Porsche: Νέο ηλεκτρικό SUV και περισσότερη πολυτέλεια

Η Porsche σχεδιάζει να επεκτείνει τη γκάμα της με ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV

Νίκος Μιχαλόπουλος 

Αυτήν την αποκάλυψη έγινε από το στόμα του Διευθύνοντος Συμβούλου, Oliver Blume κατά τη διάρκεια συνάντησης με την οικονομική διεύθυνση «Σκοπεύουμε να προσθέσουμε ένα νέο πλήρως ηλεκτρικό πολυτελές SUV στη γκάμα μας, το όχημα θα κατασκευαστεί στη Λειψία, μαζί με τα Macan και Panamera και θα επιτρέψει στην Porsche να “επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία της στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων. Στοχεύουμε συγκεκριμένα σε τμήματα με υψηλότερα περιθώρια κέρδους και, με αυτόν τον τρόπο, θα εκμεταλλευτούμε νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες».  Ως εκ τούτου, το νέο SUV θα πρέπει να τοποθετηθεί πάνω από τις τρέχουσες σπορ προτάσεις στο χαρτοφυλάκιο και να αποκτήσει μια νέα πελατειακή βάση, όπως κάνουν και άλλοι Γερμανοί κατασκευαστές premium αυτοκινήτων, όπως η Mercedes, με ολοένα και πιο αποκλειστικές και εστιασμένες στρατηγικές προϊόντων.

Ετήσιοι στόχοι

Συνεπώς, η Porsche επιδιώκει να ανεβάσει τον πήχη, με νέες εμπορικές πολιτικές που έχουν σχεδιαστεί για να αυξήσουν τον κύκλο εργασιών και την κερδοφορία σε σύγκριση με τα ήδη υψηλά ρεκόρ του 2021.  Πέρυσι, μάλιστα, ο ισολογισμός έκλεισε με πάνω από 300 χιλ. παραδόσεις, έσοδα 33,1 δισ., περιθώριο EBITDA 24,5%, λειτουργικά κέρδη 27% στα 5,3 δισ. και με ταμειακές ροές σχεδόν 3,7 δισεκατομμύριο.  Για το 2022, στοχεύουμε σε κύκλο εργασιών μεταξύ 38 και 39 δισ. ευρώ και λειτουργικό περιθώριο κέρδους μεταξύ 17 και 18%, υπό την προϋπόθεση, ωστόσο, να μην υπάρξει επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών και περαιτέρω διαταραχές στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.  Από αυτή την άποψη, η Porsche παραδέχτηκε ότι έχει αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα τα τελευταία χρόνια, αλλά ότι έχει καταφέρει «να επωφεληθεί σημαντικά από την ισχυρή σχέση με τον όμιλο Volkswagen, από τις μακροχρόνιες σχέσεις με τους προμηθευτές και, ακόμη περισσότερο, από υψηλό βαθμό ευελιξίας και ικανότητας προσαρμογής σε δύσκολες καταστάσεις».

Προοπτικές για το μέλλον

Ωστόσο, η αύξηση της έκθεσης σε πιο κερδοφόρους τομείς αποδεικνύεται από τις μακροπρόθεσμες προοπτικές.  Μάλιστα, η Porsche έχει θέσει ως στόχο να πετύχει περιθώριο λειτουργίας άνω του 20% και, κατά συνέπεια, να εδραιώσει τη θέση της ως ένας από τους πιο κερδοφόρους κατασκευαστές στον κόσμο.  «Εκτός από τους μεσοπρόθεσμους στόχους μας, στοχεύουμε σε περαιτέρω ανοδικές δυνατότητες, ειδικά όσον αφορά τα επίπεδα κερδοφορίας μας. Η Porsche μπορεί να προσβλέπει στο μέλλον με αισιοδοξία», δήλωσε ο Chief Financial Officer, Lutz Meschke.  Επομένως, το μέλλον θα βασίζεται όλο και περισσότερο στην πολυτέλεια, χωρίς ωστόσο να εγκαταλείπουμε την σπορ παρακαταθήκη μας.  «Η Porsche είναι μια παγκόσμια και εμβληματική μάρκα πολυτελείας. Είμαστε 100% σπορ και με 100% πολυτέλεια», τόνισε ο Blume.  «Ως αποκλειστικός κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων με το όφελος των οικονομιών κλίμακας που προκύπτουν από τη συνεργασία μας με τον όμιλο Volkswagen, βρισκόμαστε στα καλύτερα της βιομηχανίας πολυτελών αυτοκινήτων. Αυτό μεταφράζεται σε ευκαιρίες δομικής ανάπτυξης για εμάς».

BEV και SUV

Υπό αυτή την έννοια, η Porsche ανέφερε τα ηλεκτρικά και τα SUV ως τους κύριους μοχλούς ανάπτυξης για την αγορά πολυτελών αυτοκινήτων, όπου δραστηριοποιείται ήδη και, επομένως, μπορεί να εκμεταλλευτεί τη θέση της για να επωφεληθεί από «σημαντικές δυνατότητες».  Επιπλέον, η εταιρεία σκοπεύει να επεκτείνει τη βάση πελατών της μεταξύ Ευρώπης, Βόρειας Αμερικής και Κίνας. Εστιάζοντας έτσι στους νεότερους αγοραστές από τους σημερινούς, δίνοντας μεγαλύτερο βάρος στις γυναίκες. Τέλος, η ανώτατη διοίκηση σκοπεύει να επεκτείνει την παρουσία της εταιρείας στις Ηνωμένες Πολιτείες και στις αναδυόμενες αγορές.