Οδηγούμε στην Ελλάδα το Audi Q4 e-tron: Ο εξηλεκτρισμός των compact SUV (Φωτο)

Το πιο προσιτό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στη γκάμα της Audi γράφει τα πρώτα – μηδενικών ρύπων – χιλιόμετρα στους ελληνικούς δρόμους

Το νέο μέλος της οικογένειας e-tron της Audi συστήνει την ηλεκτροκίνηση σε ένα πιο ευρύ κοινό από το μεγάλο SUV e-tron και το σπορ e-tron GT. To Q4 e-tron απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα SUV με compact εξωτερικές διαστάσεις αλλά χώρους από μεγαλύτερη κατηγορία, το οποίο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας και χωρίς η τιμή του να είναι απαγορευτική, τουλάχιστον για ένα μέρος του καταναλωτικού κοινού: η βασική του έκδοση Q4 e-tron 35 κοστίζει 44.900 ευρώ και υποχωρεί κάτω από τα 40.000 ευρώ με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Το Q4 e-tron είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία στην έκδοση αμαξώματος SUV, με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται για τους μήνες του φθινοπώρου. Θα ακολουθήσει προς τα τέλη του έτους η έναρξη παραγγελιών για την coupe έκδοση Q4 Sportback e-tron, με επιπλέον κόστος περίπου 2.000 ευρώ.

Σε σύντομη διαδρομή στην Αττική είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε την πρώτη «γεύση» επί ελληνικού εδάφους, σχετικά με την λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης και την τεχνολογία την οποία «κουβαλά» το Q4 e-tron.

Μικρομεσαίο απέξω, μεγάλο από μέσα

Με μήκος στα 4,59 μέτρα, το Q4 e-tron είναι κατά 30 εκατ. μικρότερο σε μέγεθος από το e-tron. Παρά τις compact εξωτερικές διαστάσεις του, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Audi προσφέρει χώρους που συναντάμε σε μεγαλύτερα SUV. Και αυτό το επιτυγχάνει χάρη στη χρήση της αποκλειστικής για ηλεκτρικά μοντέλα πλατφόρμας MEB του Volkswagen Group, τη σχεδίαση της καμπίνας των επιβατών και την τοποθέτηση των τροχών στις άκρες του αμαξώματος. Το μεταξόνιο (2,76 μέτρα) όπως και το πορτμπαγκάζ (520 λίτρα στο Q4 e-tron και 535 λίτρα στο Q4 Sportback e-tron) καλύπτουν τις ανάγκες μεταφοράς μιας οικογένειας.

Για πρώτη φορά, η Audi δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε 4 συνδυασμούς της φωτεινής υπογραφής που προσφέρουν οι προβολείς LED, κάνοντας το δικό του Q4 e-tron να ξεχωρίζει από μακριά. Οι δυναμικές γραμμές στο αμάξωμα, οι κολόνες Α με την μεγάλη κλίση και τα φουσκωμένα φτερά συνθέτουν την εικόνα του Q4 e-tron, ενώ επιπλέον η κλίση της οροφής προς τα πίσω και η χαμηλά τοποθετημένη αεροτομή τονίζουν το χαρακτήρα του Sportback.

Η σχεδίαση του Q4 e-tron έγινε όχι μόνο για να εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά, αλλά και για πιο πρακτικούς (αεροδυναμικούς) λόγους, που συνεισφέρουν σημαντικά στην αύξηση αυτονομίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενώ περιορίζουν και το θόρυβο κατά την κίνηση σε υψηλές ταχύτητες. Χαρακτηριστικό σημείο στο εμπρός μέρος είναι η μεγάλη κάθετη μάσκα με την κλειστή γρίλια και το μαύρο πλαίσιο που εκτείνεται έως τα φωτιστικά σώματα. Ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας (0,28 στο Q4 e-tron και 0,26 στο Sportback) και τα αεροδυναμικά βοηθήματα προσφέρουν έως 52 χλμ. με μία φόρτιση της μπαταρίας.

 

Ένας νέος, ψηφιακός, κόσμος

Στραμμένο ελαφρά προς τον οδηγό, το ψηφιακό ταμπλό του Q4 e-tron δίνει την αίσθηση ενός πιλοτηρίου. Αποτελείται από την οθόνη 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων ΜΜΙ (διαθέσιμη θα είναι και μία μεγαλύτερη, διαγωνίου 11,6 ιντσών). Το νέας γενιάς τιμόνι, με επίπεδο πάνω και κάτω μέρος της στεφάνης, ενσωματώνει κουμπιά αφής για εύκολη διαχείριση μίας σειράς λειτουργιών από τον οδηγό.

