Καθώς οι προμηθευτές εφαρμόζουν ενεργειακά αποδοτικά χρονοδιαγράμματα βάρδιας εν μέσω της ενεργειακής κρίσης στην Ευρώπη, οι ελλείψεις εξαρτημάτων που θα προκύψουν θα μπορούσαν να προκαλέσουν διακοπή της παραγωγής.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να δουν πτώση της παραγωγής κατά περισσότερο από 1 εκατομμύριο οχήματα ανά τρίμηνο από τα τέλη του τρέχοντος έτους και συνεχίζοντας έως το 2023, καθώς η επικείμενη ενεργειακή κρίση της περιοχής επιβαρύνει την αλυσίδα εφοδιασμού.
Οι ελλείψεις ανταλλακτικών και τα σημεία συμφόρησης στον εφοδιασμό είναι πιθανό να επιβαρύνουν περισσότερο τις αυτοκινητοβιομηχανίες από τον Νοέμβριο έως την άνοιξη του 2023, ιδιαίτερα εάν η ενέργεια διακοπεί κατά τους ψυχρότερους χειμερινούς μήνες, ανέφερε η S&P Global Mobility σε έκθεση που δημοσιεύθηκε την Τρίτη.
«Η πίεση στην αλυσίδα εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι έντονη, ειδικά όσο περισσότερο κάποιος εξαρτάται από την κατασκευή οχημάτων», δήλωσε ο αναλυτής Edwin Pope. Τα εργοστάσια μπορεί να χρειαστεί να σταματήσουν τις «αποστολές ολοκληρωμένων οχημάτων λόγω ελλείψεων σε μεμονωμένα εξαρτήματα».
Οι κυβερνήσεις σε όλη την Ευρώπη παρεμβαίνουν για να αμβλύνουν τον αντίκτυπο της ενεργειακής κρίσης, αλλά τα μέτρα μπορεί να μην είναι αρκετά για να προστατεύσουν την αυτοκινητοβιομηχανία από τη διακοπή της παραγωγής αυτόν τον χειμώνα.
Τα μοντέλα προμήθειας έγκαιρα θα αντιμετωπίσουν επίσης προβλήματα καθώς ορισμένοι προμηθευτές εφαρμόζουν ενεργειακά αποδοτικά χρονοδιαγράμματα βάρδιων.
Οι επακόλουθες ελλείψεις εξαρτημάτων και τα σημεία συμφόρησης θα μπορούσαν να προκαλέσουν παύσεις παραγωγής παρόμοιες με αυτές που συνέβησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, σύμφωνα με την έκθεση.
Η S&P είχε προβλέψει ότι τα εργοστάσια με έδρα την Ευρώπη θα παράγουν 4 έως 4,5 εκατομμύρια οχήματα ανά τρίμηνο. Εάν τεθούν ενεργειακοί περιορισμοί, η αυτόματη παραγωγή θα μπορούσε να μειωθεί έως και τα 2,8 εκατομμύρια ανά τρίμηνο. Αυτό θα ήταν 4,8 έως 6,8 εκατομμύρια μονάδες χαμένης παραγωγής σε ετήσια βάση.
Προς το παρόν, ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να αναφέρουν ισχυρά κέρδη. Η Mercedes-Benz δήλωσε την Τρίτη ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν περισσότερο από το ένα πέμπτο κατά το τρίτο τρίμηνο, παρά τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, τον πληθωρισμό και τις επιδεινούμενες οικονομικές προοπτικές.
Η πρόβλεψη εξέτασε 11 μεγάλους κόμβους παραγωγής αυτοκινήτων στην Ευρώπη και τους κατέταξε σύμφωνα με τις χώρες που είναι καλύτερα σε θέση να αντέξουν τους αναμενόμενους αρνητικούς παράγοντες για την ενέργεια αυτόν τον χειμώνα.
Δείτε επίσης
Πρόβλεψη σοκ από ACEA: Το 2022 θα είναι ακόμα πιο αρνητικό για την αγορά αυτοκινήτου