Νίκος Μιχαλόπουλος
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group, Oliver Zipse, δεν είναι υπέρμαχος της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης και έχει ξεκαθαρίσει τη θέση του αρκετές φορές στο παρελθόν.
Στις αρχές Φεβρουαρίου, το ανώτερο στέλεχος είπε σε μια ομάδα πολιτικών στη Γερμανία ότι η κατάργηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης πρέπει να γίνει σταδιακά, προσθέτοντας ότι η πολύ σύντομη εγκατάλειψη των θερμικών κινητήρων θα έβλαπτε το παγκόσμιο μερίδιο αγοράς της BMW και άλλων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών και δεν «θα βοηθούσε ουσιαστικά το κλίμα».
Μιλώντας στην προγραμματισμένη συνέντευξη τύπου στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης την περασμένη εβδομάδα, ο Oliver Zipse έθιξε για άλλη μια φορά αυτό το θέμα. Είπε ότι υπάρχει ακόμα μια αγορά για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, προειδοποιώντας ότι οι εταιρείες δεν πρέπει να εξαρτώνται υπερβολικά από ορισμένες επιλεγμένες χώρες εστιάζοντας μόνο στα ηλεκτρικά οχήματα. Τόνισε επίσης το γεγονός ότι η Κίνα ελέγχει το μεγαλύτερο μέρος της προμήθειας πρώτων υλών για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων.
«Όταν εφαρμόζουμε την τεχνολογία που βγαίνει σε συνδυασμό με την προώθηση των EV, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί γιατί ταυτόχρονα αυξάνεται η εξάρτηση από πολύ λίγες χώρες. Εάν κάποιος δεν μπορεί να αγοράσει ένα EV για κάποιο λόγο αλλά χρειάζεται ένα αυτοκίνητο, θα προτιμούσε να συνεχίζει να οδηγεί το παλιό του αυτοκίνητο για πάντα; Εάν δεν πουλάμε πια αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, κάποιος άλλος θα το κάνει».
Σύμφωνα με τον Zipse, η προσφορά πιο αποδοτικών αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι σημαντική τόσο από άποψη κέρδους όσο και από περιβαλλοντική άποψη. Επισήμανε τα κενά στις υποδομές φόρτισης και την υψηλή τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων ως εμπόδια στην πορεία των ηλεκτρικών οχημάτων που κυριαρχούν στην παγκόσμια αγορά.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW πιστεύει ότι οι εταιρείες πρέπει επίσης να εστιάζουν στις υψηλές τιμές ενέργειας και πρώτων υλών, λαμβάνοντας υπόψη τους τις πιο αποτελεσματικές λύσεις για την παραγωγή τους καθώς και να επιταχύνουν τις προσπάθειες ανακύκλωσης για να μειώσουν το κόστος.
Αναφορικά με την ενεργειακή κρίση δήλωσε: «Υπάρχει αιχμή τώρα, μπορεί να μην παραμείνουν στην κορυφή, αλλά δεν θα επιστρέψουν στις προηγούμενες τιμές. Το πόση ενέργεια χρειάζεστε και χρησιμοποιούμε είναι σημαντική, όπως και η κυκλική οικονομία, για περιβαλλοντικούς αλλά ακόμη περισσότερο για οικονομικούς λόγους».
Ο Oliver Zipse έχει αντιταχθεί εδώ και καιρό στην ολική απαγόρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές αυξάνουν την πίεση στην αυτοκινητοβιομηχανία να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της. Είναι υπέρμαχος του να αφήνει τη ζήτηση της αγοράς να αποφασίσει εάν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει ακόμη μέλλον, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες βελτιώνουν συνεχώς αυτήν την τεχνολογία για να την κάνουν πιο φιλική προς το περιβάλλον.