Quantcast

Νέα Mercedes-Benz C-Class: Η τεχνολογία συναντά την άνεση

Η νέα C-Class είναι ήδη διαθέσιμη για test drive στις εκθέσεις των Εξουσιοδοτημένων Διανομέων της Mercedes-Benz

Η ιστορία της C-Class αρχίζει το 1982, όταν έγινε το λανσάρισμα της 190 στην μεσαία κατηγορία. Καθώς ήταν το μικρότερο μοντέλο τότε στην οικογένεια της Mercedes-Benz, κέρδισε σύντομα το προσωνύμιο «Baby Benz». Σχεδόν τέσσερις δεκαετίες αργότερα και έχοντας καταγράψει πάνω από 10 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, η C-Class εξακολουθεί να αποτελεί πυλώνα για την Mercedes-Benz, όντας πιο ώριμη από ποτέ.

 

 

Η νέα C-Class είναι ήδη διαθέσιμη για test drive στις εκθέσεις των Εξουσιοδοτημένων Διανομέων της Mercedes-Benz, σε Sedan και Estate εκδόσεις. Ακολουθώντας τη στρατηγική της μάρκας με το αστέρι στην μάσκα, η νέα C-Class κυκλοφορεί με πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων. Με ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt, περιορίζει το αποτύπωμά της στο περιβάλλον, στο δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση.

Σπορ και ταυτόχρονα κομψή
Η σχεδίαση και οι δυναμικές αναλογίες προσδίδουν στη νέα C-Class την αίσθηση ότι βρίσκεται σε κίνηση ακόμη και όταν είναι σε στάση. Σε αυτό συμβάλλουν το σπορ καπό με τις έντονες προεξοχές, ο κοντός εμπρός πρόβολος, το μακρύ μεταξόνιο και ο πίσω πρόβολος, καθώς και η μετατόπιση της καμπίνας των επιβατών προς τα πίσω.

 

Εξωτερικά, στο εμπρός τμήμα δεσπόζει η χαρακτηριστική επένδυση της γρίλιας, με το αστέρι να κυριαρχεί στο κέντρο. Η σχεδίαση του πίσω τμήματος είναι χαρακτηριστική ενός sedan της Mercedes-Benz, με τα πίσω φώτα να μαγνητίζουν τα βλέμματα, καθώς απέκτησαν σχεδίαση δύο τμημάτων για πρώτη φορά στη C-Class Sedan.

Στο εσωτερικό της νέας C-Class είναι ακόμη πιο έντονη η αίσθηση της πολυτέλειας, με στοιχεία από τη νέα S-Class. Το ταμπλό είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα: το επάνω τμήμα διαθέτει νέους, επίπεδους στρογγυλούς αεραγωγούς που θυμίζουν τα αεροδυναμικά καλύμματα των κινητήρων αεροσκαφών, ενώ το κάτω τμήμα συνίσταται σε μια ενιαία επιφάνεια με πολυτελή διακοσμητικά στοιχεία, η οποία εκτείνεται ομοιόμορφα από την κεντρική κονσόλα μέχρι το ταμπλό οργάνων χωρίς καμία παρεμβολή. Η έμφαση στον οδηγό αναδεικνύει τη σπορ σχεδίαση: το ταμπλό οργάνων και η κεντρική οθόνη έχουν μία ελαφριά κλίση έξι μοιρών προς τον οδηγό.

Η στροφή προς την ψηφιοποίηση αντανακλάται και στην κεντρική οθόνη αφής, τεχνολογίας OLED. Δίνει την αίσθηση ότι αιωρείται πάνω από την επιφάνεια της κονσόλας και προσφέρει τον πλήρη και εύκολο έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου. Όπως το ταμπλό, έτσι και η οθόνη έχει ελαφριά κλίση κατά 6 μοίρες προς τον οδηγό.

