Quantcast

Η Honda γιορτάζει τα 50 χρόνια του Civic

Η Honda έχει δημιουργήσει 11 γενιές του Civic από το 1972, και έχει πουλήσει πάνω από 27,5 εκατομμύρια μονάδες σε όλο τον κόσμο

Φέτος, η Honda γιορτάζει τα 50 χρόνια του εμβληματικού της Civic. Έχοντας εξελιχθεί ως ένααυτοκίνητο για τονκόσμο’, πάνω από 27,5 εκατομμύρια Civic έχουν πωληθεί σε 170 χώρες από το 1972 που το μοντέλο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά. Καθώς εισέρχεται στην έκτη δεκαετία τουμε την έλευση της 11ης γενιάς, το Civic συνεχίζει να θέτει νέα σημεία αναφοράς στην κατηγορία και να υπερβαίνει τις προσδοκίες των πελατών σε όλο τον κόσμο.

Η διαχρονική δημοτικότητα του Civic αποτελεί απόδειξη τηςπρωτοποριακής δουλειάς των μηχανικών της Honda τον τελευταίο μισό αιώνα. Κάθε γενιά έχει εισάγει τη δική τηςπροοδευτική εξέλιξη στη σχεδίαση του πρώτου Civic, προηγμένες τεχνολογίες και νέα επίπεδα απόδοσης, διατηρώντας τον ίδιο στόχο με το αρχικό μοντέλο: ένα ευρύχωρο, απολαυστικό στην οδήγηση και οικονομικό compact αυτοκίνητο.

1972 – 1979: Ένα Civic για όλους τους πολίτες

Civic celebrates its 50th Anniversary

Το πρώτο Civic δημιουργήθηκε ως ένα παγκόσμιοαυτοκίνητο για όλες τις αγορές, προσφέροντας εξαιρετική πρακτικότητα στην καθημερινή οδήγηση. Ήταν ένα από ταπρώτα αυτοκίνητα της Honda που πουλήθηκαν στην Ευρώπη, με το κοινό να επιδοκιμάζει άμεσα τη συμπαγή σχεδίαση, την εντυπωσιακή κατανάλωση καυσίμου και τη χρηστικότητά του. Εξοπλισμένο με τον επαναστατικόκινητήρα Compound Vortex Controlled Combustion(CVCC), το Civic έγινε το πρώτο όχημα πουσυμμορφωνόταν με τον αυστηρότερο κανονισμό εκπομπών ρύπων στον κόσμο, το νόμο του 1970 για τον καθαρό αέρα (Clean Air Act), θέτοντας το πρότυπο για μελλοντικούς στόχους εκπομπών στην παγκόσμια βιομηχανία αυτοκινήτου. Η πρώτη γενιά Civic κατασκευάστηκε για πρώτη φορά στο εργοστάσιο της Suzuka στην Ιαπωνία. Οόγκος παραγωγής έφτασε το 1 εκατομμύριο τα πρώτα τέσσερα χρόνια.

Civic celebrates its 50th Anniversary

Στη δεκαετία του 80: Το Civic ενηλικιώνεται

Civic celebrates its 50th Anniversary

Το 1979, η δεύτερη γενιά Civic έφτασε μαζί με έναβελτιωμένο κινητήρα CVCCII, βασισμένο στην επιτυχία τουπρώτου Civic με κινητήρα 1.3 λίτρων που προσέφερε πιο ομαλή απόδοση ισχύος και μικρότερη κατανάλωση. Ηγκάμα μοντέλων επεκτάθηκε επίσης με την προσθήκη sedan, hatchback και wagon εκδόσεων στα 1,5 λίτρα. Έναχειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων προστέθηκε επίσης στηγκάμα. Το μοντέλο εισήγαγε μία νέα, χαρακτηριστικήτραπεζοειδή σχεδίαση με τη μάσκα και τους προβολείς νααποκτούν μία εμφάνιση με περισσότερε γωνίες. Ωστόσο, τοσχήμα αυτό δε διήρκεσε πολύ, καθώς η δημοτικότητα τουCivic εκτοξεύτηκε και χρειάστηκε ένα νέο μοντέλο για να καλύψει τη ζήτηση των πελατών για μεγαλύτερα αυτοκίνητα.

