Quantcast

Οι βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες μειώνουν τις επενδύσεις εν μέσω υψηλού ενεργειακού κόστους (Γράφημα)

Οι υψηλότεροι λογαριασμοί ενέργειας οδήγησαν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μετακυλίσουν το αυξανόμενο κόστος στους πελάτες και να καθυστερήσουν ή να ακυρώσουν μεγάλες επενδύσεις

Νίκος Μιχαλόπουλος 

Οι βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είδαν το ενεργειακό κόστος να εκτινάσσεται κατά περίπου 100 εκατομμύρια £ (109 εκατομμύρια δολάρια) φέτος, τροφοδοτώντας τις ανησυχίες της πλειοψηφίας των κατασκευαστών για το μέλλον των δραστηριοτήτων τους, σύμφωνα με έρευνα της Εταιρείας Κατασκευαστών Αυτοκινήτων και Εμπόρων.

Οι υψηλότεροι λογαριασμοί ενέργειας οδήγησαν εννέα στις 10 αυτοκινητοβιομηχανίες να μετακυλίσουν το αυξανόμενο κόστος στους πελάτες, ενώ πολλές έχουν καθυστερήσει ή ακυρώσει σημαντικές επενδύσεις.

Η παραγωγή αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε για τέταρτο συνεχόμενο μήνα τον Αύγουστο, αν και η παραγωγή παρέμεινε 46 τοις εκατό κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα, ανέφερε η SMMT την Πέμπτη.

«Η αυξανόμενη παραγωγή αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο για ακόμα ένα μήνα είναι καλό νέο, μαρτυρώντας τομεακές προσπάθειες για να ξεπεραστούν οι ελλείψεις της εφοδιαστικής αλυσίδας, το επισκιάζει ένα εξαιρετικά σκληρό και αβέβαιο περιβάλλον», δήλωσε ο Mike Hawes, Διευθύνων Σύμβουλος της SMMT.

«Οι όγκοι μειώθηκαν δραματικά και οι εταιρείες πρέπει να λάβουν δραστικά μέτρα για να προστατεύσουν τις επιχειρήσεις τους μπροστά σε χιλιάδες προκλήσεις».

Σχεδόν το ένα τρίτο των αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν στη Βρετανία τον Αύγουστο ήταν είτε πλήρως ηλεκτρικά, είτε plug-in υβριδικά είτε πλήρως ή ήπια υβριδικά, καθώς η στροφή προς τα EV επιταχύνεται.  Η παραγωγή πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων υπερδιπλασιάστηκε και τώρα αντιπροσωπεύει σχεδόν ένα στα 10 αυτοκίνητα που παράγονται, σύμφωνα με τα στοιχεία.

Οι μισοί από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που συμμετείχαν στην έρευνα ανησυχούσαν για την ικανότητά τους να προσλαμβάνουν προσωπικό σε μια εποχή που η μετάβαση προς οχήματα μηδενικών εκπομπών απαιτεί μεγαλύτερη επένδυση στις δεξιότητες και τις τεχνολογίες που απαιτούνται για αυτή.

Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου αγωνίζεται εδώ και χρόνια, χτυπημένη από κρίσεις που κυμαίνονται από το Brexit έως την πανδημία της COVID-19.

Η παγκόσμια έλλειψη τσιπ που εμπόδισε την παραγωγή τα τελευταία δύο χρόνια υποχωρεί, αλλά ο ταχύτερος πληθωρισμός και η επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης παρουσιάζουν νέα εμπόδια.