Το πλήρως ψηφιακό ταμπλό με οθόνη 12,3 ιντσών (31,2 cm) για τον πίνακα οργάνων και 11,9 ιντσών (30,2 cm) για το σύστημα πολυμέσων, περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό της νέας C-Class. Από κοινού, προσφέρουν μια ολοκληρωμένη αισθητική εμπειρία. Η εμφάνισή τους μπορεί να εξατομικευθεί επιλέγοντας ανάμεσα σε τρία στιλ ενδείξεων και τρεις τρόπους λειτουργίας. Σε συνδυασμό με οποιαδήποτε γραμμή εξοπλισμού, ο βασικός εξοπλισμός της νέας C-Class περιλαμβάνει ατμοσφαιρικό φωτισμό με οπτικές ίνες.

Ο προαιρετικός εξοπλισμός περιλαμβάνει την λειτουργία Augmented Video. Μια κάμερα καταγράφει το περιβάλλον μπροστά από το όχημα και οι εικόνες που καταγράφονται εν κινήσει προβάλλονται στην κεντρική οθόνη. Επιπλέον, εικονικά αντικείμενα, πληροφορίες και δείκτες προβάλλονται πάνω στην εικόνα βίντεο. Μεταξύ αυτών, σήματα κυκλοφορίας, βέλη κατεύθυνσης, συστάσεις αλλαγής λωρίδας και αριθμοί οδών. Έτσι, διευκολύνεται σημαντικά η πλοήγηση, ειδικά σε αστικές περιοχές. Το προαιρετικό έγχρωμο Head-up display προβάλλει στον οδηγό εικόνα 29,5 ιντσών, που αιωρείται πάνω από το καπό, σε απόσταση περίπου 4,5 μέτρων.

MBUX τελευταίας γενιάς: Μαθαίνει από εσένα και αντιδρά ανάλογα
Το εσωτερικό της νέας C-Class δεν είναι μόνο πολυτελές και ψηφιακό. Είναι και έξυπνο. Όπως στη νέα S-Class, έτσι και εδώ κάνει την εμφάνισή της η δεύτερη γενιά του MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Τόσο το hardware όσο και το λογισμικό έχουν κάνει άλματα προόδου. Επιπλέον, οι φωτεινές εικόνες των οθονών LCD διευκολύνουν τον έλεγχο των λειτουργιών οχήματος και ανέσεων, ενώ η απόκριση της οθόνης είναι ακόμη πιο γρήγορη από την προηγούμενη γενιά τηλεματικής, ακόμα και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

 

Εκτός από το Mercedes me PIN που διατίθεται στο βασικό εξοπλισμό, υψηλό επίπεδο ασφάλειας των δεδομένων στο αυτοκίνητο εγγυάται πλέον μια σειρά από νέες αλληλοσυνδεόμενες λειτουργίες επαλήθευσης ταυτότητας, όπως το δακτυλικό αποτύπωμα. Με το προσωπικό προφίλ, το οποίο μεταφέρεται πολύ εύκολα σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο με λειτουργικό σύστημα NTG7, ο οδηγός θα απολαμβάνει ανά πάσα στιγμή μία εξατομικευμένη εμπειρία οδήγησης. Τέλος όλες οι λειτουργίες του μενού υποστηρίζονται και στα ελληνικά (εκτός από τις φωνητικές εντολές). Εμπιστευτικές πληροφορίες, όπως η διεύθυνση σπιτιού και γραφείου, οι προτιμήσεις ψυχαγωγίας, η λίστα κλήσεων κ.λπ. προστατεύονται με PIN ή δακτυλικό αποτύπωμα.

Τέλος, με βάση τη συμπεριφορά και τις συνήθειες του οδηγού, παρέχονται εξατομικευμένες συστάσεις (συχνές διαδρομές, συχνές κλήσεις, αγαπημένη μουσική, κ.λπ.). Αυτά τα χαρακτηριστικά άνεσης, όπως η πηγή ήχου, οι ρυθμίσεις καθίσματος ή οι ρυθμίσεις κλιματισμού, δεν χρειάζονται επαλήθευση ταυτότητας.

