικείμενο μέσα από ρέοντα, δυναμικά σχήματα. Η σχεδιαστική ομάδα της Ιαπωνικής μάρκας εξάλειψε λοιπόν όλες τις γραμμές και αιχμές στα πλαϊνά μέρη του αυτοκινήτου, δημιουργώντας έναν κενό καμβά και επιτρέποντας έτσι στο φως… να ζωγραφίσει. Αυτό το μοναδικό σχήμα δημιουργεί συνεχώς μεταβαλλόμενα μοτίβα με τη βοήθεια και των σκιών και της ηλιοφάνειας, δίνοντας την ψευδαίσθηση της κίνησης, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο παραμένει ακίνητο. Για να ζωντανέψει ακόμα περισσότερο η σχεδίαση Κodo, η σχεδιαστική ομάδα της Mazda δημιούργησε ένα νέο χρώμα που ονομάστηκε “Soul Red”: Μια ζωντανή και εξαιρετικά φωτεινή απόχρωση που είναι τέλεια εναρμονισμένη με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία.
Ωστόσο ο Keiichi Okamoto και η σχεδιαστική του ομάδα δεν ήταν ακόμα αρκετά ικανοποιημένοι. Ενωμένοι και γεμάτοι φιλοδοξία έθεσαν ως στόχο τη δημιουργία του πιο όμορφου κόκκινου στον κόσμο. Ένα κόκκινο που θα φαίνεται λαμπερό όταν το χτυπάει ο ήλιος, αλλά πλούσιο και σκούρο στη σκιά. Ένα κόκκινο που μεταφέρει βάθος στο χρώμα και μοιάζει σχεδόν ημιδιαφανές. «Θέλω μια βαθιά απόχρωση κόκκινου όπως το ημιδιαφανές κόκκινο από ρουμπίνια ή κόκκινο γυαλί», είπε ο Okamoto και το έργο της ομάδας του ξεκίνησε. Το αποτέλεσμα των κόπων τους παρουσιάστηκε το 2017 με το λανσάρισμα του εμπορικού χρώματος «Soul Red Crystal».
Για τη δημιουργία αυτής της υπέροχης αλλά περίπλοκης απόχρωσης του κόκκινου, η Mazda ανέπτυξε μια ριζοσπαστική νέα προσέγγιση στη διαδικασία βαφής. Το “Soul Red Crystal” εφαρμόζεται σε μια διαδικασία τριών στρώσεων χρώματος: Η πρώτη έγχρωμη στρώση βαφής περιλαμβάνει δύο διαφορετικούς τύπους νιφάδων αλουμινίου, η μία έχει εξαιρετικά ανακλαστικό χαρακτήρα, ενώ η άλλη έχει απορροφητικό. Η κατανομή των νιφάδων ελέγχεται σχολαστικά προκειμένου να επιτευχθεί η ιδανική διασπορά φωτός και σκότους σε ολόκληρο το αυτοκίνητο.
Η δεύτερη στρώση περιλαμβάνει μια χρωστική ουσία υψηλής χρωμάτωσης που προσθέτει βάθος χωρίς να εμποδίζει το φως να χτυπήσει τις νιφάδες αλουμινίου που βρίσκονται από κάτω. Η τρίτη και τελευταία διαυγές στρώση προσθέτει γυαλάδα και προστατεύει το χρώμα του αυτοκινήτου από τις περιβαλλοντικές επιρροές. Το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι ένα ζωντανό και δελεαστικό χρώμα με 20% μεγαλύτερο κορεσμό χρωμάτων και 50% μεγαλύτερο βάθος από το αρχικό «Soul Red».
Αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα κατέστη εφικτό, εστιάζοντας μόνο στην ουσία του κόκκινου- καμία προσθήκη άλλου χρώματος, όπως το πορτοκαλί ή το μπλε δεν έπαιξαν ρόλο στη δημιουργία των σημείων που μοιάζουν με μάγμα, καθώς και των βαθιών, σκούρων σκιών. Απόλυτα εναρμονισμένο με την σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo, η Mazda επιλέγει το κόκκινο για να εκφράσει το όραμά της, το πιο συναισθηματικό χρώμα από όλα τα χρώματα.