Quantcast

Σε κίνδυνο η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία λόγω των ελλείψεων φυσικού αερίου

Οι προειδοποιήσεις της γερμανικής ένωσης αυτοκινητοβιομηχανιών για την εξοικονόμηση αερίου και την μετάβαση στην καύση άνθρακα

Νίκος Μιχαλόπουλος

Γερμανικές εταιρείες, όπως η Mercedes-Benz και η BMW, προσπαθούν να μειώσουν τη χρήση φυσικού αερίου ως απάντηση στην έκκληση της κυβέρνησης για εξοικονόμηση αποθεμάτων, αλλά οι οικονομίες ενδέχεται να περιοριστούν χωρίς περικοπές στην παραγωγή, ανέφεραν στο Reuters εταιρείες και ενώσεις βιομηχανίας αυτοκινήτων, χημικών και μηχανικών.

Η μετάβαση από το φυσικό αέριο σε άλλα καύσιμα, όπως ο άνθρακας ή το πετρέλαιο ως βραχυπρόθεσμη λύση είναι δυνατή για εταιρείες που διαθέτουν ήδη καυστήρες, αλλά το Βερολίνο πρέπει να βοηθήσει επιταχύνοντας τις εγκρίσεις για υψηλότερες εκπομπές άνθρακα, ανέφεραν οι ενώσεις.

Η Mercedes-Benz ανέφερε ότι τώρα αντικαθιστά τους σταθμούς συνδυασμένης θερμότητας και ηλεκτροπαραγωγής που τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, αρνούμενη να διευκρινίσει τον τύπο.

Η BMW από την άλλη δήλωσε πως μειώνει ήδη την κατανάλωση αερίου, αλλά περαιτέρω εξοικονόμηση θα ήταν δυνατή μόνο για περιορισμένο χρονικό διάστημα χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο η παραγωγή.

«Ολόκληρος ο κλάδος πρέπει να ληφθεί υπόψη και να ελέγχονται οι αποταμιεύσεις κεντρικά προκειμένου να διασφαλιστεί η ουδετερότητα στον ανταγωνισμό», δήλωσε εκπρόσωπος της BMW.

Η Bosch, ο μεγαλύτερος προμηθευτής στον κόσμο, δήλωσε ότι μείωσε τη θερμοκρασία στα γραφεία και στους χώρους παραγωγής εξαρτημάτων για την Audi του Ομίλου Volkswagen.

«Αυτά τα μέτρα εξαντλούν σε μεγάλο βαθμό τις δυνατότητες για βραχυπρόθεσμη εξοικονόμηση ενέργειας», δήλωσε η πρόεδρος της VDA Χίλντεγκαρντ Μιούλερ.  «Οποιεσδήποτε περαιτέρω περικοπές θα συνεπάγονταν εκτεταμένες παρεμβάσεις στην παραγωγή, με συνέπειες για τους εργαζόμενους και τους προμηθευτές».

Η VDA, η ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας, τόνισε ότι και άλλοι διερευνούν ένα παρόμοιο μέτρο για τη μετάβαση από το φυσικό αέριο στην πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, αλλά προειδοποίησε ότι εάν ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία έκανε τη μετάβαση, η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας στο δίκτυο θα αυξηθεί έως και 15%.

«Και οι δύο επιλογές συνεπάγονται αυξήσεις κόστους για τη βιομηχανία και απαιτούν ένα σταθερό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας καθώς και γρήγορη γραφειοκρατική έγκριση για την αλλαγή καυσίμου», συμπλήρωσε ο Mueller, αναφερόμενος στη μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια από το δίκτυο ή το πετρέλαιο.

Στην προσπάθειά της να περιορίσει την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η Γερμανία έχει ήδη μειώσει το μερίδιο του φυσικού αερίου στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας της σε περίπου 6% φέτος από 15% πέρυσι και επέτρεψε την επανασύνδεση σταθμών ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα.

Η βιομηχανία χημικών ουσιών της Γερμανίας θα μπορούσε να μειώσει την κατανάλωση φυσικού αερίου κατά 2% έως 3% με την αλλαγή καυσίμου, δήλωσε στο Reuters η εθνική ένωση χημικής βιομηχανίας VCI.

Η ρυθμιστική αρχή ενέργειας της Γερμανίας, η Bundesnetzagentur, αξιολογεί επί του παρόντος δεδομένα από τους 2.500 μεγαλύτερους βιομηχανικούς καταναλωτές φυσικού αερίου της χώρας σχετικά με τις ανάγκες τους και τα σχέδια μείωσης έκτακτης ανάγκης για τη δημιουργία μιας αποκαλούμενης «πλατφόρμας ασφάλειας αερίου», που θα τεθεί σε λειτουργία τον Οκτώβριο.

Η κυβέρνηση θα επιτρέψει επίσης στους μεγάλους χρήστες φυσικού αερίου να δημοπρατήσουν συμβατικούς όγκους αερίου που δεν θα χρησιμοποιήσουν για να σταθεροποιήσουν την αγορά.

Ωστόσο, είναι ανοιχτό το ερώτημα εάν κάποιες εταιρείες θα έχουν αέριο για ανταλλακτικά, ανέφεραν εκπρόσωποι της βιομηχανίας με τους οποίους επικοινώνησε το Reuters.

Δεδομένων των ορίων στην αλλαγή καυσίμου, η πιο σημαντική εξοικονόμηση αερίου ήταν πιθανό να απαιτήσει μείωση της παραγωγής ή μεταφορά της στο εξωτερικό, προειδοποίησαν.

Το αν οι εταιρείες θα επέλεγαν να μειώσουν την παραγωγή για να εξοικονομήσουν ενέργεια θα εξαρτηθεί από το μοντέλο δημοπρασίας και εάν η πιθανή κυβερνητική αποζημίωση για την εξοικονόμηση φυσικού αερίου θα αντισταθμίσει το κόστος των απωλειών παραγωγής, δήλωσε ο ειδικός ενέργειας VCI Joerg Rothermel.

«Το ένα ή το άλλο προϊόν δεν θα παράγεται πλέον ή ίσως αγοράζεται κάπου αλλού στην παγκόσμια αγορά. Θα χάναμε προστιθέμενη αξία», δήλωσε ο Matthias Zelinger, ειδικός για το κλίμα στη γερμανική ένωση μηχανικών VDMA.

Οι γερμανικές εταιρείες μηχανικών θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν 20-40% λιγότερο φυσικό αέριο βραχυπρόθεσμα, αλλά πρέπει να απαιτείται λιγότερη γραφειοκρατία για την αλλαγή καυσίμων, την αλλαγή βάρδιων ή τη μείωση της θερμοκρασίας στο χώρο εργασίας, είπε.

«Χάνουμε χρόνο… αυτή είναι η ώρα για εξοικονόμηση και αποθήκευση φυσικού αερίου για να έχουμε αρκετά αποθέματα για το χειμώνα», δήλωσε ο Zelinger.