Hey Mercedes: ο προσωπικός βοηθός που αντιδρά στη φωνή σου
Η φωνητική υποβοήθηση που ενεργοποιείται με τη φράση «Hey Mercedes» γίνεται ακόμη πιο διαδραστική. Επίσης μπορεί να μαθαίνει, μέσω της ενεργοποίησης των online υπηρεσιών στην εφαρμογή Mercedes me App. Επιπλέον, ορισμένες ενέργειες μπορούν να πραγματοποιούνται ακόμη και χωρίς να πείτε «Hey Mercedes» για ενεργοποίηση, όπως η απάντηση σε τηλεφωνική κλήση. Η φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» είναι επίσης σε θέση να επεξηγήσει τις λειτουργίες του οχήματος, όπως για παράδειγμα τη σύνδεση του smartphone μέσω Bluetooth ή την εύρεση του κουτιού πρώτου βοηθειών στο αυτοκίνητο. Μπορεί μάλιστα να αναγνωρίζει τους επιβάτες του αυτοκινήτου από τις φωνές τους.

Ένα juke box μέσα στο αυτοκίνητο: επιλογή ανάμεσα από εκατομμύρια τραγούδια
Με την υπηρεσία «Online μουσική», η Mercedes-Benz ενσωματώνει πλήρως τις πιο γνωστές υπηρεσίες streaming μουσικής στο σύστημα infotainment MBUX. Το MBUX προσφέρει πρόσβαση στο προσωπικό προφίλ χρήστη των συνδεδεμένων παρόχων μουσικής, εξασφαλίζοντας έτσι την πλήρη πρόσβαση των πελατών στα αγαπημένα τους τραγούδια και τις λίστες αναπαραγωγής τους, ενώ παράλληλα τους δίνει την ευκαιρία να ανακαλύψουν εκατομμύρια τραγούδια και επιμελημένες λίστες αναπαραγωγής. Ο χειρισμός γίνεται διαισθητικά με τη φωνητική υποβοήθηση MBUX «Hey Mercedes», τα πλήκτρα ελέγχου αφής στο τιμόνι ή απευθείας από την οθόνη.

«Over-the-air» (ΟΤΑ): Ενημερώσεις λογισμικού χωρίς επίσκεψη στο συνεργείο
Μόλις γίνει διαθέσιμη μια νέα ενημέρωση από τη Mercedes-Benz, εμφανίζεται ένα μήνυμα στο MBUX. Η ενημέρωση λαμβάνεται και εγκαθίσταται στο παρασκήνιο, έως ότου ο χρήστης συμφωνήσει για την ενεργοποίησή της, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να είναι πάντα ενημερωμένο. Επιπλέον, μέσω ενημερώσεων OTA, είναι δυνατή η εκ των υστέρων εγκατάσταση σε αυτοκίνητα που έχουν ήδη πωληθεί, λειτουργιών που δεν έχουν ακόμη εφευρεθεί. Για τη μεταφορά των δεδομένων, η Mercedes-Benz βασίζεται στην τεχνολογία κινητής επικοινωνίας και στη μονάδα επικοινωνίας υψηλών προδιαγραφών ασφαλείας που είναι εγκατεστημένη στο αυτοκίνητο.

Ένας άλλος τρόπος να διασφαλιστεί η πάντα ενημερωμένη και κορυφαία εμπειρία του χρήστη είναι η αγορά νέων υπηρεσιών από το Mercedes me Store, π.χ. υπηρεσιών streaming μουσικής ή του In-Car Office. Επίσης, μέσω του Mercedes me Store είναι εφικτή η ανανέωση ή η προσθήκη νέων online συνδρομητικών υπηρεσιών.

Σύγχρονοι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου με υβριδική τεχνολογία
Ακολουθώντας τον συστηματικό εξηλεκτρισμό και το ευφυές downsizing (μείωση κυβισμού) των κινητήρων, η νέα C-Class θέτει νέα πρότυπα στον τομέα της αποδοτικότητας. Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει αποκλειστικά τετρακύλινδρα σύνολα από την τρέχουσα οικογένεια FAME (Family of Modular Engines).