Τεχνολογικό highlight είναι το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, το οποίο απολαύαμε στο σκοτεινό περιβάλλον της νυχτερινής Αθήνα. Τα σύμβολα πλοήγησης και οι λοιπές πληροφορίες προβάλλονται σε μεγάλο εύρος του παρμπρίζ και εμφανίζονται σαν να «επιπλέουν» στο δρόμο, με στόχο την μικρότερη δυνατή απόσπαση της προσοχής του οδηγού. Πέρα από το στάνταρ σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ΜΜΙ, προαιρετικά διαθέσιμα είναι τα MMI plus και MMI pro. Το Audi connect παρέχει διαδικτυακές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού διαδρομών με συνυπολογισμό των σημείων φόρτισης. Προσφέρεται ασύρματη σύνδεση smartphone με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ προαιρετικό είναι το premium σύστημα ήχου από την εταιρεία Sonos.

 

Με κίνηση πίσω ή σύστημα quattro

Προφέροντας τρεις παραλλαγές για το Q4 e-tron, η Audi επιχειρεί να «απαντήσει» σε όσους θέλουν αυξημένη αυτονομία ή επιλέγουν επιδόσεις με την ασφάλεια της τετρακίνησης. Η βασική έκδοση e-tron 35 φέρει ηλεκτροκινητήρα ισχύος 170 ίππων και κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ η μεσαία Q4 e-tron 40 εφοδιάζεται με μοτέρ 204 ίππων (επίσης πισωκίνητο). Το κορυφαίο Q4 e-tron 50 quattro φέρει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες (μόνιμου μαγνήτη ο πίσω και επαγωγικός ο εμπρός), με τη μέγιστη ισχύ να ανέρχεται σε 299 ίππους, συνδυασμένη με τετρακίνηση. Η πρώτη έκδοση έχει μπαταρία 52 kWh που χαρίζει αυτονομία έως 341 χλμ. στο SUV και έως 349 χλμ. στο Sportback, ενώ η μεγάλη των 77 kWh δίνει πλήρως φορτισμένη έως 520 χλμ. Η δυνατότητα ταχυφόρτισης σε υποδομή 125 kW, χαρίζει επιπλέον αυτονομία περίπου 130 χλμ. σε μόλις δέκα λεπτά (στον κύκλο WLTP).

 

Παίζοντας με τα paddles

Εκεί όπου στα σπορ αυτοκίνητα με αυτόματα κιβώτια υπάρχουν οι διακόπτες για τη χειροκίνητη αλλαγή σχέσεων, πίσω από το τιμόνι δηλαδή, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν τα paddles για την αλλαγή του επιπέδου ανάκτησης ενέργειας. Βάζουν δηλαδή τον οδηγό στο… παιχνίδι, αυξάνοντας το ρόλο του στη λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης και διαχείρισης της ενέργειας. Για την ανάκτηση κατά το ρολάρισμα του αυτοκινήτου (coasting) μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε τρία προγράμματα, ενώ αν φέρεις τον επιλογέα στη θέση Β η επιβράδυνση είναι πιο έντονη και η ανάκτηση ενέργειας μεγαλύτερη (σε αυτή την περίπτωση απενεργοποιείται η λειτουργία των paddles).

Στο δρόμο το Q4 e-tron εμφανίζει όλα τα πλεονεκτήματα που του χαρίζει η πλατφόρμα ΜΕΒ αλλά και το επίπεδο ποιότητας που χαρακτηρίζει κάθε Audi. Εξαιρετική άνεση, ποιότητα κύλισης και άμεση απόκριση στο γκάζι από το ισχυρό μοτέρ των 204 ίππων, το οποίο έφερε το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας, στην έκδοση e-tron 40. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 5 προγράμματα οδήγησης: Comfort, Auto, Efficiency (σε ταχύτητες έως 130 χλμ/ώρα), Individual, Dynamic, ενώ ένα επιπλέον πρόγραμμα, το Off Road, είναι διαθέσιμο στην έκδοση quattro.

Τα επίπεδα πρόσφυσης είναι υψηλά, με τις κλίσεις περιορισμένες, χάρη και στο χαμηλό κέντρο βάρους που επιτυγχάνεται από την τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα. Η ανάρτηση του ηλεκτρικού SUV αποτελείται από γόνατα McPherson μπροστά και πέντε συνδέσμων πίσω. Προαιρετική είναι η σπορ ανάρτηση (στάνταρ στην έκδοση εξοπλισμού S line), ενώ το Audi drive select είναι στο βασικό εξοπλισμό του Sportback.

Η τιμή του Q4 e-tron έχει τις… ρίζες της στην ποιότητα της Audi και την τεχνολογία (τόσο ηλεκτροκίνησης, όσο και συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού) που φέρει. Για όσους το εξετάζουν ως το κύριο αυτοκίνητο μίας οικογένειας, το σημαντικότερο εμπόδιο είναι η απουσία επαρκούς δικτύου ταχυφορτιστών στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους.

 

 

Πηγή: motorone.gr