Πώς φτάνει ένα αυτοκίνητο στην παρουσίαση του;

Για τους θεατές, η αποκάλυψη ενός νέου αυτοκινήτου είναι απλή υπόθεση. Πώς όμως μεταφέρεται το μοντέλο στον χώρο και πώς μένει μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα;

Όταν ένα νέο μοντέλο της Skoda είναι έτοιμο για παρουσίαση, κάποιος πρέπει να το μεταφέρει στον χώρο της παρουσίασης. Αυτή είναι δουλειά της ομάδας Σχεδιασμού και Υποστήριξης Παρουσιάσεων, του τμήματος Design Modelling and Digitalisation.

Υπάρχουν τρεις βασικοί τύποι παρουσιάσεων. O πρώτος είναι άκρως απόρρητος και γίνεται για να εγκριθεί το μοντέλο από τη διοίκηση της μάρκας ή του Ομίλου Volkswagen. Ο δεύτερος είναι οι πρεμιέρες, είτε σε εκθέσεις αυτοκινήτου είτε σε διαδικτυακό περιβάλλον. Και ο τρίτος τύπος είναι οι εκθέσεις αυτοκινήτων, που μερικές φορές γίνονται σε ασυνήθιστες τοποθεσίες

Η ομάδα, με επικεφαλής τον Michal Morávek μεταφέρει όλα τα είδη μοντέλων, από πήλινα και μοντέλα παρουσιάσεων μέχρι πραγματικά αυτοκίνητα. «Τις περισσότερες φορές χειριζόμαστε μοναδικά κομμάτια ανυπολόγιστης αξίας που είναι αναντικατάστατα. Έχουμε τεράστια ευθύνη», λέει ο Morávek.

Πριν γίνει η μεταφορά τα μοντέλα συσκευάζονται. Ορισμένα εξαρτήματα (όπως οι λαβές στις πόρτες και οι καθρέφτες) συσκευάζονται χωριστά για να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος ζημιάς κατά τη μεταφορά. Άλλα μέρη στερεώνονται με ταινία και προστατευτικές μεμβράνες.

 

Στη συνέχεια, τα μοντέλα φορτώνονται σε ειδικά, κλιματιζόμενα φορτηγά. Εάν απαιτείται αερομεταφορά, χρησιμοποιείται ειδικό κλιματιζόμενο κοντέινερ, αφού τα μοντέλα χρειάζονται συνήθως σταθερή θερμοκρασία μεταξύ 20 και 22 βαθμών Κελσίου.

Όταν φτάσει στον χώρο της παρουσίασης, το μοντέλο εκφορτώνεται, αποσυσκευάζεται και συναρμολογείται. Ρυθμίζεται ο φωτισμός του χώρου και να ελέγχονται οι σωστές αποστάσεις από το έδαφος. Εάν πρόκειται να γίνει κάποιος χειρισμός ή οδήγηση, γίνονται επιπλέον δοκιμές επιτόπου.

Οι παρουσιάσεις των μοντέλων, που συχνά γίνονται σε ασυνήθιστες τοποθεσίες, αποτελούν μεγάλη πρόκληση. Αλλά και οι εκθέσεις αυτοκινήτου δεν είναι απλές. Γίνονται συνήθως στο εξωτερικό και αυτό συνεπάγεται μεγάλη γραφειοκρατία. «Η μεγαλύτερη πρόκληση στις εκθέσεις αυτοκινήτων είναι ο χρόνος: εργαζόμαστε πάνω στα μοντέλα κυριολεκτικά μέχρι την τελευταία στιγμή και αυτό δεν αφήνει πολλά περιθώρια για καθυστερήσεις στη μεταφορά», εξηγεί ο Morávek.

 

«Οι παρουσιάσεις για έγκριση από τη διοίκηση είναι ένα από τα τελευταία στάδια της διαδικασίας σχεδιασμού και ίσως το πιο κρίσιμο στάδιο. Το πώς θα πάει η παρουσίαση θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στη μοίρα του αυτοκινήτου» είπε ο Bogner, επικεφαλής του τμήματος Design Modelling and Digitalisation στη Skoda.

Εκτός από εκθέσεις αυτοκινήτων, τις εσωτερικές και ομαδικές παρουσιάσεις και οποιεσδήποτε άλλες εκθέσεις, η ομάδα αναλαμβάνει και τα αυτοκίνητα της Skoda που εμφανίζονται σε ταινίες ή τηλεοπτικές σειρές. «Αν δείτε ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο της Skoda σε δράση στην μεγάλη ή τη μικρή οθόνη, το οδηγεί ένας από εμάς», λέει ο Morávek, υπογραμμίζοντας το εύρος των αρμοδιοτήτων της ομάδας παρουσιάσεων.

Πηγή: Motorone.gr