Νίκος Μιχαλόπουλος
Έχει περάσει μισός αιώνας από τις 9 Μαρτίου 1972, όταν η Maserati Boomerang έκανε το ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Ήταν ένα concept που δημιουργήθηκε από το διάσημο χέρι του Giorgetto Giugiaro και παρήχθη από την Italdesign.
Maserati Boomerang – Αρχικά μία μακέτα έκανε μια φευγαλέα εμφάνιση στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1971. Ωστόσο ένα πραγματικό μοντέλο κατασκευάστηκε, το οποίο παρουσιάστηκε στην Ελβετική έκθεση το 1972 ως ένα κουπέ επιδόσεων. Η βάση που χρησιμοποιούσε η Italdesign (σασί και μηχανικά σύνολα) ήταν μια Maserati Bora, με κεντρικό οκτακύλινδρο πίσω κινητήρα τοποθετημένο στις 90° χωρητικότητας 4.719 κ.εκ. Η ισχύς έφτανε τους 310 ίππους, φέρνοντάς το κοντά σε τελική ταχύτητα σχεδόν 300 km/h. Η κίνηση ήταν στους πίσω τροχούς μέσω κιβωτίου πέντε ταχυτήτων.
Το διθέσιο σπορ κουπέ δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή. Αντίθετα, άφησε πίσω του μια στιλιστική κληρονομιά που συνέχισε να ζει όχι μόνο στις μεταγενέστερες δημιουργίες του Giugiaro, αλλά και σε άλλα έργα, λειτουργώντας ως έμπνευση για διάφορες άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η πρωτοτυπία της Boomerang από αισθητικής άποψης εκφράζεται από το σχήμα σφήνας και τις τολμηρές, καθαρές γραμμές της, που έδιναν μια εικόνα διείσδυσης, δύναμης και ταχύτητας.
Το μοντέλο σχεδιάστηκε κατά μήκος μιας οριζόντιας γραμμής που χώριζε το αυτοκίνητο στα δύο, με κεκλιμένο παρμπρίζ και πανοραμική ηλιοροφή. Τα αρχικά παράθυρα, ειδικά στις δύο πόρτες, ήταν διάσπαρτα με μια μεταλλική λωρίδα. Οι αναδιπλούμενοι τετράγωνοι προβολείς ξεχώριζαν μπροστά, παράλληλα με τα οριζόντια φώτα στο πίσω μέρος.
Ήταν εξαιρετικά μοντέρνο όσον αφορά το εσωτερικό του, όπου τα όργανα του ταμπλό ήταν ενσωματωμένα στο τιμόνι χωρίς ακτίνες και τα καθίσματα ήταν πολύ χαμηλά.
Η μοναδική Boomerang που κατασκευάστηκε έκανε και άλλες εμφανίσεις σε διεθνείς εκδηλώσεις. Θα άλλαζε χέρια μεταξύ διαφόρων ιδιοκτητών, εμφανίστηκε σε πολλές δημοπρασίες και χρησιμοποιήθηκε ακόμη και σε διαφημίσεις.
Η Maserati Boomerang, που από πολλούς θεωρείται γνήσιο έργο τέχνης, ήταν επαναστατική και κατάφερε να επηρεάσει τα σχέδια των σπορ αυτοκινήτων. Συνέχισε την παράδοση της Maserati ως μιας μάρκας ικανής να δημιουργήσει μοναδικές στιλιστικές ιδέες, εμβληματικά και avant-garde αυτοκίνητα που έδρασαν ως πρωτοπόροι της τεχνολογίας και του στυλ.
Τώρα περισσότερο από ποτέ, η Maserati είναι μοναδική για τη σχεδίασή της και καινοτόμος από τη φύση της, με την Supersport MC20, την νέα SUV Grecale και τον κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και συνώνυμο της τεχνολογικής επανάστασης κινητήρα Nettuno.