Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) πραγματοποίησε μια νέα ανάλυση δεδομένων για τα σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία δείχνει πως οι μισοί σταθμοί φόρτισης συγκεντρώνονται μόνο σε δύο χώρες – την Ολλανδία (90.000 φορτιστές) και τη Γερμανία (60.000).
Αυτές οι δύο χώρες αποτελούν λιγότερο από το 10% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ. Το άλλο μισό όλων των φορτιστών είναι διασκορπισμένο στις υπόλοιπες 25 χώρες, καλύπτοντας το 90% της επιφάνειας της περιοχής.
Το χάσμα μεταξύ των χωρών από την κορυφή προς στο κάτω μέρος της κατάταξης είναι τεράστιο. Η Ολλανδία –η χώρα με τις περισσότερες υποδομές– έχει σχεδόν 1.600 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης από τη χώρα με τις λιγότερες υποδομές (Κύπρος, με μόλις 57 σημεία φόρτισης). Πράγματι, μόνο οι Ολλανδοί έχουν τόσους φορτιστές όσο 23 κράτη μέλη μαζί.
Όσον αφορά την κατανομή των υποδομών, υπάρχει σαφής διαχωρισμός μεταξύ των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, αφενός, και των χωρών της Δυτικής Ευρώπης, αφετέρου. Για παράδειγμα, μια μεγάλη χώρα όπως η Ρουμανία –κάπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία– έχει μόνο το 0,4% όλων των σημείων φόρτισης της ΕΕ.
Αν και έχει σημειωθεί μεγάλη αύξηση στον αριθμό των σημείων φόρτισης στην ΕΕ τα τελευταία πέντε χρόνια (+180%), ο συνολικός αριθμός (307.000) υπολείπεται κατά πολύ από αυτό που απαιτείται.
Για να επιτευχθούν οι στόχοι CO2, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να αυξηθούν μαζικά σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Μια πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι έως το 2030 θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση του CO2 κατά 55% για τα αυτοκίνητα – που σημαίνει ότι πρέπει να δούμε πάνω από 22 φορές ανάπτυξη σε λιγότερο από 10 χρόνια.
Ο κανονισμός για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων (AFIR) – που προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πέρυσι – έχει σκοπό να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της κατάστασης. Ωστόσο, το επίπεδο φιλοδοξίας του είναι εντελώς ανεπαρκές, σύμφωνα με την ACEA.
«Ενώ ορισμένες χώρες προχωρούν μπροστά σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη υποδομών, η πλειοψηφία υστερεί», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema. «Οι έντονες ανισότητες καταδεικνύουν την ανάγκη για ισχυρούς στόχους AFIR που να είναι εναρμονισμένοι σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ».
«Προτρέπουμε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να ενισχύσουν το AFIR ώστε να μπορέσει να επιτύχει τον στόχο της δημιουργίας ενός πυκνού ευρωπαϊκού δικτύου σταθμών φόρτισης, που εκτείνεται από βορρά προς νότο και από ανατολή προς δύση».
Top 5: Χώρες με τους περισσότερους φορτιστές
Ολλανδία (90.284)
Γερμανία (59.410)
Γαλλία (37.128)
Σουηδία (25.197)
Ιταλία (23.543)
Top 5: Χώρες με τους λιγότερους φορτιστές
Κύπρος (57)
Μάλτα (98)
Λιθουανία (207)
Εσθονία (385)
Λετονία (420)
Η χώρα μας βρίσκεται στην 22η θέση ή στην έκτη μετρώντας αντίστροφα, κάτω ακριβώς από την Εσθονία διαθέτοντας μόλις το 3,2% από τον συνολικό αριθμό φορτιστών της περιοχής
Δείτε την ανάλυση: