Quantcast

Μειώνεται συνεχώς το κόστος των μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η τεχνολογία και το κόστος των μπαταριών είναι οι δύο από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες που θα επηρεάσουν το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η τεχνολογία και το κόστος των μπαταριών είναι οι δύο από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες που θα επηρεάσουν το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε ότι αφορά το κόστος λοιπόν οι ενδείξεις είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές καθώς τα στοιχεία δείχνουν μια συνεχή πτωτική πορεία η οποία αναμένεται να συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό και στο μέλλον.

 

 

Η εξέλιξη της τεχνολογίας αλλά και η σημαντική αύξηση της κλίμακας παραγωγής είναι οι βασικοί πυλώνες για την μείωση του κόστους. Αυτή τη στιγμή, ο άμεσος και εφικτός στόχος, είναι τα 86,5 ευρώ (100 δολάρια) ανά kWh, τιμή η οποία αναμένεται να βοηθήσει στην δημιουργία πιο προσιτών για το ευρύ κοινό ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Έκθεση του Γραφείου Τεχνολογίας Οχημάτων του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ, αναφέρει πως το κόστος μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου ηλεκτρικού αυτοκινήτου μειώθηκε κατά 87% μεταξύ του 2008 και του 2021.

 

Φυσικά, αυτή η μείωση είναι τεράστια για ένα χρονικό διάστημα που δεν ξεπερνά τα 13 χρόνια. Σήμερα είμαστε στα επίπεδα των 136 ευρώ ανά kWh της χρησιμοποιήσιμης χωρητικότητας της μπαταρίας, ενώ το 2008, το αντίστοιχο κόστος ήταν 1.070 ευρώ. Το γεγονός πως μόλις σε δύο χρόνια σημειώθηκε μείωση από τα 170 στα 136 ευρώ ανά kWh, είναι ενδεικτικό της ταχύτητας με την οποία εξακολουθεί να πέφτει το κόστος παραγωγής.
Ακόμα βέβαια υπάρχουν πολλά πεδία της παραγωγικής διαδικασίας και της εξέλιξης του προϊόντος που μπορούν να βελτιωθούν, με μερικά από αυτά να είναι η χημεία των μπαταριών, οι νέες συστοιχίες, καθώς και η ακόμα μεγαλύτερη κλίμακα παραγωγής. Με την εξέλιξη όλων των παραπάνω, θα δούμε στο άμεσο μέλλον πολύ καλύτερη εικόνα σε επίπεδο κόστους για την παραγωγή των ηλεκτρικών, που κάποια στιγμή θα μεταφερθεί και στη λιανική τιμή των οχημάτων.