Quantcast

Σχεδόν σταθερές οι πωλήσεις της Volkswagen Commercial Vehicles το 2021

Ελαφρά μείωση 3,2% σε σύγκριση με τα 371.000 οχήματα του 2020, οφειλόμενη στην παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών

Ελαφρά μείωση 3,2% σημείωσαν οι πωλήσεις της Volkswagen Commercial Vehicles (Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα – VWCV) το 2021 σε σύγκριση με το 2020, κυρίως λόγω των δυσχερειών στην παραγωγή που προκάλεσε η παγκόσμια έλλειψη των ημιαγωγών. Συνολικά, 359.500 επαγγελματικά οχήματα της Volkswagen παραδόθηκαν σε πελάτες το περασμένο έτος. Την ίδια στιγμή, εντούτοις, οι παραγγελίες αυξήθηκαν περίπου 20%, υποδηλώνοντας τη δυναμική της μάρκας και τις πολύ θετικές προοπτικές για το 2022.

Η σειρά T παρέμεινε η ναυαρχίδα της Volkswagen Commercial Vehicles, με την εταιρεία να ρίχνει το βάρος στα συγκεκριμένα μοντέλα και να σημειώνει αύξηση 14,8%, με συνολικές παραδόσεις 166.400 οχημάτων. Η ζήτηση διεθνώς για το California 6.1 το 2021 ήταν ιδιαίτερα υψηλή, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 20,2%, στα 19.300 αυτοκίνητα.

Το ολοκαίνουργιο Multivan, στην έβδομη γενιά του δημοφιλούς οικογενειακού MPV, ξεκίνησε την εμπορική του καριέρα το τελευταίο τρίμηνο του έτους – στην Ελλάδα αναμένεται στο τέλος του μήνα, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται τις επόμενες μέρες. Βασισμένο στην ΜΕΒ πλατφόρμα του Volkswagen Group, το νέο Multivan προσφέρεται για πρώτη φορά και σε plug-in υβριδική έκδοση. Μέχρι το τέλος του έτους, υπήρχαν ήδη καταχωρημένες 13.500 παραγγελίες, με την εμπορική του πορεία να προμηνύεται εντυπωσιακή.

Το νέο Caddy ήταν το μοντέλο που πέρυσι επλήγη ιδιαίτερα από τη δύσκολη κατάσταση στην αγορά ημιαγωγών. Οι πωλήσεις του δημοφιλούς οχήματος διανομών μειώθηκαν κατά συνέπεια κατά 24,5%, στα 85.200 αυτοκίνητα. Ωστόσο, οι παραγγελίες για το νέο Caddy παρουσίασαν άνοδο 21,3% σε σύγκριση με το 2020, δίνοντας το στίγμα της δυναμικής του μοντέλου, τόσο ανάμεσα στους ιδιώτες πελάτες όσο και στους επαγγελματίες.

Το Amarok, εδώ και καιρό κατασκευάζεται αποκλειστικά στην Αργεντινή και δεν διατέθηκε στην Ευρώπη για μεγάλο διάστημα του 2021. Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις του παρουσίασαν μείωση (45.400 αυτοκίνητα, έναντι 52.100 το 2020). Το νέο Amarok θα παρουσιαστεί το καλοκαίρι, προερχόμενο από τη συνεργασία με τη Ford, θα είναι και πάλι διαθέσιμο στην Ευρώπη ενώ στην Ελλάδα αναμένεται τον Ιανουάριο του 2023.

Όσον αφορά στο Crafter, πέρσι πουλήθηκαν περίπου 62.300 οχήματα (προηγούμενο έτος 61.700). Από αυτά, περίπου 1.500 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα eCrafter, αύξηση 29,4%.

Σε γενικές γραμμές, οι πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της Volkswagen Commercial Vehicles αυξήθηκαν από 2.700 το 2020, σε 3.600 το 2021 (+35,1%). Με την επερχόμενη παγκόσμια πρεμιέρα του ID.Buzz στις 9 Μαρτίου, το οποίο θα λανσαριστεί στη χώρα μας τον Σεπτέμβριο, η Volkswagen Commercial Vehicles θα κάνει ένα ακόμη βήμα στην πορεία της προς την ηλεκτρική κινητικότητα.

Παράλληλα με την αυξανόμενη τάση προς την ηλεκτροκίνηση, υψηλή είναι και η ζήτηση για premium οχήματα αναψυχής της Volkswagen Commercial Vehicles. Πρόκειται για τις εκδόσεις California των T6.1, Crafter και Caddy, οι οποίες θα είναι διαθέσιμες και στην Ελλάδα το δεύτερο εξάμηνο του 2022, με τότε ανακοίνωση τιμών και έναρξη λήψης παραγγελιών. Το 2021, οι εκδόσεις California σημείωσαν αύξηση 28%, φτάνοντας τα 23.300 αυτοκίνητα.

Τέλος, όσον αφορά γεωγραφικές περιοχές, στις μεγάλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης η Volkswagen Commercial Vehicles σημείωσε αύξηση στη Μεγάλη Βρετανία και μικρή πτώση σε Γερμανία και Γαλλία. Πτωτικά κινήθηκε η Ανατολική Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική ενώ σημαντικές αυξήσεις κατέγραψε η εταιρεία σε χώρες της Νότιας Αμερικής, όπου μόνο το Μεξικό και η Βραζιλία κινήθηκαν πτωτικά. Τέλος, διψήφιες ποσοστιαία αυξήσεις κατέγραψε η Volkswagen Commercial Vehicles στις χώρες Ασίας/Ειρηνικού, στην Αφρική και στη Μέση Ανατολή.