Quantcast

Oliver Blume: Οι προκλήσεις του νέου CEO του Ομίλου VW

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της VW, Oliver Blume, αντιμετωπίζει προκλήσεις, όπως μια IPO της Porsche, να ξεπεράσει την Tesla και να διορθώσει προβλήματα λογισμικού

Νίκος Μιχαλόπουλος 

Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen, Oliver Blume, θα παρακολουθεί μια εκτενή λίστα προβλημάτων.  Μια ποικιλία από πιεστικά ζητήματα περιμένουν τον 53χρονο που ανέβηκε στη θέση από την οποία εκδιώχθηκε ξαφνικά ο Herbert Diess.

Τα κορυφαία θέματα θα είναι η IPO της Porsche – το πολυτιμότερο περιουσιακό στοιχείο του Ομίλου VW – εν μέσω του χειρότερου κλίματος για αρχικές δημόσιες προσφορές εδώ και χρόνια και η επίλυση παρατεταμένων προβλημάτων στο τμήμα λογισμικού Cariad που έχουν προκαλέσει την αναβολή των νέων ηλεκτρικών Porsche και Audi.

Οι επιθετικές στρατηγικές του Diess για ηλεκτρικά οχήματα, το λογισμικό και οι νέες δυνατότητες κινητικότητας έθεσαν τη VW σε μια ανοδική πορεία που οι δισεκατομμυριούχοι ιδιοκτήτες της εταιρείας, η οικογένεια Porsche-Piech, επαίνεσαν ακόμη και όταν τον καθαίρεσαν από τη θέση του CEO.  Τώρα ελπίζουν στον Blume να συνεχίσει να μεταμορφώνει την αυτοκινητοβιομηχανία για να αντιμετωπίσει καλύτερα την ανερχόμενη Tesla και τους άμεσους ανταγωνιστές της, την Toyota και την Stellantis.

Εδώ είναι μερικές από τις προκλήσεις που περιμένουν τον Blume:

Δημόσια προσφορά για την Porsche

Η βιομηχανική λογική πίσω από την εισαγωγή ενός μειοψηφικού μεριδίου στην πιο κερδοφόρα σημαντική μάρκα του Ομίλου VW είναι καλή.  Η IPO, η οποία θα μπορούσε να είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη από ποτέ, πρέπει να επιτύχει να ενισχύσει επιτέλους την αποτίμηση της VW.  Αλλά εκτός από τις ανησυχίες για τη διοίκηση, υπάρχει αυξανόμενος φόβος ότι οι κίνδυνοι ύφεσης, το αυξανόμενο κόστος ενέργειας και η γεωπολιτική ένταση θα επιβαρύνουν τελικά την αποτίμηση της Porsche.  Το 2019, η εγγραφή της VW στη μονάδα φορτηγών ήταν μια απογοήτευση.

Λογισμικό

Οι προσπάθειες της VW να δημιουργήσει τη δική της λειτουργία λογισμικού στο πλαίσιο του τμήματός της Cariad ήταν μια τρομακτική εμπειρία αλλαγών στρατηγικής, εκκαθαρίσεων στελεχών και καθυστερήσεων προϊόντων.  Η Tesla είναι πολύ μπροστά στην τακτική ανάπτυξη over-the-air ενημερώσεων που προσθέτουν δυνατότητες και βελτιώνουν την απόδοση των ηλεκτρικών της οχημάτων μετά την έξοδό τους από τον εκθεσιακό χώρο, και οι προσπάθειες παραδοσιακών αντιπάλων όπως η Toyota να το επαναλάβουν ήταν περισσότερο επιτυχημένες.  Η αξιοποίηση των ευκαιριών που προσφέρει το λογισμικό, συμπεριλαμβανομένων των νέων μορφών εσόδων, θα είναι η επόμενη πρόκληση του κλάδου.

