- Μετά το σπάσιμο του φράγματος πωλήσεων ενός εκατομμυρίου αυτοκινήτων παγκοσμίως το 2020, η SKODA περιορίστηκε λίγο κάτω από τις 900.000 παραδόσεις οχημάτων για το 2021
- Βασικός λόγος για την υποχώρηση η μειωμένη παραγωγή στα εργοστάσια της μάρκας, λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα – κυρίως η έλλειψη ημιαγωγών
- Η SKODA έχει μεγάλες φιλοδοξίες για το 2022, εφόσον ομαλοποιηθεί η παραγωγή, χάρη σε μία πλήρη και ανανεωμένη γκάμα, με την ολοκαίνουργια FABIA και τα νέα KODIAQ και KAROQ
- Το αμιγώς ηλεκτρικό ENYAQ iV – με ήδη περίπου 45.000 πωλήσεις το 2021 – σύντομα θα συμπληρωθεί από το ENYAQ COUPÉ iV, που αναμένεται να δώσει επιπλέον ώθηση στην ηλεκτρική γκάμα της μάρκας
- Στην Ελλάδα η SKODA έκλεισε το 2021 με 2.998 πωλήσεις, με την OCTAVIA να διατηρεί την πρώτη θέση στην κατηγορία των μεσαίων σεντάν με 591 ταξινομήσεις, ενώ σημαντική ήταν η παρουσία του ENYAQ iV, του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της μάρκας, με 86 πωλήσεις
- Για μία ακόμα χρονιά η SKODA κυριάρχησε στην ελληνική αγορά στην κατηγορία των οχημάτων που χρησιμοποιούν και φυσικό αέριο (CNG) με μερίδιο αγοράς άνω του 50%, ενώ παρέμεινε μακράν η κορυφαία επιλογή των αυτοκινητιστών, με μερίδιο αγοράς που ξεπερνάει το 65%
Η ανοδική πορεία της SKODA τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο, μετριάστηκε το 2021 από τη δυσλειτουργία που προκάλεσε στην παραγωγή η έλλειψη ημιαγωγών. Η SKODA AUTO ανακοίνωσε παραδόσεις 878.200 οχημάτων παγκοσμίως το περασμένο έτος, εκφράζοντας παράλληλα αισιοδοξία για το 2022, καθώς αναμένεται βελτίωση στην εφοδιαστική αλυσίδα. Την ίδια στιγμή και η γκάμα είναι πλήρως ανανεωμένη, με την ολοκαίνουργια FABIA και τα νέα KODIAQ και KAROQ, ενώ σε μερικές μέρες αποκαλύπτεται το ENYAQ COUPÉ iV που θα πλαισιώσει ιδανικά το ήδη επιτυχημένο ENYAQ iV, που το 2021 κατέγραψε 45.000 πωλήσεις. Παράλληλα, η μάρκα αναπτύσσεται ολοταχώς σε αναδυόμενες και πολλά υποσχόμενες αγορές, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το λανσάρισμα του KUSHAQ στην Ινδία.
Στη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη, η SKODA AUTO παρέδωσε 409.000 και 164.100 οχήματα αντίστοιχα το 2021, καταγράφοντας μείωση 5,9% και 9,8% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Την ίδια όμως στιγμή, υπήρξαν σημαντικές αγορές στις οποίες η SKODA πέτυχε αύξηση της τάξης του 20%, δείχνοντας τη δυναμική της. Ανάμεσά τους, η Πορτογαλία, η Νορβηγία, η Ιρλανδία, η Ολλανδία και η Ισπανία.
Στην Ανατολική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της εγχώριας αγοράς της Τσεχίας και της Ρωσίας, η SKODA AUTO παρέδωσε 206.100 οχήματα, καταγράφοντας μία μεσοσταθμική μείωση της τάξης του 5%.
Πτωτικά κινήθηκε η μάρκα και στην Κίνα, με πωλήσεις 71.200 οχημάτων, σε αντίθεση με την αγορά της Ινδίας, όπου η SKODA AUTO πέτυχε σημαντική αύξηση 108,9% το 2021, με παραδόσεις 22.800 αυτοκινήτων, χάρη κυρίως στο λανσάρισμα του KUSHAQ, μοντέλου που έχει αναπτυχθεί ειδικά για τη συγκεκριμένη αγορά. Αντίστοιχη ήταν και η ανάπτυξη της μάρκας στον υπόλοιπο κόσμο, με τη SKODA AUTO να καταγράφει αύξηση 20,6%, με παραδόσεις 85.000 αυτοκινήτων.
Τέλος, στην Ελλάδα η SKODA κατέγραψε 2.998 πωλήσεις, πολύ κάτω από τη δυναμική της μάρκας και τη ζήτηση για τα μοντέλα της, αποτέλεσμα της μειωμένης παραγωγής λόγω της έλλειψης ημιαγωγών. Παρόλα αυτά, η OCTAVIA διατηρήθηκε στην πρώτη θέση στην κατηγορία των μεσαίων σεντάν της ελληνικής αγοράς με 591 ταξινομήσεις. Επιτυχημένη κρίνεται η χρονιά και για το ENYAQ iV, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας που κατέγραψε 86 πωλήσεις, παρά την επίσης περιορισμένη παραγωγή.
Τα KODIAQ και KAROQ, με τις ανανεωμένες εκδόσεις τους να έχουν παρουσιαστεί προς το τέλος του έτους και τη διαθεσιμότητα σε χαμηλά επίπεδα, σημείωσαν αύξηση πωλήσεων 18% σε σχέση με το 2020. Είναι χαρακτηριστικό ότι για μία ακόμα χρονιά η SKODA κυριάρχησε στην κατηγορία των οχημάτων που χρησιμοποιούν και φυσικό αέριο (CNG) για τον κινητήρα τους, με μερίδιο αγοράς άνω του 50% ενώ η μάρκα παρέμεινε μακράν η κορυφαία επιλογή για τους αυτοκινητιστές, με το μερίδιο αγοράς εδώ να ξεπερνάει το 65%.