Νίκος Μιχαλόπουλος
Οι πωλήσεις του νέου μοντέλου θα ξεκινήσουν στη συνέχεια το 2025. Θα είναι μια εξέλιξη του τρέχοντος μοντέλου. Το αυτοκίνητο, όπως όλα δείχνουν, θα βασίζεται στη νέα γενιά της πλατφόρμας MLB Evo και θα έχει μια άκρως εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων.
Σε σύγκριση με τις δύο επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις που υπάρχουν τώρα, μάλλον θα δούμε περισσότερες διαθέσιμες στην επερχόμενη γενιά. Αυτές θα επιτύχουν επίσης μεγαλύτερη αυτονομία στη λειτουργία μηδενικών εκπομπών, χάρη στην αύξηση της απόδοσης της μπαταρίας.
Το μελλοντικό Q5 θα μπορούσε να έχει μήκος λίγο πάνω από 470 cm με σχεδόν 550 λίτρα πορτμπαγκάζ. Στη λίστα θα έχουμε τόσο την «κανονική» έκδοση και την πιο σπορ έκδοση που ονομάζεται Sportback. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου θα είναι εντελώς νέο. Η βασικότερη αλλαγή θα αφορά τον αποχαιρετισμό της κεντρικής οθόνης, που θα δώσει την θέση την θέση της σε ένα νέο ταμπλό με ενσωματωμένη οθόνη και ψηφιακά όργανα. Το τμήμα των χειριστηρίων που αφορά τη ρύθμιση του κλιματισμού θα μπορούσε επίσης να επανασχεδιαστεί από το μηδέν.
Πιθανά κινητήρια σύνολα
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτά τα σύνολα θα μπορούσαν να κινούν το επερχόμενο Q5. Ξεκινώντας από τις μονάδες βενζίνης, η γκάμα θα μπορούσε να έχει στην βάση της ένα ήπιο υβριδικό σύνολο 2,0 λίτρων με σύστημα 48 V, που θα αποδίδει ισχύ περίπου 210 και 270 ίππων (εκδόσεις 40 και 45 TFSI). Μάλλον θα συνεχίσουν να υπάρχουν και κινητήρες ντίζελ. Αυτοί θα είναι εξοπλισμένοι με ένα εξελιγμένο ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V. Στην βάση θα βρίσκεται ο γνωστός 2.0 TDI, ενώ το κορυφαίο μοντέλο της γάμας με καύσιμο ντίζελ είναι το 50 TDI με περίπου 300 HP. Πιθανόν θα έχουμε και ενδιάμεση έκδοση με περίπου 250 HP.
Θα έχουμε δύο, πιθανώς τρεις επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις (Plug-in Hybrid), με την μια να ονομάζεται 45 TFSIe, αποδίδοντας περίπου 250-260 HP. Για τις άλλες θα πρέπει να περιμένουμε λίγο ακόμα για περισσότερες πληροφορίες.
Το νέο SQ5 εικάζεται πως θα προσφερθεί και σε κορυφαία έκδοση με κινητήρα βενζίνης. Επικρατέστερος να φιλοξενηθεί κάτω από το καπό είναι ο 2,5-λίτρων TFSI MHEV που θα αποδίδει περίπου 400-410 ίππους. Ωστόσο θα μπορούσε να γεννηθεί μία ακόμα ισχυρότερη έκδοση RS Q5 που θα τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάμας, ακολουθώντας τα χνάρια του μεγαλύτερου RS Q8.