Συνέχιση της ανάπτυξης στην αγορά των ΗΠΑ

Η VW σταμάτησε επιτέλους να χάνει χρήματα στην Αμερική, αλλά η εταιρεία απέχει πολύ από το να κλείσει τη διαφορά από την Toyota, τη General Motors ή τη Ford Motor.

Για να ανταγωνιστεί καλύτερα αυτούς τους ηγέτες της αγοράς και τους πρωτοπόρους της ηλεκτροκίνησης όπως η Rivian Automotive, η αυτοκινητοβιομηχανία αναβιώνει τη μάρκα εκτός δρόμου Scout που θα προσφέρει ένα ηλεκτρικό pickup και ένα στιβαρό SUV.

Όσον αφορά την πολυτελή κατηγορία, η Audi επιδιώκει εδώ και καιρό να αντιμετωπίσει τη Mercedes-Benz και τη BMW σε παγκόσμια κλίμακα, αλλά δεν έχει αποτύπωμα παραγωγής στις Η.Π.Α.

Η κινεζική αγορά

Η VW χάνει μερίδιο στη μεγαλύτερη αγορά της λόγω της κακής διαχείρισης της έλλειψης chip και της έλλειψης ψηφιακών χαρακτηριστικών που περιμένουν όλο και περισσότερο οι οδηγοί της Κίνας με γνώσεις τεχνολογίας.  Το νέο εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη δεν είναι το μόνο αγκάθι για την VW, καθώς τα προϊόντα των τοπικών κατασκευαστών πιέζουν επίσης.  Η VW δεν μπορεί να αντέξει τα μειωμένα κέρδη από τις κινεζικές επιχειρήσεις στις οποίες βασίζεται για να χρηματοδοτήσει τις φιλοδοξίες της για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αντιμετώπιση της Tesla

Ενώ η VW έχει αποτύχει κατά τη διάρκεια της κρίσης των chip και αγωνίστηκε να διατηρήσει τις γραμμές παραγωγής σε λειτουργία, η Tesla διατήρησε σταθερή ανάπτυξη μέσω της αναταραχής της εφοδιαστικής αλυσίδας.  Αφού μετέτρεψε γρήγορα το εργοστάσιο της Σαγκάης στο πιο παραγωγικό του παγκοσμίως, ο Διευθύνων Σύμβουλος Έλον Μασκ πρόσθεσε φέτος εργοστάσια στο Όστιν του Τέξας και κοντά στο Βερολίνο.  Η επιθετική επέκταση της Tesla επισπεύδει το πρότζεκτ ηλεκτρικών αυτοκινήτων Trinity της VW, το οποίο περιλαμβάνει ένα γερμανικό εργοστάσιο αξίας 2 δισεκατομμυρίων ευρώ (2 δισεκατομμύρια δολάρια), να φαίνεται ακόμη πιο κρίσιμο.

Η διαμάχη με τον υπουργό οικονομικών της Γερμανίας

Μέσα σε λίγες μέρες από την ανάδειξη του νέου Διευθύνοντος Συμβούλου, ο Blume ζήτησε συγγνώμη για τα σχόλια που έκανε κατά τη διάρκεια μιας εσωτερικής εκδήλωσης τον περασμένο μήνα σχετικά με τον Christian Lindner, τον υπουργό Οικονομικών της Γερμανίας.  Ο Blume καυχιόταν ότι αντάλλασσε συνεχώς μηνύματα με τον Lindner πριν από μήνες όταν η κυβέρνηση διαπραγματευόταν μια συμφωνία συνασπισμού που επέτρεπε τα νέα οχήματα τα επόμενα χρόνια να τροφοδοτούνται από συνθετικά καύσιμα, τα οποία δεν είναι τόσο καθαρά όσο τα EV.  Ο Blume ζήτησε συγγνώμη το Σαββατοκύριακο, λέγοντας ότι δημοσιοποίησε υπερβολικά την ανταλλαγή μηνυμάτων και δεν είχε προσπαθήσει να επηρεάσει τον Lindner.