Η BMW i7 (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 22,5 – 19,5 kWh/100 km κατά το πρότυπο WLTP, εκπομπές CO2: 0 g/km, πρόβλεψη βασισμένη στην κατάσταση εξέλιξης του αυτοκινήτου μέχρι σήμερα) εξελίσσεται με στόχο να συνδυάζει την γνώριμη οδηγική απόλαυση με ένα επίπεδο άνεσης που αποτελεί μία κατηγορία από μόνο του. Βασικός παράγοντας εδώ είναι τα ακουστικά χαρακτηριστικά. Το επίπεδο ευεξίας στο εσωτερικό του αμιγώς ηλεκτρικού πολυτελούς sedan καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από το είδος των ενοχλητικών θορύβων που μπορούν να κρατηθούν μακριά από τους επιβάτες. Για το σκοπό αυτό, πρέπει να ληφθούν υπόψη ποικίλες, πιθανές πηγές θορύβου, εξ ου και πρωτότυπα προ-παραγωγής της BMW i7 – και ουσιαστικά όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις της μελλοντικής BMW Σειράς 7 – υποβάλλονται σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ακουστικών δοκιμών.
Στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας (FIZ) του Μονάχου, μηχανικοί δοκιμών και εξέλιξης εξετάζουν όλη τη γκάμα εκπομπών και εισροών θορύβου. Ο θόρυβος από τον κινητήρα και την κύλιση αναλύονται λεπτομερώς όπως και η αεροακουστική και οι κραδασμοί, ώστε να καθορίζονται πλήρως οι ακουστικές ιδιότητες των νέων πολυτελών sedan. Αυτό περιλαμβάνει την ακριβή ευθυγράμμιση της ακουστικής προστασίας των πεζών και του ήχου του κινητήρα που εκπέμπεται στο εσωτερικό της BMW i7 – ο δεύτερος έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο της BMW IconicSounds Electric, μιας κοινοπραξίας μεταξύ του BMW Group και του συνθέτη μουσικών θεμάτων για κινηματογραφικές ταινίες, Hans Zimmer.
Ο οδηγός της BMW i 7 έχει μία επιλογή: πλήρης απουσία θορύβων ή BMW IconicSounds Electric που έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με τον Hans Zimmer .
Οι ακουστικές δοκιμές στο νέο τμήμα του Κέντρου Έρευνας & Καινοτομίας FIZ North του BMW Group, είναι ειδικά σχεδιασμένες για να πληρούν τις απαιτήσεις της ηλεκτρικής κινητικότητας και να επιτρέπουν τη ρεαλιστική προσομοίωση όλων των οδηγικών καταστάσεων. Εδώ, οι όποιοι ενοχλητικοί θόρυβοι που καταγράφονται από τους μηχανικούς εξέλιξης κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο δρόμο μπορούν να αναπαράγονται και, επιλεκτικά, να εξαλείφονται. Δυναμόμετρα με ράουλα με ένα μοναδικό επίπεδο αδράνειας και εναλλάξιμα καλύμματα επιφανειών επιτρέπουν τη μέτρηση και την επαλήθευση της ακουστικής του κινητήρα και του θορύβου των ελαστικών σε όλες τις οδικές επιφάνειες που είναι σχετικές με την καθημερινή κυκλοφορία οπουδήποτε στον κόσμο.
Η BMW i7 φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει τα υψηλά πρότυπα της πολυτελούς κατηγορίας – και αυτό ισχύει σε μεγάλο βαθμό και για την ακουστική άνεση. Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στην αθόρυβη παροχή ισχύος του ηλεκτροκινητήρα. Παράγοντες που συμβάλλουν εδώ είναι η ακουστική βελτιστοποίηση των ηλεκτρικών μονάδων κίνησης, μία ειδική για το μοντέλο φιλοσοφία βασισμένη σε ότι αφορά τα σημεία έδρασης και μία νέα μέθοδος απομόνωσης θορύβων για τους ηλεκτροκινητήρες. Ο συνδυασμός όλων αυτών των μέτρων, επιτρέπει στην BMW i7 να πετυχαίνει αποτελεσματική ακουστική απόσβεση σε ένα ευρύ φάσμα συχνοτήτων, εξασφαλίζοντας μέγιστη ακουστική άνεση στο εσωτερικό σε όλες τις οδηγικές καταστάσεις. Ως αποτέλεσμα, ο οδηγός του αμιγώς ηλεκτρικού πολυτελούς sedan έχει πάντα την επιλογή να απολαμβάνει είτε την χαρακτηριστική ‘ησυχία’ του ηλεκτροκινητήρα ή του συναισθηματικά ισχυρού BMW IconicSounds Electric που έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με τον Hans Zimmer.
Αυξημένη ακαμψία αμαξώματος μπροστά και ελαστικά με ηχοαπορροφητικό αφρό στο εσωτερικό για ενσωματωμένη ηχομόνωση ομοίως βοηθούν στην αύξηση της ακουστικής άνεσης και στην καταστολή των κραδασμών των νέων πολυτελών sedan σε εξαιρετικό επίπεδο.
Ακουστικές δοκιμές στον κλιματικό θάλαμο και στην αεροδυναμική σήραγγα.