 

Πέρα από την παρουσία turbo, οι κινητήρες βενζίνης και diesel της νέας C-Class διαθέτουν ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) για έξυπνη υποβοήθηση στις χαμηλές στροφές. Το ήπιο υβριδικό σύστημα δεύτερης γενιάς εξασφαλίζει την εξαιρετική απόδοση ισχύος. Το ISG χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt που προσφέρει λειτουργίες όπως ελεύθερη κύλιση, ενίσχυση ή ανάκτηση ενέργειας και συμβάλλει στη σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου. Με το σύστημα αυτό η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πολύ γρήγορα και άνετα, με αποτέλεσμα η λειτουργία Start/Stop να μην γίνεται σχεδόν καθόλου αντιληπτή από τον οδηγό, όπως και η μετάβαση από την κύλιση με τον κινητήρα απενεργοποιημένο έως την έντονη επιτάχυνση με τον κινητήρα σε λειτουργία. Στο ρελαντί, η έξυπνη αλληλεπίδραση ανάμεσα στο ISG και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης διασφαλίζει μία εξαιρετικά ομαλή λειτουργία.

 

Ο κατάλληλος… σύμμαχος: Στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9G-TRONIC
Το 9G-TRONIC εξελίχθηκε για την προσαρμογή της ενσωματωμένης μίζας-δυναμό και τοποθετείται σε όλες τις εκδόσεις της νέας C-Class. Ο ηλεκτροκινητήρας, τα ηλεκτρονικά συστήματα και το ψυγείο κιβωτίου ταχυτήτων έχουν πλέον μετακινηθεί μέσα ή προς το κιβώτιο ταχυτήτων. Τα προηγουμένως απαραίτητα καλώδια έχουν καταργηθεί, γεγονός που προσφέρει πλεονεκτήματα όσον αφορά στον χώρο που χρειαζόταν για την τοποθέτησή τους και το βάρος. Επιπλέον, έχει αυξηθεί η αποδοτικότητα του κιβωτίου ταχυτήτων, μεταξύ άλλων, χάρη στη βελτιστοποιημένη συνεργασία με την ηλεκτρική πρόσθετη αντλία λαδιού, η οποία μειώνει την ισχύ τροφοδοσίας της μηχανικής αντλίας κατά 30 τοις εκατό. Ακόμη, χρησιμοποιείται μια νέα γενιά του πλήρως ενσωματωμένου συστήματος ελέγχου κιβωτίου ταχυτήτων με πολυπύρηνο επεξεργαστή, καθώς και νέα σχεδίαση και τεχνολογία συνδεσιμότητας. Εκτός από την αυξημένη υπολογιστική ισχύ, ο αριθμός ηλεκτρικών διεπαφών (interfaces) έχει μειωθεί δραστικά, ενώ το σύστημα ελέγχου κιβωτίου ταχυτήτων ζυγίζει 30 τοις εκατό λιγότερο.

Επιπλέον, η τετρακίνηση 4MATIC έχει αναβαθμιστεί και το σύστημα κίνησης στους μπροστινούς τροχούς επιτρέπει τη μετάδοση υψηλότερης ροπής με ιδανική κατανομή των φορτίων αξόνων, για δυναμική οδήγηση. Συν τοις άλλοις, παρουσιάζει ένα σημαντικό πλεονέκτημα βάρους συγκριτικά με την προηγούμενη σειρά, συμβάλλοντας στη μείωση του CO2. Οι τεχνικοί μπόρεσαν να μειώσουν και τις απώλειες τριβής στο νέο κιβώτιο διανομής, το οποίο επιπρόσθετα διαθέτει κλειστό κύκλωμα λαδιού και δεν απαιτεί πρόσθετα μέτρα ψύξης.

Νέα ανάρτηση και τετραδιεύθυνση: Άνεση και ευελιξία σε κάθε διαδρομή
Τα βασικά εξαρτήματα της νέας, δυναμικά σχεδιασμένης ανάρτησης είναι ένας νέος άξονας τεσσάρων συνδέσμων μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ο οποίος είναι τοποθετημένος σε υποπλαίσιο. Η νέα ανάρτηση αποτελεί τη βάση ώστε η νέα C-Class να παρέχει κορυφαία άνεση, ποιότητα κύλισης και μειωμένο θόρυβο, συνδυάζοντας αυτά τα στοιχεία με ευέλικτη οδική συμπεριφορά και οδηγική απόλαυση. Επιπλέον, η νέα C-Class διατίθεται προαιρετικά με συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση και σπορ ανάρτηση.