Civic celebrates its 50th Anniversary

Η τρίτη γενιά Civic έφτασε το 1983 με μεγαλύτερο μεταξόνιοκαι πιο γωνιώδη σχεδίαση. Εισήγαγε για πρώτη φορά τηναρχήMan MaximumMachine Minimumτης Honda, μίαανθρωποκεντρική προσέγγιση στο σχεδιασμό πουδιασφαλίζει ότι η τεχνολογία και η διάταξη εξυπηρετούν τις ανάγκες του οδηγού και των επιβατών. Σήμερα η αρχή αυτήδιαπνέει όλα τα μοντέλα της Honda, ώστε να προσφέρουν τους χώρους και τη χρηστικότητα που προσδοκούν οι σύγχρονοι οδηγοί.

Η τρίτη γενιά Civic κυκλοφόρησε σε τρεις τύπουςαμαξώματος: ένα τρίθυρο που εστίαζε στην σπορ οδήγηση, ένα πιο πρακτικό τετράθυρο sedan, και ένα πεντάθυρο CivicShuttle station wagon που προσέφερε εξαιρετική ευρυχωρία και χρηστικότητα. Μία πιο σπορ έκδοση Civic Siκυκλοφόρησε επίσης έχοντας έναν εν σειρά τετρακύλινδρο κινητήρα 1.6 L DOHC.

1987 – 2000: Νέα πρότυπα ποιότητας και απόδοσης

Civic celebrates its 50th Anniversary


Το
1987, η τέταρτη γενιά Civic εισήγαγε μία νέα γκάμαεπιλογών όσον αφορά τους κινητήρες που υιοθετούσαν τοσύστημα VTEC (Variable Valve Timing & Lift ElectronicControl / Μεταβλητός Χρονισμός Βαλβίδων & ΗλεκτρονικόςΈλεγχος Βύθισης) της Honda. Ο μηχανισμός μεταβλητούχρονισμού έφερε την επανάσταση στην τεχνολογίακινητήρων, προσφέροντας μεγαλύτερη απόδοση στιςυψηλές στροφές και βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου στιςχαμηλές στροφέςχαρίζοντας στο Civic αρκετά βραβεία.


Γρήγορα
ακολούθησε η πέμπτη γενιά Civic το 1991, αυτή τη φορά με μία πιο κομψή και αεροδυναμική σιλουέτα που αναδείκνυε τη σπορ γοητεία του διατηρώντας ταυτόχρονα την καθημερινή λειτουργικότητα που είχε γίνει συνώνυμη με το μοντέλο. Η έκτη γενιά Civic αναπτύχθηκε με σκοπό να ξεπεράσει την αξία της κατηγορίας του. Τη δεκαετία του1990, η χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και άλλες περιβαλλοντικές δράσεις απέκτησαν μεγαλύτερη βαρύτητα. Γιαυτό και το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν εξοπλισμένο μεκινητήρα VTEC νέας τεχνολογίας. Διέθετε επίσης τοHondamatic Transmission’, ένα αυτόματο κιβώτιο μεσυνεχώς μεταβαλλόμενες σχέσεις (CVT) για πρώτη φορά, που προσέφερε απρόσκοπτες αλλαγές και οικονομία παρόμοια με εκείνη ενός χειροκίνητου κιβωτίου.

Βασισμένη στις εξαιρετικά δυναμικές ικανότητες του στάνταρCivic, η Honda έκανε το ντεμπούτο της σπορ έκδοσης TypeR το 1997. Εστιάζοντας στις πιο ακραίες επιδόσεις στηνιστορία του Civic, έγινε ο καταλύτης της 25χρονης επιτυχίας της Honda στην ανταγωνιστική hot hatch κατηγορία.

2001 – 2021: Το Civic της χιλιετίας

Civic celebrates its 50th Anniversary

Η έβδομη γενιά έφτασε το 2000 και έγινε η πρώτη που προσέφερε υβριδική τεχνολογία για λογαριασμό του Civic το2001.

Αυτό το Civic υπήρξε το πιο αποδοτικό 5θέσιο βενζινοκίνητο όχημα παραγωγής σημειώνοντας εξαιρετική κατανάλωση μόλις 29,5km/l.

Civic celebrates its 50th Anniversary

Το 2005, η όγδοη, hatchback γενιά Civic έφτασε με ένα φουτουριστικό στυλ για τις Ευρωπαϊκές αγορές, μία μάσκαPerspex και τριγωνικά στοιχείασυμπεριλαμβανομένων των διπλών απολήξεων εξαγωγής που το κατέστησαν ένα από τα πιο ξεχωριστά οχήματα που κυκλοφορούσαν στο δρόμο. Επίσης ήταν η πρώτη γενιά Civic που έφερε τακαθίσματα Magic Seats της Honda, όπου τα μαξιλάρια των πίσω καθισμάτων μπορούν να ανυψώνονται δημιουργώντας ένα χώρο φόρτωσης μεγάλου ύψους. Είναικάτι που πέτυχαν οι μηχανικοί τοποθετώντας το ρεζερβουάρκαυσίμου κάτω από τα εμπρός καθίσματαένα πρότυπο σχέδιο για την επίτευξη ευρυχωρίας και χρηστικότητας που ακολουθείται ακόμα και σήμερα σε διάφορα μοντέλα Honda.

