Η VW και η Mercedes υπογράφουν συμφωνία προμήθειας μπαταριών EV με τον Καναδά

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στοχεύουν να συντομεύσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού για τις εγκαταστάσεις τους στις ΗΠΑ και να αποφύγουν δυσκολίες που συνδέονται με τους δασμούς και τους φορολογικούς κανονισμούς

Νίκος Μιχαλόπουλος 

Ο Όμιλος Mercedes-Benz και ο Όμιλος Volkswagen υπέγραψαν συμφωνίες με την καναδική κυβέρνηση για να εξασφαλίσουν πρόσβαση στην μεγάλη αγορά του Καναδά για την εξασφάλιση βασικών υλικών μπαταριών όπως λίθιο, κοβάλτιο, νικέλιο και γραφίτης, καθώς οι γερμανικές εταιρείες ανταγωνίζονται για σπάνιες προμήθειες πρώτων υλών με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που μεταβαίνουν σε  ηλεκτρικά οχήματα.

Ο Markus Schaefer, επικεφαλής τεχνολογίας στη Mercedes-Benz, και ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Herbert Diess, ο οποίος θα αποχωρήσει από τη θέση του την 1η Σεπτεμβρίου, υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης με τον François-Philippe Champagne, ομοσπονδιακό υπουργό καινοτομίας, επιστήμης και βιομηχανίας, στο Τορόντο την Τρίτη.  πρωί.

Η υπογραφή των δύο συμφωνιών συνεργασίας για την αλυσίδα αξίας μπαταριών ακολούθησε τα σχόλια του Καναδού Πρωθυπουργού Τζάστιν Τριντό και του Γερμανού Καγκελάριου Όλαφ Σολτς σχετικά με την ανάγκη για μεγαλύτερη συνεργασία Καναδά-Γερμανίας καθώς η παγκόσμια αναταραχή πλήττει τις παραδοσιακές αλυσίδες εφοδιασμού.

«Αυτό που βιώνουμε αυτή τη στιγμή είναι μια τέλεια καταιγίδα — ένα πλήθος αλληλοεπικαλυπτόμενων και αλληλοενισχυόμενων παγκόσμιων κρίσεων», δήλωσε ο Scholz στην εκδήλωση που διοργανώθηκε από το Καναδικό-Γερμανικό Επιμελητήριο Βιομηχανίας και Εμπορίου.  Επισήμανε συγκεκριμένα την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και τις κυματώδεις επιπτώσεις της στους τομείς της ενέργειας και των πόρων.

Ο Scholz, ο οποίος επισκέφθηκε τον Καναδά συνοδευόμενος από πολλούς Γερμανούς επιχειρηματίες, είπε ότι ο Καναδάς έχει «σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες να γίνει υπερδύναμη» στην παραγωγή βιώσιμων πόρων.

Η Γερμανία σκοπεύει να γίνει ένας από τους πιο στενούς εταίρους του Καναδά, πρόσθεσε, και οι νέες συμφωνίες με τη Mercedes και τη Volkswagen δείχνουν ότι «οι ευκαιρίες υπάρχουν».

Τα μνημόνια συνεννόησης μεταξύ του Καναδά και του ζευγαριού αυτοκινητοβιομηχανιών στερούνται σταθερών δεσμεύσεων από τα δύο μέρη, εστιάζοντας αντ’ αυτού στην περαιτέρω «διερεύνηση» των ευκαιριών στους κλάδους πρώτων υλών και μεταποίησης του Καναδά.

Παρόλα αυτά, ο Champagne είπε ότι οι συμφωνίες «τσιμενώνουν» το ενδιαφέρον των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών για τον Καναδά, ενισχύουν το οικοσύστημα μπαταριών στον Καναδά και προωθούν τη χώρα για επενδύσεις.

«Αυτό που είδατε σήμερα είναι ένα εντελώς νέο κεφάλαιο ακόμη και για την αυτοκινητοβιομηχανία στον Καναδά, επειδή τώρα έχουμε τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες», είπε ο Champagne.  «Δεν ήμασταν καν στην οθόνη του ραντάρ τους, τώρα βρισκόμαστε στο κέντρο του ραντάρ τους και νομίζω ότι αυτό θα μας οδηγήσει στη συνεργασία μαζί τους με στρατηγικό τρόπο».

Ο Schaefer είπε ότι η συνεργασία με τον Καναδά είναι «ιδανική», καθώς η εταιρεία ενισχύει γρήγορα την παραγωγή μπαταριών και βλέπει τις απαιτήσεις της για μπαλόνι κρίσιμων ορυκτών.