Προκειμένου να δοκιμάσουν την αποτελεσματικότητα όλων των μέτρων και υπό ακραίες κλιματικές συνθήκες, οι μηχανικοί εξέλιξης του FIZ North χρησιμοποιούν έναν ακουστικό κλιματικό θάλαμο ειδικά σχεδιασμένο για το σκοπό αυτό. Εδώ όλες οι ανά τον κόσμο συνθήκες μπορούν να προσομοιώνονται και ποικίλες πηγές θορύβου να αναλύονται και να βελτιστοποιούνται, όπως η ακουστική του συστήματος κλιματισμού και εξαερισμού σε όλο το αυτοκίνητο – κυρίως σε πολύ χαμηλές ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες.
Όπως συμβαίνει με τον θόρυβο του κινητήρα και την κύλιση των ελαστικών, ο θόρυβος στο περιβάλλον της καμπίνας μπορεί επίσης να μειώνεται επιλεκτικά. Για το σκοπό αυτό, η αεροακουστική της BMW i7 τελειοποιείται στην ακουστική αεροδυναμική σήραγγα. Σμιλεμένες επιφάνειες αμαξώματος, χωνευτές χειρολαβές θυρών, αεροδυναμικά βελτιστοποιημένοι εξωτερικοί καθρέπτες και ένα σχεδόν τελείως κλειστό κάτω μέρος αμαξώματος, συμβάλλουν όχι μόνο στη χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση του πολυτελούς sedan, αλλά και στη δημιουργία άριστων ακουστικών χαρακτηριστικών.
Καινοτόμα υλικά για βελτιστοποιημένη ηχομόνωση.
Εκτός από το θόρυβο και τους κραδασμούς που προέρχονται από το ίδιο το όχημα, είναι κυρίως οι εξωτερικές πηγές θορύβου που μπορεί να υπονομεύσουν την εμπειρία της άνεσης κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Ο νέος ακουστικός προσομοιωτής του FIZ North επιτρέπει την αναπαραγωγή του θορύβου που εκπέμπεται στην καθημερινή κυκλοφορία υπό εργαστηριακές συνθήκες – αυτό περιλαμβάνει τους ήχους που παράγονται σε εργοτάξια οδοποιίας και από τα διερχόμενα φορτηγά, για παράδειγμα. Πολυάριθμα ηχεία χρησιμοποιούνται για την προβολή αυτών των ήχων στα πρωτότυπα οχήματα από όλες τις διευθύνσεις για τη δοκιμή της αποτελεσματικότητας της ηχομόνωσης της καμπίνας.
Άκρως αποτελεσματική και βελτιστοποιημένου βάρους ηχομόνωση επιτυγχάνεται με τη χρήση καινοτόμων υλικών που έχουν αναπτυχθεί σε συνδυασμό με μία ελαφριά δομή ηχομονωτικού υλικού. Ένας από τους τρόπους με τον οποίο επιτυγχάνεται εξαιρετική προστασία από εξωτερικούς και εσωτερικούς θορύβους είναι μέσω ηχοαπορροφητικών υλικών ενσωματωμένων στην επένδυση της κολώνας, στα καθίσματα, στην επένδυση οροφής και στην πίσω εταζέρα. Την τελική πινελιά για μια τέλεια εμπειρία πελατών προσθέτει το ηχομονωτικό γυαλί που εμποδίζει την είσοδο ανεπιθύμητων θορύβων από τα τζάμια των παραθύρων). Υπάρχουν επίσης στοιχεία fleece στις πόρτες και στα μαρσπιέ καθώς και στα τόξα των θόλων των τροχών που μειώνουν το θόρυβο κύλισης, μεγιστοποιώντας επομένως την εμπειρία άνεσης.
Εντατικές δοκιμές ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας.
Με τις λεπτομερείς αναλύσεις τους και την ακριβή βελτιστοποίηση, οι μηχανικοί εξέλιξης και δοκιμών επιδιώκουν να διασφαλίζουν ότι τα νέα πολυτελή sedan προσφέρουν την καλύτερη εμπειρία άνεσης που έχει επιτευχθεί ποτέ σε μία BMW. Αυτό περιλαμβάνει επίσης μία ανάλυση ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας (electromagnetic compatibility – EMC). Στην αποκαλούμενη ως αίθουσα απορρόφησης EMC του FIZ, πρωτότυπα των νέων πολυτελών sedan εκτίθενται σε ισχυρά ηλεκτρομαγνητικά πεδία όπου δοκιμάζεται η ευαισθησία των ηλεκτρικών συστημάτων σε παρεμβολές και ελέγχεται η αλληλεπίδρασή τους με το περιβάλλον.
Οι μηχανικοί δοκιμών μπορούν να αναλύουν τα διαγνωστικά αποτελέσματα που μεταδίδονται από το όχημα σε πραγματικό χρόνο μέσω καλωδίων οπτικών ινών. Το πρόγραμμα δοκιμών της αίθουσας απορρόφησης EMC επιτρέπει την ολοκληρωμένη προστασία ολόκληρου του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας απόλυτα αξιόπιστη λειτουργικότητα των συστημάτων ελέγχου ανάρτησης και υποστήριξης και την χωρίς παρεμβολές λήψη online δεδομένων, τηλεφωνικών, ραδιοφωνικών, τηλεοπτικών σημάτων και σημάτων πλοήγησης.