Quantcast

Η κινέζικη BYD ξεπέρασε σε πωλήσεις την Tesla

Η κινεζική BYD είδε τις πωλήσεις να τριπλασιάζονται το πρώτο τρίμηνο.

Την πρωτοκαθεδρία της Tesla στην ηλεκτροκίνηση κυνηγούν πολλές αμερικανικές και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, όμως μια κινεζική εταιρεία ήταν αυτή που τελικά τα κατάφερε. Πρόκειται για την κινεζική BYD, που ανήκει μερικώς στον όμιλο Berkshire Hathaway του Γουόρεν Μπάφετ, η οποία κατάφερε να ξεπεράσει την Tesla σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Συγκεκριμένα, η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα την Σεντζέν, πούλησε 641.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατά το πρώτο εξάμηνο, καταγράφοντας μια εκπληκτική αύξηση ύψους 300% σε σχέση με τις πωλήσεις της την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Με το νούμερο αυτό κατάφερε να ξεπεράσει την Tesla, που παρουσίασε πωλήσεις ύψους 564.000 οχημάτων. Η εταιρεία του Ίλον Μασκ είχε κυρίως ένα δύσκολο δεύτερο τρίμηνο, γεγονός που απέδωσε στα αυξανόμενα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και στις διαταραχές των πωλήσεων της στην Κίνα, που είναι από τις βασικές της αγορές, λόγω των νέων lockdowns.

Η ενδυνάμωση της BYD, κατά το ίδιο διάστημα, αποτελεί μια ηχηρή απάντηση της Κίνας και της κυρίαρχης θέσης που διεκδικεί στον ανερχόμενο κλάδο της ηλεκτροκίνησης, έχοντας και μια σημαντική παρουσία στην παραγωγή μπαταριών EV, που είναι απαραίτητες για την παραγωγή των οχημάτων.

Στη δεύτερη θέση παγκοσμίως και σε μπαταρίες EV

Η ίδια η BYD διαθέτει και μια σημαντική μονάδα παραγωγής μπαταριών. Μάλιστα κατά το πρώτο εξάμηνο ξεπέρασε και την νοτιοκορεάτικη LG Energy, κατακτώντας έτσι τη δεύτερη θέση παγκοσμίως στην παραγωγή μπαταριών EV. Πρώτη στην κατάταξη παγκοσμίως είναι ήδη μια έτερη κινεζική εταιρεία, η Contemporary Amperex Technology, απλά γνωστή ως CATL.

Αναλυτές του κλάδου επισημαίνουν πως η αυξανόμενη παρουσία της Κίνας και των επιχειρήσεων της στον κλάδο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου αλλάζει τα δεδομένα παγκοσμίως. Η Κίνα είναι ήδη η χώρα με την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου με βάση τον όγκο των πωλήσεων, όμως σταδιακά εξελίσσεται και σε κραταιά εξαγωγική δύναμη στον κλάδο.

Δεν είναι τυχαίο πως στόχος της BYD είναι να προκαλέσει ευθέως τις ξένες ανταγωνιστικές της φίρμες στο ίδιο το έδαφος τους, τις αμερικανικές και ευρωπαϊκές αγορές, προχωρώντας σε επιθετικές κινήσεις για την επέκταση της παρουσίας της. Με τον τρόπο αυτό δικαιώνει απόλυτα την απόφαση του Γουόρεν Μπάφετ να ποντάρει κυριολεκτικά τα χρήματα του στην κινεζική εταιρεία, προσλέποντας στις αναπτυξιακές δυνατότητες της. Η Berkshire Hathaway ελέγχει 225 εκατ. μετοχές ή περίπου το 7,7% της BYD.

Πηγή: OT.gr