Quantcast

Η Stellantis πέρασε την Tesla και απειλεί την Volkswagen σε πωλήσεις EV στην Ευρώπη

Ο Carlos Tavares έχει βάλει στόχο να φέρει την εταιρεία στην κορυφή της ηλεκτροκίνησης μετά από ένα δυνατό πρώτο εξάμηνο

Νίκος Μιχαλόπουλος

Η Stellantis στοχεύει να γίνει ο κορυφαίος όμιλος σε πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, μπροστά από τη Volkswagen και την Tesla.

«Συνεχίζουμε να παλεύουμε για την πρώτη θέση όσον αφορά τις πωλήσεις BEV στην ευρωπαϊκή αγορά», είπε ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares σε αναλυτές στην ανακοίνωση των κερδών του πρώτου εξαμήνου της Stellantis την περασμένη εβδομάδα.

Το πρώτο εξάμηνο, η Stellantis πούλησε 105.413 πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, ακριβώς πίσω από το VW Group, που πούλησε 116.307, και μπροστά από την Tesla, η οποία κατέγραψε 78.277 πωλήσεις, σύμφωνα με στοιχεία του παρόχου δεδομένων Dataforce.

Τα στοιχεία περιλαμβάνουν εγγραφές σε χώρες της ΕΕ συν το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ελβετία, την Ισλανδία και τη Νορβηγία.  Δεν ήταν διαθέσιμα στοιχεία από την Πορτογαλία, τη Σουηδία και τη Φινλανδία.

Η ώθηση της Stellantis στην Ευρώπη οδηγήθηκε από το μικρό χάτσμπακ Fiat New 500, το οποίο ήταν το πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη το δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με τον αναλυτή Matthias Schmidt.  Ήταν η πρώτη φορά που δεν δόθηκε η πρωτιά σε μοντέλο Tesla από το τελευταίο τρίμηνο του 2020, είπε ο Schmidt.

Το νέο 500 ήταν το πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ιταλία και τη Γερμανία το δεύτερο τρίμηνο, είπε ο Tavares στους επενδυτές.  Ένα άλλο βασικό ηλεκτρικό μοντέλο της Stellantis ήταν το μικρό αυτοκίνητο Peugeot e-208, το οποίο κατέλαβε την πρώτη θέση EV στη Γαλλία την ίδια περίοδο, είπε.

Το σύνολο των πωλήσεων της Tesla επηρεάστηκε από τις διακοπές λειτουργίας του κορωνοϊού στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη, το οποίο κατασκευάζει σεντάν Model 3 για εξαγωγή στην Ευρώπη.  Την ίδια στιγμή, η εταιρεία μόλις αυξάνει την παραγωγή του crossover Model Y στο νέο της εργοστάσιο έξω από το Βερολίνο, το οποίο κυκλοφόρησε τον Μάρτιο.

«Η Tesla είδε περιφερειακούς τριμηνιαίους όγκους να πέφτουν στα χαμηλότερα επίπεδά τους τα τελευταία δύο χρόνια λόγω του τερματισμού λειτουργίας της για τον κινεζικό COVID», δήλωσε ο Schmidt σε έκθεσή του στα τέλη Ιουλίου.

Ακόμα κι έτσι, τα μοντέλα της Tesla εξακολουθούσαν να κατέχουν τις δύο πρώτες θέσεις στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο, σύμφωνα με την Dataforce.  Το πρώτο εξάμηνο, η Tesla πούλησε 39.969 Model Y, ενώ οι πωλήσεις του Model 3 μειώθηκαν κατά 25% στα 38.280.  Το New 500 ήταν τρίτο, με 32.315 πωλήσεις και το 208 ήταν τέταρτο, με 21.918.  Το μοντέλο του ομίλου VW με τις περισσότερες πωλήσεις ήταν το Skoda Enyaq, στην πέμπτη θέση, με 19.951 πωλήσεις (βλ. διάγραμμα, παρακάτω).

Η Stellantis επωφελήθηκε από ένα ιδιαίτερα δυνατό δεύτερο τρίμηνο, είπε ο Schmidt.  Οι προσφορές EV του ομίλου από Citroen, DS, Fiat και Opel/Vauxhall υπερδιπλασίασαν τις πωλήσεις της Tesla στη Δυτική Ευρώπη, σε 60.560 από 25.140.  Ο Όμιλος VW κατέγραψε 67.760 πωλήσεις το τρίμηνο.

Ο όμιλος κέρδισε επίσης από τις πωλήσεις πολλών χιλιάδων πλήρως ηλεκτρικών επιβατικών φορτηγών, αφού διέκοψε τις περισσότερες από τις προσφορές εσωτερικής καύσης στις αρχές του τρέχοντος έτους για να αποφύγει την υπέρβαση των στόχων εκπομπών στην ΕΕ.

Το συμπαγές van Citroen Berlingo είχε συνολικά 956 πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο, σε σύγκριση με μόλις 24 το πρώτο εξάμηνο του 2021, ενώ το αδελφό μοντέλο Opel Combo, νέο στην αγορά, είχε 866 πωλήσεις, σύμφωνα με την Dataforce.

Τα βασικά μοντέλα EV που θα λανσαριστούν το επόμενο έτος περιλαμβάνουν πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις των συμπαγών Peugeot 308 και Opel Astra, καθώς και το νέο συμπαγές SUV Peugeot 3008. Το Opel Corsa-e αύξησε επίσης τις πωλήσεις EV της Stellantis.

Η Stellantis είναι πιθανό να αντιμετωπίσει μια ισχυρότερη Tesla στο δεύτερο εξάμηνο, καθώς τα lockdown για τον κορωνοϊό τελειώνουν στην Κίνα, η παραγωγή του Βερολίνου επιταχύνεται και οι περιορισμοί της προσφοράς ημιαγωγών χαλαρώνουν όπως αναμενόταν.

Η Tesla “είναι έτοιμη να επιστρέψει δυναμικά το τρίτο τρίμηνο”, είπε ο Schmidt.  «Αναμένουμε ότι η Tesla θα ενισχυθεί ξανά στην Ευρώπη το δεύτερο εξάμηνο του έτους με εκτιμώμενες 200.000 μονάδες», είπε.