Civic celebrates its 50th Anniversary

Η ένατη γενιά Civic πρόσθεσε περαιτέρω βελτιώσεις μεσκοπό τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πακέτου για τους πελάτες, συμπεριλαμβανομένης της καλύτερης αποδοτικότητας στην κατηγορία του. Με έναναναβαθμισμένο κινητήρα 1.6 DTEC, το όχημα απέσπασετον τίτλο ‘‘Lowest fuel consumption – all 24 contiguous EU countries (all cars)’ στο θεσμό Guinness World Records, καταγράφοντας μέση κατανάλωση 2,82 λίτρων ανά 100 χλμ. σε ένα ταξίδι μήκους 13.948 χλμ., διάρκειας 25 ημερών, διασχίζοντας και τις 24 γειτονικές χώρες της Ε.Ε..

Civic celebrates its 50th Anniversary

Μία πλήρως ανασχεδιασμένη 10η γενιά έφτασε το 2015 μεδυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο κινητήρων VTEC TURBOκαι ενσωματωμένα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας και βοηθήματα οδηγού του πακέτου τεχνολογιών HondaSENSING, για πρώτη φορά. Κατασκευασμένο με πιοάκαμπτο πλαίσιο και πιο δυναμικές επιδόσεις, παρείχε την τέλεια βάση για το 2017 Civic Type R, που άνοιξε νέους ορίζοντες για τα hatchback υψηλών επιδόσεων. Τοαυτοκίνητο εκθειάστηκε σε όλο τον κόσμο για την αμεσότητα χειρισμών, την κορυφαία απόκριση του γκαζιού, την υψηλή του τελική ταχύτητα, τη σταθερότητα και την εξαιρετική ικανότητα ακινητοποίησής τουόλα αυτά συνέβαλαν ώστε το Type R να θέσει νέο ρεκόρ χρόνου γύρου για προσθιοκίνητα (FWD) οχήματα στο NürburgringNordschleife στη Γερμανία τον Απρίλιο του 2017.

2022: Νέα εποχή για το Civic

2022 Honda Civic e:HEV

Βασισμένο σε μία κληρονομιά 50 χρόνων, η 11η γενιά Civicσυνδυάζει τις ισχυρές επιδόσεις και την αποδοτικότητα μεβελτιωμένα επίπεδα άνεσης εσωτερικού, οπτικής γοητείαςκαι συνολικής χρηστικότητας. Η τελευταία έκδοσησηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο για τη Honda στηνΕυρώπη, καθώς είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο της γκάμαςπου εξηλεκτρίζεται, ολοκληρώνοντας τη δέσμευση ElectricVisionτου 2022 της Honda Motor Europe να εξηλεκτρίσειόλα τα mainstream μοντέλα της. Υιοθετεί την πιο προηγμένηέκδοση του πολυβραβευμένου πλήρως υβριδικούσυστήματος μετάδοσης κίνησης e:HEV στάνταρ, προσφέροντας συναρπαστική δυναμική και επιδόσεις με εντυπωσιακή οικονομία και απόδοση.

«Ήδη από την πρώτη γενιά του, που έτυχε ενθουσιώδουςαποδοχής, το Honda Civic ήταν ένα εμβληματικό μοντέλο για τους Ευρωπαίους πελάτες» δήλωσε ο Tom Gardner, Ανώτερος Αντιπρόεδρος της Honda Motor Europe Ltd. «Η11η γενιά ενσωματώνει τα βασικά χαρακτηριστικά τηςλειτουργικότητας, της χρηστικότητας και της άνεσης από την πρώτη κιόλας γενιά Civic. Έχει σχεδιαστεί για ναδιασφαλίσει ότι τα συστήματα μετάδοσης κίνησης, διεύθυνσης και ανάρτησής του προσφέρουν συναρπαστικά επίπεδα απόδοσης, δυναμικής απόκρισης και πληροφόρησης που ανέκαθεν βρίσκονταν στο επίκεντρο της απήχησης του Civic.»