Η Volkswagen εστιάζει σε περιοχές για να μειώσει την ευπάθεια της εφοδιαστικής αλυσίδας

Αυτό είναι το σχέδιο του Διευθύνοντος Συμβούλου της VW για να περιορίσει τις επιπτώσεις των απανωτών κρίσεων

Νίκος Μιχαλόπουλος

Η Volkswagen δήλωσε την Τρίτη ότι ένα νέο σχέδιο ανάπτυξης θα έχει ως στόχο να μειώσει την ευπάθειά της στις επιπτώσεις των παγκόσμιων κρίσεων, όπως η διακοπή της αλυσίδας εφοδιασμού και η αύξηση των τιμών, εκχωρώντας περισσότερη ισχύ στις περιοχές και τα εμπορικά σήματα της.

«Οι πιο πρόσφατες γεωπολιτικές αλλαγές και η αυξημένη δημιουργία μπλοκ έχουν εκθέσει την παγκόσμια ευπάθειά μας, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τις ΗΠΑ», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Herbert Diess, σε ανάρτηση του στο LinkedIn.

Ο Ντις δεν διευκρίνισε σε ποια πολιτικά γεγονότα αναφερόταν, αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πληγεί σκληρά από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία καθώς οι δυτικές κυρώσεις ανέβασαν την τιμή της ενέργειας και των πρώτων υλών.

Αυτό έχει εγείρει ανησυχίες για το πώς θα αντιμετώπιζε η αυτοκινητοβιομηχανία την κατάσταση εάν η κλιμάκωση των εντάσεων με την Κίνα οδηγούσε επίσης σε οικονομικά μέτρα.

Η Volkswagen προειδοποίησε την περασμένη εβδομάδα ότι αισθάνεται τον αντίκτυπο της ανόδου των τιμών και των ελλείψεων της εφοδιαστικής αλυσίδας, με τις παραδόσεις τον Μάρτιο να μειώνονται κατά 37,3% από πέρυσι.

Η έλλειψη καλωδίων που παράγονται στην Ουκρανία καθυστέρησε την κυκλοφορία του ηλεκτρικού ID.5 από τον Απρίλιο έως τον Μάιο και τα lockdown on-and-off στην Κίνα εμποδίζουν την παραγωγή σε μια εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην  χώρα.

Ο Διευθυντής Τεχνολογίας της Mercedes-Benz, Markus Schaefer δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία συσφίγγει επίσης τις αλυσίδες εφοδιασμού της υπό το φως των παγκόσμιων συμφορήσεων.

Ο Diess της Volkswagen επεσήμανε ότι το διοικητικό συμβούλιο είδε την ενίσχυση των δραστηριοτήτων της στην Κίνα, την ανάπτυξη του τμήματος λογισμικού Cariad και την αναδιοργάνωση του μοντέλου διεύθυνσης ως τα πιο πιεστικά ζητήματα που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία.

Η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου το 40% των πωλήσεων της Volkswagen, αλλά η αυτοκινητοβιομηχανία είναι πολύ πίσω από τους τοπικούς ανταγωνιστές στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, χάνοντας απλώς τον στόχο της να πουλήσει 80.000 έως 100.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα πέρυσι.

Η Volkswagen θα δημοσιεύσει περισσότερες λεπτομέρειες τις επόμενες εβδομάδες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο ακριβώς θα κατανεμηθούν οι ευθύνες, τόνισε ο Diess.

«Οι ανταγωνιστές μας δεν ονομάζονται πλέον Mercedes-Benz, Toyota Motor Corporation ή Stellantis, αλλά Tesla, Foxconn, Apple, LG Electronics, Uber κ.λπ.», ανέφερε ο Diess.

Ο Diess ανακοίνωσε για πρώτη φορά έναν ανασχηματισμό των ευθυνών στη Volkswagen τον περασμένο Δεκέμβριο, μετά από εβδομάδες συγκρούσεων μεταξύ του διευθύνοντος συμβούλου και των εργατικών συνδικάτων για την ηγεσία του.