Η smart επιβεβαίωσε ότι το αμιγώς ηλεκτρικό SUV που θα κυκλοφορήσει στα τέλη του 2022 θα ονομάζεται smart #1 και αποκάλυψε φωτογραφίες του από πρόσφατες δοκιμές του σε χειμερινό καιρό. Το νέο μοντέλο, που παρουσιάστηκε ως Concept #1 στο περσινό Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου, θα ηγηθεί της επανεκκίνησης της μάρκας υπό την κοινή ιδιοκτησία Mercedes Group-Geely. Το όνομα #1 είναι σημαντικό μέρος αυτής της επανεκκίνησης, καθώς η smart θα αρχίσει αριθμητική ονομασία για τα μοντέλα της, αλλάζοντας από τα ForTwo και ForFour που χρησιμοποιούσε ως τώρα.
Οι μέχρι σήμερα διαρροές των σχεδίων ευρεσιτεχνίας και εικόνων από πρωτότυπα μοντέλα προπαραγωγής σε χειμερινές δοκιμές στην Κίνα (όπου θα κατασκευάζεται το αυτοκίνητο) αποκάλυψαν μια ήπια σχεδιαστική εξέλιξη του σχέση με το concept #1. Οι αλλαγές περιλαμβάνουν ένα νέο καπό, ένα διαφορετικό κάτω τμήμα της μάσκας και μικρότερους τροχούς. Ωστόσο, η επιφάνεια και οι αναλογίες παραμένουν ίδιες με του του concept car.
Σύμφωνα με την εταιρεία η σχεδίαση δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική απόδοση, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29 που επιτυγχάνεται από τον συνολικό σχεδιασμό σε συνδυασμό με λεπτομέρειες όπως οι χωνευτές χειρολαβές και η ενεργή μάσκα με εισαγωγές που μπορούν να ανοίγουν και να κλείνουν. Και τα δύο χαρακτηριστικά ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό του νέου αυτοκινήτου.
Στο περσινό Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Μόναχο, η smart είπε ότι το Concept #1 αποκαλύπτει «μια ξεκάθαρη εικόνα για το πρώτο μοντέλο παραγωγής της νέας γενιάς αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της smart» και φαίνεται ότι η εταιρεία πρόκειται να απομακρυνθεί από τα αυτοκίνητα πόλης.
Το #1 είναι ένα συμπαγές SUV, μεγαλύτερο από τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας, με μήκος λίγο πάνω από τέσσερα μέτρα και θα ανταγωνιστεί μικρά ηλεκτρικά SUV όπως το Peugeot e-2008 και το Opel Mokka-e. Το concept car ήταν τετραθέσιο, αλλά το μοντέλο παραγωγής θα είναι πενταθέσιο με ολοκαίνουργια αρχιτεκτονική καμπίνας και νέες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης μιας οθόνης μεγέθους έως 12,8 ιντσών.
Η Geely έχει αναλάβει την τεχνική ανάπτυξη του αυτοκινήτου και ενώ η smart δεν έχει επιβεβαιώσει την επιλογή της αρχιτεκτονικής, είναι βέβαιο ότι θα χρησιμοποιήσει τη SEA, μια νέα αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα που θα χρησιμοποιούν κι άλλα μοντέλα της κινεζικής αγοράς, καθώς και ένα μελλοντικό μικρό μοντέλο της Volvo, η οποία ανήκει στην Geely.
Η smart δεν έχει ανακοινώσει τεχνικές πληροφορίες, αλλά η πλατφόρμα SEA λέγεται ότι υποστηρίζει μεγέθη μπαταριών μεταξύ 58 kWh και 100 kWh. Το #1 είναι πιθανό να έχει μπαταρία περίπου 70 kWh, που θα του δώσει μια πραγματική αυτονομία πάνω από 320 χιλιόμετρα. Ενώ η πλατφόρμα μπορεί να φιλοξενήσει δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική απόδοση άνω των 500 ίππων, το Smart είναι πιθανό να έχει μόνο έναν κινητήρα -περίπου 260 ίππων- τοποθετημένο πίσω, κάτι που θα το βοηθήσει να έχει μικρό κύκλο στροφής.
Το #1 αναμένεται να κατασκευάζεται, μαζί με τους ηλεκτρικούς διαδόχους των smart Fortwo και Forfour, σε ένα νέο εργοστάσιο κοινοπραξίας στο Xi’an της Κίνας, το οποίο έχει παραγωγική ικανότητα 300.000 αυτοκινήτων ετησίως.
Πηγή: Motorone.gr