Νίκος Μιχαλόπουλος
Η ανακοίνωση ήρθε με αφορμή την υπογραφή συμφωνίας με την κυβέρνηση του Βελιγραδίου που προβλέπει συνολικές επενδύσεις 190 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του πρώην εργοστασίου της Zastava, το οποίο ανέλαβε το 2019 ο τότε όμιλος Fiat.
Νέα πλατφόρμα και νέο μοντέλο.
Η Σερβία, η οποία κατέχει περίπου το 33% της κοινοπραξίας που δημιουργήθηκε με τη συμφωνία για την πώληση του εργοστασίου στο Lingotto, θα συνεισφέρει 48 εκατομμύρια ευρώ στην οικονομική δέσμευση. Οι επενδύσεις προορίζονται για την υποστήριξη των εργασιών και την εγκατάσταση νέας πλατφόρμας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η επένδυση απαιτεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να βγει από τις γραμμές συναρμολόγησης στο Kragujevac (όπου παράγεται τώρα το 500L). “Σήμερα ξεκινά μια νέα εποχή”, δήλωσε ο πρόεδρος της Σερβίας Aleksandar Vucic μετά την υπογραφή της σύμβασης, δηλώνοντας ότι η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να ξεκινήσει στις αρχές του 2024. Προς το παρόν, δεν υπάρχουν λεπτομέρειες για το νέο όχημα που θα παράγεται στη Σερβία, αλλά φήμες κυκλοφορούν εδώ και μήνες για το ενδεχόμενο να είναι η έκδοση παραγωγής του concept Fiat Centoventi. Ο ηγέτης του συνδικάτου Zoran Miljkovic, από την άλλη πλευρά, υπέθεσε πρόσφατα την κατασκευή του ηλεκτρικού Panda στο Kragujevac.
Η δέσμευση.
“Η απόφαση αυτού του γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας να εκσυγχρονίσει και να βελτιώσει το υπάρχον εργοστάσιο παραγωγής στο Kragujevac – πρόσθεσε ο Vucic – μας προσφέρει την ευκαιρία να γίνουμε ένας από τους κύριους παραγωγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και έτσι να αλλάξουμε σημαντικά την εικόνα της Σερβίας”. Η χώρα σκοπεύει να εγκαταλείψει τους θερμικούς κινητήρες το 2030 και έχει επίσης δεσμευτεί να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα για την κατασκευή σημείων επαναφόρτισης και – κυρίως – να υιοθετήσει μια νέα ενεργειακή στρατηγική που θα επικεντρώνεται στη μεγαλύτερη χρήση των ανανεώσιμων πηγών. Για τον διευθύνοντα σύμβουλο Carlos Tavares, η νέα πλατφόρμα του Kragujevac “θα βοηθήσει την εταιρεία να επιτύχει 100% πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, καθώς και τον στόχο μηδενικών εκπομπών έως το 2038”.