Το προαιρετικό σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης καθιστά τη νέα C-Class ευέλικτη ακόμη και στο ασφυκτικό περιβάλλον της πόλης. Η γωνία διεύθυνσης στον πίσω άξονα κατά 2,5 μοίρες, μειώνει τον κύκλο στροφής κατά 43 εκατοστά στα 10,64 μέτρα, καθιστώντας εύκολες τις μανούβρες. Σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ/ώρα, οι πίσω τροχοί στρίβουν στην ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός, αυξάνοντας τη σταθερότητα και την ασφάλεια του αυτοκινήτου.

Συστήματα υποβοήθησης του οδηγού: Χέρι βοηθείας σε κάθε δύσκολη κατάσταση
Σε σχέση με την προκάτοχό της, η νέα γενιά της C-Class διαθέτει πρόσθετες και προηγμένες λειτουργίες, οι οποίες ξεκουράζουν τον οδηγό σε καθημερινές καταστάσεις, φροντίζοντας για πιο άνετη και ασφαλή οδήγηση. Όταν προκύπτει κίνδυνος, τα συστήματα υποβοήθησης μπορούν να αντιδρούν σε επικείμενες συγκρούσεις ανάλογα με τις απαιτήσεις. Η αρχή λειτουργίας των συστημάτων απεικονίζεται στην οθόνη οδηγού με μία νέα φιλοσοφία ενδείξεων.

Ενδεικτικά, το Active Distance Assist DISTRONIC διατηρεί σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Όχι μόνο στον αυτοκινητόδρομο, αλλά σε επαρχιακό οδικό δίκτυο, ακόμη και εντός της πόλης. Πλέον αντιδρά σε σταματημένα οχήματα ακόμη και σε ταχύτητες έως 100 χλμ/ώρα. Το Active Steering Assist βοηθά τον οδηγό να παραμένει στη λωρίδα κυκλοφορίας, σε ταχύτητες έως 210 χλμ/ώρα. Η κάμερα 360 μοιρών «διαβάζει» συνεχώς το δρόμο, ακόμη και σε σημεία με συνεχείς στροφές. Το Traffic Sign Assist «σκανάρει» την οδική σήμανση, ακόμη και σε σημεία όπου γίνονται έργα ή ισχύουν περιορισμοί ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες.

Πιο πλούσια από ποτέ: Ο βασικός εξοπλισμός της νέας C-Class στην Ελλάδα
Η νέα C-Class διατίθεται στη χώρα μας με υπερπλήρη εξοπλισμό άνεσης, συνδεσιμότητας και ασφάλειας. Σε αυτόν περιλαμβάνονται:

Σχεδιαστική γραμμή Avantgarde

Πακέτο άνεσης καθισμάτων

Μπροστινά θερμαινόμενα καθίσματα

Πακέτο στάθμευσης με κάμερα οπισθοπορείας

MBUX Navigation Premium

Οθόνη οδηγού 12.3 ιντσών

Κεντρική οθόνη 11.9 ιντσών

Ενεργό σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας

Ρεζερβουάρ καυσίμου αυξημένης χωρητικότητας

Αυτόματο σύστημα κλιματισμού THERMATIC με 2 ζώνες κλιματισμού

Πακέτο USB

Δερμάτινο τιμόνι

Πακέτο καθρεπτών

Ψηφιακό ραδιόφωνο

Ατμοσφαιρικός φωτισμός

Οσφυϊκή στήριξη 4 κατευθύνσεων

Αναδιπλούμενη πλάτη πίσω καθίσματος

Ασύρματη φόρτιση

Προβολείς LED High Performance

Προσαρμοζόμενο σύστημα υποβοήθησης φώτων μεγάλης σκάλας

Ενσωμάτωση smartphone

Αισθητήρας δακτυλικών αποτυπωμάτων

Ζάντες αλουμινίου 17”

 

Πηγή: motorone.gr