Νίκος Μιχαλόπουλος
Τον Φεβρουάριο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση συρρικνώθηκαν περαιτέρω (-6,7%), καθώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν διακοπές στην αλυσίδα εφοδιασμού.
Με 719.465 πωλήσεις σε όλη την ΕΕ, αυτό ήταν το πιο αδύναμο αποτέλεσμα όσον αφορά τους όγκους πωλήσεων για τον μήνα Φεβρουάριο των τριών τελευταίων ετών. Οι τέσσερις βασικές αγορές της περιοχής παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα. Η Ιταλία και η Γαλλία κατέγραψαν διψήφιες απώλειες (-22,6% και -13,0% αντίστοιχα), ενώ η Ισπανία και η Γερμανία παρουσίασαν ανάπτυξη (+6,6% και +3,2% αντίστοιχα).
Από τον Ιανουάριο έως τον Φεβρουάριο του 2022, οι συνολικές ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 6,4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Και πάλι, εξετάζοντας τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-21,1%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-15,7%). Από την άλλη πλευρά, οι αγορές τόσο στη Γερμανία (+5,6%) όσο και στην Ισπανία (+4,2%) συνέχισαν να επεκτείνονται.
Πως κυμάνθηκε η αγορά στην Ελλάδα
Οι ταξινομήσεις στην ελληνική αγορά για τον Φεβρουάριο του 2022 ανήλθαν στις 8.550 έναντι 6.689 μονάδων που καταγράφηκαν τον Φεβρουάριο του 2021, δηλαδή υπάρχει μια αύξηση +27,8. Αύξηση η οποία είναι πλασματική, αφού συσσωρεύονται οι νέες παραδόσεις από τις καθυστερήσεις λόγω της κρίσης των ημιαγωγών.
Ωστόσο το πρώτο δίμηνο του 2022 οι πωλήσεις σημείωσαν οριακή πτώση (-2,6%) με τις πωλήσεις να αγγίζουν τις 14.072 έναντι 14.455 που σημείωσαν οι πωλήσεις Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου του 2021.
Δεδομένης της ρευστής κατάστασης της αγοράς, αφενός λόγω της κρίσης των ημιαγωγών και αφετέρου της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία δεν μπορούμε να βγάλουμε συμπέρασμα για τις τάσεις της αγοράς.