Η Mercedes βρίσκεται επίσης στο κατώφλι της σύναψης συμφωνίας με μια καναδική εταιρεία εξόρυξης που θα στηρίξει τη συμφωνία με την Οτάβα, πρόσθεσε ο Schaefer.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αποκάλυψε ότι επί του παρόντος ολοκληρώνει μια συμφωνία με την εταιρεία εξόρυξης λιθίου Rock Lake Lithium με έδρα το Βανκούβερ, η οποία αναπτύσσει ορυχείο στο Οντάριο.  Η συμφωνία προβλέπει ότι η Rock Lake θα προμηθεύει τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις της Mercedes με έως και 10.000 τόνους υδροξειδίου του λιθίου ετησίως από το 2026.

Ο Schaefer άφησε επίσης ανοιχτή την πόρτα για καναδικές επενδύσεις στην επεξεργασία υλικών μπαταριών.

«Θα θέλαμε να βελτιωθούμε και εδώ.  Το ερώτημα είναι τι μπορεί να γίνει σε ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα;  Το κεφάλαιο που χρειάζεται ακόμη και για την εξερεύνηση και για όλες τις άλλες δραστηριότητες που απαιτούνται είναι τεράστιο… έτσι νομίζω ότι πρέπει να μοιράσουμε λίγο τη δουλειά που έχει γίνει.

«Μόλις [η διύλιση] είναι δυνατή και πραγματοποιήσιμη, τότε θα μπούμε σε αυτήν».

Η Volkswagen, επίσης, είπε ότι το Μνημόνιο Συνεννόησης με την καναδική κυβέρνηση θα βοηθήσει στην προώθηση της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών της στη Βόρεια Αμερική και πέρα ​​από αυτήν.

Η συμφωνία έχει σχεδιαστεί για να σφυρηλατήσει στενότερους δεσμούς μεταξύ του καναδικού τομέα εξόρυξης και της PowerCo, της οντότητας της VW που αναλαμβάνει την ηγεσία στην επιχείρηση της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο Ντις είπε ότι η συνεργασία με την κυβέρνηση είναι «απόλυτη προϋπόθεση», καθώς η VW παρουσιάζει ηλεκτρικά μοντέλα και εργάζεται για την επίτευξη των κλιματικών της στόχων.

«Η προμήθεια πρώτων υλών μπαταριών και η παραγωγή προδρόμων και καθοδικών υλικών με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα θα επιτρέψουν μια γρήγορη και βιώσιμη αύξηση της χωρητικότητας των μπαταριών – βασικό μοχλό για την αναπτυξιακή μας στρατηγική στη Βόρεια Αμερική», τόνισε.

Για το σκοπό αυτό, η PowerCo θα δημιουργήσει ένα γραφείο στον Καναδά για να «επιταχύνει» την παραγωγή κυψελών και την κρίσιμη αλυσίδα εφοδιασμού ορυκτών, σύμφωνα με τον Thomas Schmall, επικεφαλής τεχνολογίας της VW.

Το Μνημόνιο Συνεννόησης με την Οτάβα δεν συνοδεύεται από επενδυτικά δολάρια, αλλά ο Schmall είπε ότι η VW έχει προγραμματίσει φέτος τρία ορόσημα για την επιχείρηση μπαταριών της στη Βόρεια Αμερική που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε επενδύσεις στον Καναδά.  Αυτήν τη στιγμή αναζητά τοποθεσίες για ένα εργοστάσιο κυψελών μπαταριών στη Βόρεια Αμερική, αναζητά έναν συνεργάτη για την προμήθεια ενεργού υλικού καθόδου και εργάζεται σε «συγκεκριμένες λεπτομέρειες» για ροές υλικών από έργα εξόρυξης.

Η πρόσφατη ψήφιση του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού στις Ηνωμένες Πολιτείες μπορεί επίσης να επιβαρύνει τα σχέδια της VW για τον Καναδά.

Η νομοθεσία απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να χρησιμοποιούν πρώτες ύλες μπαταριών από χώρες με τις οποίες οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν συνάψει συμφωνία ελεύθερου εμπορίου, προκειμένου τα οχήματά τους να πληρούν τις προϋποθέσεις για το ομοσπονδιακό κίνητρο καταναλωτών των 7.500 δολαρίων ΗΠΑ.

Η στρατηγική για τις μπαταρίες της VW, καθώς και οι συνομιλίες της με την καναδική κυβέρνηση αναπτύχθηκαν καλά πριν από την έγκριση του νόμου από το Κογκρέσο των ΗΠΑ, δήλωσε ο εισερχόμενος διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen της Αμερικής Πάμπλο Ντι Σι.  Ωστόσο, το κίνητρο θα πρέπει να ενισχύσει τον εντοπισμό, πρόσθεσε.

«Υπό το πρίσμα του πρόσφατου νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού, αυτό θα ενισχύσει τη στρατηγική μας να τοπικοποιήσουμε περισσότερο, να είμαστε πιο κοντά στην αλυσίδα εφοδιασμού και επίσης να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας στην περιοχή.  Θεωρώ ότι αυτό είναι μόνο η αρχή του επιτυχημένου ταξιδιού μας με την κυβέρνηση του Καναδά».